چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۲
۷۹
پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس‌جمهور در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای؛

دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشکر است/ ایستادگی در برابر زیاده خواهیها همواره شاخص خط مستقیم حرکت مسئولان این بخش باشد

يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 327335
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای، ضمن تقدیر و تشکر از هیئت مذاکره کننده کشورمان تأکید کردند: بیشک فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران عامل این موفقیت بوده و ایستادگی در برابر زیاده خواهیها همواره باید شاخص خطّ مستقیم حرکت مسئولان این بخش باشد.
دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشکر است/ ایستادگی در برابر زیاده خواهیها همواره شاخص خط مستقیم حرکت مسئولان این بخش باشد
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن نامه رئیس محترم جمهور و پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌اله الرحمن الرحیم
محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامت برکاته
باسلام و تحیات وافره،

خدای بزرگ را سپاس می‌گویم که در نخستین ماه‌های شروع کار دولت تدبیر و امید، فرزندان انقلابی شما توانستند در مذاکراتی دشوار و پیچیده، حقانیت ملت ایران در فعالیت‌های هسته‌ای را در صحنه بین‌المللی اثبات کنند و گام نخست را به گونه‌ای پیش برند که حقوق هسته‌ای و حق غنی‌سازی ملت ایران مورد اذعان قدرتهای جهانی -که سالها سعی بر انکار آن داشتند- قرار گیرد و راه برای گام‌های بلند بعدی در حراست از پیشرفت‌های فنی و اقتصادی کشور گشوده شود.

توفیق در این مذاکرات نشان داد که می‌توان با رعایت همه اصول و خطوط قرمز نظام، با ارائه منطقی و مستدلِ مواضع ملت ایران و اتمام حجت برای افکار عمومی جهان، قدرتهای بزرگ را نیز به احترام به حقوق ملت ایران فراخواند و گام‌های بعدی را نیز در مسیر حل و فصل نهایی اختلافات با استحکام برداشت.

بی‌شک این موفقیت، حاصل عنایات حق و رهنمودهای رهبری عالیقدر نظام و حمایت بی‌دریغ ملت ایران بوده است و توفیق نهایی نیز دراین مسیر در گرو تداوم ارشادات جنابعالی و حمایت و یاری مردم شریف و صبور ایران خواهد بود.

دستاوردهای قطعی این توافق اولیه، به رسمیت شناخته‌شدن حقوق هسته‌ای ایران و حراست از دستاوردهای هسته‌ای فرزندان این مرز و بوم بوده است و در کنار آن با توقف روند تحریم‌های ظالمانه، بخشی از فشارهای غیرقانونی در تحریم‌های یک‌جانبه برداشته و فروپاشی سازمان تحریم آغاز شده است. درنتیجه این ابتکار ایران اسلامی و استقامت ملت بزرگ ایران، قدرتهای بزرگ به این نتیجه رسیدند که تحریم و فشار، راه به جایی نخواهد برد و همان‌گونه که ایران از آغاز اعلام کرده بود، برای کسب توافق، راهی جز احترام متقابل و مذاکره عزتمندانه وجود ندارد، موضوعی که متأسفانه طرف مقابل با تأخیر به درک آن رسید. بی‌تردید حصول این توافق، به نفع همه کشورهای منطقه و صلح و پیشرفت جهانی در راستای رویکرد برد-برد خواهد بود.

اینجانب با تبریک این توفیق الهی به حضور رهبری معظم انقلاب، از هدایت و حمایت جنابعالی سپاسگزارم و با تقدیر و تشکر از پشتیبانی‌های بی‌شائبه ملت بزرگ ایران و گرامیداشت یاد شهیدان هسته‌ای، عهد خالصانه این دولت را در خدمت به این ملت قدرشناس تجدید می‌کنم و استمرار دعای خیر جنابعالی و آحاد ملت را مسئلت دارم.

حسن روحانی
۳/آذر/۹۲

بسمه تعالی
جناب آقای رئیس‌جمهور

دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشکر از هیات مذاکرات هسته‌ ای و دیگر دست اندرکاران است و می تواند پایه‌ اقدامات هوشمندانه‌ بعدی قرار گیرد. بی شک فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران عامل این موفقیت بوده و در آینده نیز خواهد بود انشاء الله. ایستادگی در برابر زیاده خواهی ها همواره باید شاخص خطّ مستقیم حرکت مسئولان این بخش باشد، و چنین خواهد بود انشاء الله.

سیّد علی خامنه‌ای
۳/آذر/۹۲
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید!!!!!!!
یعنی حضرت اقا آن چه را روحانی نوشته تایید کرده اند .
باید دید نظر ایشان در مورد کلیات توافقنامه چیست؟
((و می تواند پایه‌ اقدامات هوشمندانه‌ بعدی قرار گیرد.))
این مهمترین بخش از نامه بود که در خبر اصلی سانسور کردید.
Canada
شعار دولت ما میتوانیم نهم و دهم:

ترحم بر پلنگ تيز دندان، ستمكاري بود بر گوسفندان.


شعار دولت ما نمیتوانیم یازدهم:

در کف شیر نر خونخواره ای ......... غیر تسلیم و رضا کو چاره ای!
نتیجه دولت شعار شما را دیدیم. نکبت برای ایران
حالا دیدید آقای ما چه گوهری است و چقدر به نظر منتخب مردم احترام میگذارد و از او حمایت میکند؟ آیا از شورشتان علیه او پشیمان نشدید؟
نتیجه دولت شمارم می بینیم
گدایی رزق و روزی از دست مستکبران نتیجه ای جز بردگی در خوش بینانه ترین حالت نداره
Canada
در ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر، قرارداد ترکمانچای مبارک باد!!!! من میگم برای اینکه خوشحالی مهد اولیاء و خانواده محترمشون که مردم رو به شورش و فتنه ، تشویق میکردن و خوشحالی همه مستکبرین و صهیونیستها در سراسر جهان، حکم دکتر احمدی نژاد هم زودتر صادر کنن، بفرستونشون حمام فین کاشان، کار رو یکسره کنند که دیگه صهیونیستهای وطنی و خارجی بدون دغدغه خاطر کشورمون رو چپاول کنن.
جواب زیرکانه و دور اندیشانه ای بود
نگرفتی چی شد. پاسخ حضرت آقا بسیار هوشمندانه هست. آقای روحانی یک سری موارد رو مرقوم کردند به عنوان دستاورد. اما هنوز معلوم نیست واقعا این چنین باشه. حضرت آقا هم اون موارد رو با این نوع نوشتار در صورت بدست آورده شدن تأیید کردن. تلویحا هنوز روند مذاکره رو تا معلوم شدن دقیق مفاد نه رد کردن نه تأیید.

مفتخرم به داشتن چنین رهبر با ذکاوت و کیس.
Malaysia
ابوالفضل علمدار
خامنه اي نگهدار
درود بر مذاکرات آخر
خوب بود
جوال دوز
داستان رو نگرفتی. پاسخ حضرت آقا بسیار هوشمندانه هستش.

آقای روحانی یک سری دستاورد رو مرقوم کردند که مطلوب هست.

ایشان این دستاوردها رو اگر همین باشد که مرقوم شده در خور تقدیر دونستن نه اینکه مذاکرات و توافقنامه رو چون هنوز گزارش کار هیئت دیپلماتیک به ایشون ارائه نشده که نظر قطعی خودشون رو بگویند.
حسین
دست یابی به آنچه مرقوم داشته اید ... این نه تایید هست نه رد ... فرمودن دستیابی به این چیزهایی که شما میگید که ممکنه واقعا دست یافته باشید و ممکنه شما فکر میکنید که دست یافتید و هنوز بدست نیامده
سها
زمان احمدی هم به رسمیت شناخته شده بود ،غربرقصد داشت تعلیق کنه حریف نمیشد،...
رهگذر
Norway
به نظر من 4 نوع طرز فکر مطرح هست:
1- یک عده میگن که ما اصلاً غنی سازی میخوایم چیکار؟ نفت رو بفروشید بدهید ما بخوریم کاری هم به آینده ها نداریم که وقتی نفت تموم شد میخوان چکار کنند. عزت و شرف و اینحرفها هم همه کشک هست. دم غنیمت است بگذارید این چند صباح را خوش باشیم و خوب بخوریمو خوب بچرخیم. اصلاً ما نمیدونیم غنی سازی یعنی چی و بیخودی پول و وقتمونو براش هدر کردیم.
2- یک عده هم میگن که ای بابا ما یک کاری را ده پانزده سال پیش شروع کردیم و غربی ها گفتند نکنید و ما گوش نکردیم و اونها هم مارو تحریم و تنبیه کردند که چرا حرف مارو گوش نمیدید، ما هم مقاومت کردیم و کلی هزینه و سختی و شهید دادیم تا رسیدیم به امروز و بالاخره حرف اونهارو گوش کردیم و داریم یواش یواش کارهامونو متوقف میکنیم و اونها هم میگن دیدی تا تنبیه تون نکردیم حرف گوش ندادید؟ حالا هم برای اینکه پیش مردمتون جوابی داشته باشید میتونید برید بگید که ما هم امتیاز گرفتیم و قراره دیگه تنبیه مون نکنند و با این حرف مردمتون هم کلی خوشحال میشند که بعله ما هم ازشون امتیاز گرفتیم و از فردا وضع اقتصادی مون هم توپه توپ میشه و همه مشکلات برطرف میشه.
3- یک عده هم میگن که ما ده پانزده سال پیش یک کاری رو شروع کردیم بما گفتند نکنید ما گوش نکردیم و اونها بما زور گفتند و ما هم گفتیم الان وقتشه که ما هم زور بگیم و اونهارو بترسونیم لذا رفتیم 20 درصد غنی سازی کردیم حالا اونها از ترس غنی سازی بیشتر از 20 درصد آمدند و حاضرند همون 5 درصد مارو قبول کنند و قضیه حل بشه و ما هم به همون 5 درصدی که از اول نقشه مون بود برسیم.
4- یک عده هم مثل دکتر جلیلی و تیم قبلی میگن که بابا اصلاً به شما چه مربوطه که ما در مملکتمون میخوایم چه صنعتی داشته باشیم، و بقول دکتر احمدی نژاد شما آخه چکاره ی این دنیا هستید که برای ما تعیین تکلیف میکنید؟ اصلاً برای چی ما باید مذاکره کنیم؟ اصلاً برای چی باید بازدید پس بدیم؟ برای چی باید تولید اینو کم کنیم و پیشرفت اون یکی رو متوقف کنیم؟
و بقول آیت ا... جوادی آملی که فرمودند اگه همه گزینه های شما روی میزه ما هم لبیک یا حسین مون روی میزه................
..............آی شهدا دلامون تنگ براتون ........
احسنت. قربان ديدگاه چهارم.
بچه‌هاي دفاع مقدس هم، يك وجب خاك كشور را ندادند كه الان خوزستان دست ماست.
دیگه اینو نگید چی بگید ....
مهدیار
Iran, Islamic Republic of
دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید ....
والا ایندقراردادرو نن جون منم بلدبودامضاکنه جناب سرهنگ!
خدا حفظتون کنه
محسن
باید به مسئولان از بالا تا پائین نظام متذکر شد اگر در مقابل زیاده خواهی های اولیه غرب و 5+1 ، مقاومت 8 ساله در زمان دکتر محمود احمدی نژاد انجام نمیشد ، اکنون غرب و 5+1 بر این باور بودند که همانند دوره 8 ساله خاتمی ، ایران تاب و توان مقاومت را ندارد و حتی میتوان ایران را محور شرارت خواند بلکه بدتر ( به گفته برخی غربی ها در دی ان ای ایرانی ها ژن فریب کاری هست ) و بزودی معنای گفتن این حرف را همه خواهند فهمید ...
امیدوارم این نظر را بدون کم و زیاد کردن و فیلترینگ منتشر نمائید ...
اگر در زمان محمود احمدی نژاد , سعید جلیلی توانایی و تجربه مذاکره را داشت آن وقت غربیها امروز نمی گفتند ایران بر اثر فشار تحریمها پای میز مذاکره آمده .
لطفا عدالت را رعایت کنید و همچون اظهار نظر بالا منتشر کنید.
هيچ ربطي به تجربه ندارد. مگر مشكل غرب با ما، تجربه و ديپلماسي و انگليسي حرف زدن و يا جنگ واژه‌ها بود؟!
...
در آلماتی قرار بود همین توافقنامه امضا بشه
France
داداش احمدی نژاد و خاتمی هم با هماهنگی آقا عمل می کردند. این سیاست کل نظامه نه افراد
مقاومت ؟
مگه زمان احمدی نژاد ایران با ترکیه و برزیل برای توقف غنی سازی 20 درصد به توافق نرسید ؟
جالب اینکه امریکا نپذیرفت
8 سال روند احمدی نژاد مذاکرات رو برای طرف مقابل و زندگی رو برای ما سخت کرد، آخرش هم علنا دنبال توافق بود که امریکا همکاری نمیکرد.
امید رهگذر
Iran, Islamic Republic of
از رهبر عزیز تبعیت می کنیم. هر چند دولت را با چارچوب نظرهایش قبول ندارم ولی وقتی مولایمان علی(ع) به مالک فرمود برگرد ایشان برگشت هرچند دیگران می گفتند چیزی نمانده برو. الان هم مومنین باید گوش به فرمایش رهبرشان باشند.
از ولی زمانم پیروی میکنم.ایشون بر همه چی اشراف کامل دارن و خیلی چیزها رو میبینن که ما نمیبینیم.افق دیدشون مثل من حقیر کوتاه نیست.خدا سایه اش رو از سرمون کم نکنه همه زیر سایه اباصالح ان شاالله.
ی
Iran, Islamic Republic of
مومن گوش به فرمان رهبری مفاد امضاء شده را از بالا تا پایین دقیق می خوانند و سپس با بیانه حسن روحانی مقایسه می کنند. رهبر گوش به فرمان بدون تعقل نمی خواهد.
Iran, Islamic Republic of
"آنچه مرقوم داشته اید" خیلی جالب بود. یعنی حضرت آقا جواب نامه ایشان را داده اند!
وقتی مولایمان علی(ع) به مالک فرمود برگرد ایشان برگشت هرچند دیگران می گفتند چیزی نمانده برو
احسنت برادر!
Iran, Islamic Republic of
آقای مظلوم... حسین
سرمدی
حرفای روحانی که بادهواست،لطفا روی صحبت اقا زوم بشه.دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشکر است/!نکته داره ها
سامان
Iran, Islamic Republic of
باز هم یه عده مردود شدند و قبل از اینکه نظر رهبرشونو بدونن نظراتشونو در صفحه خبر توافق ایران دادند
اونها نمیدونن که هیچ توافقی بدون نظر رهبری انجام نمیشه
گیر یه عده تندرو افتادیم به خدا
ببینید رهبر چی میگه بعد به دولت بپرید
رهبری به چه زبانی بگویند که در جزییات دخالت نمیکنند !! مردم سالاری رو تا حد نهایت رعایت میکنند. 10 سال پیشم میگفتید با نظر رهبری بوده که دیدید رهبر وقتی دید پا را از گلیمشان فراتر گذاشته اند و تجربه پذیر نیستند تو دهنشان زد و فرمود که 2 سال عقب افتادیم.
دستیابی به انچه مرقوم داشته اید یعنی رهبری هم انچه مرقوم شده در توافق نامه رو با جزییات همون طور که گفتند در نطر نگرفتند و امیدوارند مقامات خط ایستادگی در برابر زیاده خواهی ها را مدنظر بگیرند .
کدوم موفقیت، کدوم مردم ما ملتی هستیم که روی پای خودمان می ایستیم قبلا مثل آقاها کارمان را انجام می دادیم نیاز به هیچ کس هم نداشتیم . حالا چه شده است؟!!!!
خداوند رهبری عزیز و دولت کریمه تدبیر و امید و اعتدال را برای ملت شریف ایران حفظ کند و آنها را از شر کید اسرائیل و آمریکا و اشرار داخلی اشان حفظ کند.
جواد
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که ادعایی ولایی بودن می کنند،لطفا جلوتر از ولی حرکت نکنند و روند و کاری را که ایشون تایید می کنند زیر سوال نبرند.
پیراسته فر
ماهم تشکرمیکنیم ازتدبیررهبری ودولت تدبیر وبه جناب آقای ظریف وهمراهنشان خسته نباشیدمی گوییم.
جواب مقام معظم رهبری خیلی جالب بود،جامع نگرانانه وهوشیارانه پاسخ داده اند،دوراندیشیانی کرده اند.
Iran, Islamic Republic of
خداييش واو به واوش نكنه داره و بايد بشينن تحليل كنن ببينن حضرت آقا چي گفتن ...
میترا
دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشکر از هیات مذاکرات هسته‌ ای و دیگر دست اندرکاران است و می تواند پایه‌ اقدامات هوشمندانه‌ ............................!!!!!!!!! اقا نوشتند : انچه شما مرقوم داشته اید !!!

اینجمله خیلی مهمه ! دوستان دقت کنین !
نکته صحبت حضرت آقا اینه که فرموده اند : دستیابی به آنچه که مرقوم داشته اید ....
رئیس جمهور مرقوم داشته اند : دستاوردهای قطعی این توافق اولیه، به رسمیت شناخته‌شدن حقوق هسته‌ای ایران و حراست از دستاوردهای هسته‌ای فرزندان این مرز و بوم بوده است و در کنار آن با توقف روند تحریم‌های ظالمانه، بخشی از فشارهای غیرقانونی در تحریم‌های یک‌جانبه برداشته و فروپاشی سازمان تحریم آغاز شده است.

حالا سئوال اینجاست که آنچه که مرقوم داشته اند در واقع هم همین است یا خیر. آینده مشخص خواهد کرد.
ملتی از جهان سوم که بخواهد سر میز مذاکره حق خودش را از قدرت های استعماری بگیرد ، چیزی بیش از این هم نمی تواند گیرش بیاید. در مجموع همان قرارداد سعدا آباد است با اندکی تفاوت.
واگذاری حق غنی سازی 20 درصد برای 6 ماه در ازای چند میلیارد دلار از اموال دزدیده شده خودمان. توقف طراحی ، تولید ، ساخت و حتی تکمیل هر گونه فعالیت مربوط به غنی سازی در مقابل مقدار مشخصی برای استفاده از بانک آنها برای فروش مقدار معینی نفت برای 6 ماه.
برای دراز مدت هم قرار شده است که چرخه غنی سازی بصورت مشترک انجام شود ، یعنی ما باید آنها را متقاعد کنیم که چرا به سوخت هسته ای نیاز داریم تا آنها برای ما غنی سازی کنند و ما با آن قیمتی که آنها می گویند از آنها بخریم.
خوب دوستان چرا جشن نمی گیرید؟ آرزوی جنبش سبز ، بنفش و همه اعیان و اشراف "متوسط و بالای شهر" (منظور همین پایین تخت است) که همین بود. اصلا راستش را بخواهید همه این بازی های "تقلب بزرگ" و رنگ بازی و ریش حرمی و کلید و تدبیر و امید و ... همه برای همین هدف اصلی بود. دیدید که چگونه آمریکا با انقلاب اسلامی ایران "خوب " معامله می کند؟ حلا یاد گرفتید "دیپلماسی" یعنی چه؟ "دیپلمات" یعنی که؟ حالا فهمیدید که چرا امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ می نامد؟ حالا متوجه شدید که با چند کلمه انگلیسی حرف زدن ، درد دل نوشتن توی فیسک بوک و ریش هرمی کسی تابحال دیپلمات نشده است؟
رحيم
تاكيد بر رسمت شناخته شدن حق غني سازي بدونه اشاره با محدوده آن فريب ملت است دولت رات گويان
ابابیل
مقام معظم رهبری از این اتفاق به عنوان «موفقیت» نام برده اند. این موفقیت را به همه اصولگرایان واقعی پیرو ولایت تبریک میگویم. البته به کسانی که پشت ولایت قایم شده اند و تا وقتی نظر ایشان با نظر ولایت یکی باشد پشت آقا هستند.
موفقيتي اگر باشد، حاصلرهنمودهاي رهبري مبتني بر مقاومت كردن است و اينكه يك گام عقب ننشينيم.
اين همان گفتمان مقاومت جليلي بود كه گفت روزي جواب مي‌دهد.
مچكرم دولت قبلي كه زيرساخت‌ها را براي چانه‌زني تيم جديد فراهم كرد.
به نام خدا
به نظر می رسد رهبری رضایتی از روند مذاکرات ندارند زیرا
- نامه را به بسمه تعالی شروع کرده اند و نه بسم الله الرحمن الرحیم(تفاوت این دو عنوان در نامه های رهبری مشخص می شود)
-از عنوان رئیس جمهور استفاده شده و نه نام رئیس جمهور
-لحن نام خود گواه نر رهبری دارد.
-ایشان گفته اند "انچه مرقوم فرمودید" نه اینکه انچه اتفاق افتاده به عبارتی در صورت صحت کامل انچه گفته اید تشکر و تقدیر
احمد رضا
شما نمی خواهد مفسر نظر رهبر بشید ایشان این اتفاق را موفقیت دانستند این نیاز به تفسیر نداره
Iran, Islamic Republic of
عزیز من اگر این گونه بود که شما می گویید ایشان به ملت تبریک می گفتند....
دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشکر !!!!!!!!
یعنی چیزهایی هم هست که پنهان می کنند
من با این قرار داد موافق نیستم ولی وقتی آقا می فرمایند امر ایشان به دیده منت بدون هیچ شک و شبهه ای پذیرفته است. مطمئنا نظر حضرت آقا افضل امور است.
علی
Iran, Islamic Republic of
رهبر عزیزمان در هر موردی اگر موضعی داشته باشند آن را با شجاعت اعلام می کنند. خواهشاً پشت سر رهبر عزیزمان حرکت کنید و گوش به فرمان ایشان باشید. از تفسیرهای نابجا و نادرست فرمایشات ایشان بپرهیزید. ما هم به تاسی از ایشان از این عزیزان تشکر و قدردانی می کنیم و برایشان آرزوی موفقیت و سلامتی می کنیم. خداقوت
امر، امر آقاست، نظر، نظر ایشان، هر آنچه بفرمایند مطاع است.
دوستان نامه روحانی را بخوانید اصلا با توافق نامه ارتباطی ندارد مردم هم نامه روحانی را تایید می کنند توافق نامه چیز دیگری است شاید بخاطر همین مسله امام خامنه ای فرمودند
دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید
علاقه مندان می توانند ساعت 20 یکشنبه برای استقبال از محمدجواد ظربف وزیر خارجه و همکارانش در فرودگاه مهرآباد حضور یابند.
Malaysia
لنگه كفش هم زيادش هست!
خیلی توافق جالبی بوده استقبال هم میرین ؟
سعید
از متن نامه معلومه که ....
مجید مجد
United States
آقا فرمودند آنچه مرقوم داشته اید
این خیلی مهمه
United States
درود بر همه خدمتگذاران نظام
صفر سوخته سرائی اصل
United States
پس سعید جلییلیییییییی چیکار می کرد تا الان؟
باج نمی داد. تعلیق را نمی پذیرفت.
علی
United States
انشاالله تا برداشتن کامل تحریم ها
United States
ظاهرا اگر هر پیشنهادی غرب به ما می داد دولت قبول می کرد تا بگه روز 99 بلدم بلدم ررو تفسیر کردم
نقش آیت الله هاشمی در این پیروزی به پر رنگی دیده میشود.....
-------> " آنچه مرقوم داشته اید" ....
گرفتی مطلب رو ؟
آنچه مرقوم داشته اید....
به قول مرشدتون "آب رو بریزید....
Italy
مثل اینکه آقای ظریف عاشق آبنبات هستند.... دارد؟
دلسوز
اگر صادقید این متن را سانسور نکنید
بنده به شکرانه این موفقیت بی نظیر یک روز برای سلامتی زحمتکشان این موفقیت روزه خواهم گرفت
یه بار متن قرار داد رو بخون بعد روزه بگیر. در این قرار داد فناوری هسته ای ما مانند هلویی شده که گوشتش را خورده اند و هسته لیسیده اش را جلوی ما تف کرده اند!
آخه متن شما چیزی هست که قابل سانسور باشه اصلا بجای یک روز چند ماه روزه بگیر
واقعا دارم روزای انتخابات رو به یاد میارم...همه خاطرات زنده میشه....ثبت نام هاشمی برای انتخابات...رد صلاحیت او...به راه افتادن حمایت مردمی از هاشمی...حمایت هاشمی از روحانی و درست کردن زمینه پیروزی روحانی....و الان هم پیرزوی هایی که به نفع مردم داره رقم میخوره.....
"هاشمی مردی برای همه فصول"
Netherlands
مردم می گویند چطور بود زمان دکتر جلیلی غربیها دائم از شکستشان در مذاکرات حرف می زدند و حالا از پیروزی ...ما برای پیروزی غرب مذاکره کرده ایم؟
ALI
France
اوایل انقلاب تندروها با اشغال سفارت آمریکا گفتند راه قدس از کربلا می گذرد، بعد از هشت سال جنگ و ویرانی جام زهر خوردیم، همین ماجرا داشت دوباره تکرار می شد خوشبختانه جلو گیری شد وجام زهر قبل از شروع جنگ خورده شد، هر چند میلیاردها یورو بیهوده خرج شد. امیدوارم این جامهای زهر روزی ما را نکشند!
راه قدس از کربلا میگذرد استراتژی امام بود
همه این حرفها پیش کش این آقای حقوقدان در نگارش نامه به حضرت آقا تحریف کرده واصل نامه چیز دیگری است می پرسید یعنی چی ؟
به متن نامه بالا توجه کنید جمله "که سالها سعی بر انکار آن داشتند" در خط سوم نامه فقط در نامه رهبری آمده و در نامه اصلی این عبارت نیست به همین خاطر سایت جهان نیز آنراجداکرده اینها با رهبری هم رو راست نیستند چه رسد به من عامی
Iran, Islamic Republic of
اي كاش همه افراد چه در دولت قبل چه دولت فعلي گوش به فرمان رهبري عمل مي كردند