چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۲

آمریکا درصدد توافق نظامی با سوریه!

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 377231
باتوجه به شکست های اخیر گروهک های تروریستی در سوریه و عراق، امریکا به دنبال توافق نظامی با سوریه است. امریکا خوب می داند، اگر به تنها یی به داعش حمله کند نتیجه ای کسب نخواهد کرد، از همین رو به دنبال توافق نظامی با حکومت سوریه است.
به گزارش جهان به نقل از ادیان نیوز، باتوجه به شکست های اخیر گروهک های تروریستی در سوریه و عراق، امریکا به دنبال توافق نظامی با سوریه است. امریکا خوب می داند، اگر به تنها یی به داعش حمله کند نتیجه ای کسب نخواهد کرد، از همین رو به دنبال توافق نظامی با حکومت سوریه است.

پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از اطلاعات خاص خود نوشت: “یگان‌های نظامی سوریه مستقر در فرودگاه الطبقه در طول روز از این فرودگاه به فرودگاه دیرالزور عقب‌نشینی کردند و این عقب‌نشینی بدان معنا است که داعش بعد از سقوط تیپ ۱۷ و ۹۳ کنترل کامل استان رقه را به دست گرفته است”.

این پایگاه پیش‌بینی کرد که “موافقت در زمینه همکاری سوریه ــ آمریکا برای حمله به داعش صورت گیرد” و در صورت توافق با دمشق، استان رقه صحنه عملیات نظامی بعد از خروج کامل آن از کنترل دولت شود.

بر پایه این گزارش، برخی منابع سوری که اوضاع را زیر نظر دارند، تأکید کردند: “حوادث کنونی کل کشورهای منطقه را با مشکل داعش و کنترل آن بر مناطق وسیعی مواجه کرده است که این امر به گروه داعش امکان داده است تا دولت خود را با امکانات مالی و نفتی و نظامی گسترده تقویت کند”.

این منابع گفتند که به‌احتمال زیاد سوریه برای همکاری با آمریکا با شرایط ذیل موافقت خواهد کرد؛

- نخست ائتلاف بین‌المللی و حقوقی
- دوم هماهنگی با دمشق و تعیین بانک اهداف.

در همین حال، شبکه تلویزیونی “ان‌بی‌ان” لبنان به نقل از اطلاعات خود گفت: “ولید المعلم” وزیر امور خارجه سوریه فردا موضع دمشق درباره تحولات جدید و پاسخ کشورش درباره پیشنهاد آمریکا برای هدف قرار دادن گروه داعش در سوریه را اعلام خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نير
ازقديم گفته اند گربه در راه رضاي خدا موش نميگيرد،اگر فكر كنيم كه آمريكا در مورد داعش پي به اشتباه خود برده،بعدا بايد بگوييم كه ما درموردآمريكا پي به اشتباه خود برده ايم،
آمريكا به اين ترفند ميخواهد خودش سوريه را اشغال كند،يا مكر ديگري در پيش رو دارد.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اگر سوريه به امريكا اعتماد كند و با او براي حمله به داعش هم پيمان شود بلائي كه سر محمد مرسي آمد به سر بشار اسد هم خواهد آمد .
اعتماد به شيطان موجب پشيماني است .