سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۳
۳

عکسی دیده‌نشده از سردار سازندگی لبنان

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 392982
سردار "حسن شاطری" روز ۲۴ بهمن ۹۱ در سوریه به دست مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و نامش در فهرست شهدای "مدافع حرم" یه ثبت رسید.
عکسی دیده‌نشده از سردار سازندگی لبنان
سرویس مقاومت جهان نيوز: سردار "حسن شاطری" که در میان اهالی لبنان به نام "حسام خوشنویس" شناخته می شد، از رزمندگان پیشکسوت در سالهای دفاع مقدس به شمار می رفت، در امور مهندسی - رزمی، راهسازی و جاده سازی در مناطق جنگی فعالیت چشمگیری داشت.

سردار "شاطری"، گرچه تا زمان شهادتش، در میان ایرانیان، شخصیتی شناخته شده نبود اما در بین شیعیان لبنان، محبوبیت و نفوذ منحصربه‌فردی داشت. او توانست با تکیه بر تجربیات جهادی خود در سال‌های دفاع مقدس، منشأ خدمات بی‌نظیری یرای شیعیان مظلوم لبنانی شود و مرهمی بر زخم‌های آن مردم ستم‌کشیده باشد.

"حسام خوشنویس" پس از جنگ تحمیلی نیز در افغانستان به امور بازسازی مناطق جنگی اهتمام داشت  و  بعد از جنگ ۳۳روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان، در این کشور مسئولیت "ستاد جهاد سازندگی لبنان"(جهاد الاعمار)  را برعهده گرفت.

سردار "حسن شاطری" روز ۲۴ بهمن ۹۱ هنگامی که برای بازدید مناطق تخریب شده در سوریه به این کشور سفر کرده بود، به دست مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و نامش در فهرست شهدای "مدافع حرم" یه ثبت رسید.

عکسی که می بینید، سردار "حسن شاطری" را در جوار حرم عقیله بنی هاشم، "حضرت زینب کبری(س)" نشان می دهد.

شادی روح پاکش صلوات
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوشا آنان که با عزت ز گیتی حیات خویش برچیدند و رفتند// نگردیدند هرگز گرد باطل حقیقت را پذیرفتند و رفتند
سعيد110
وقد قال الله تعالى: ﴿لا یَسْتَوِی الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ غَیْرُ أُولِی الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ...﴾(النساء:95).

ففضل المجاهدین على القاعدین ورفع من شأنهم وعظم أجرهم، فإن بلغوا مقام الشهادة جعل الحیاة الخالدة لهم فکانوا الأحیاء الحقیقیین.

قال الله سبحانه وتعالى: ﴿وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ﴾(آل عمران:169).

طوبی لهم
اللهم صل علی محمد و ال محمد
و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم