پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۱۷

توافق هسته ای، بارش‌ها را زیاد و گرما را کم کرده است!

پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب: 439683
رفتار دولتی‌ها تا قبل از توافق ایران و ۵+۱ بر سر جمع‌بندی برجام به گونه‌ای بوده که جامعه در انتظار معجزه توافق بوده است!
توافق هسته ای، بارش‌ها را زیاد و گرما را کم کرده است!
به گزارش جهان، توقع عمومی برای معجزه کردن توافق، نتیجه وعده‌ها و اظهارات دولتی‌ها درباره توافق بوده است. دولتی‌ها برای ایجاد مطالبه توافق در جامعه، از آب خوردن تا ازدواج جوانان را وابسته به توافق کردند، اما مقامات دولتی پس از اعلام توافق بر سر برجام، در حالی که جامعه در انتظار خبرهای خوش از نتیجه توافق بود؛ بار دیگر ترجیح داد تا وعده‌ آینده را بدهد.

در حالی که انتقادات فنی و حقوقی متعددی از سوی نخبگان و کارشناسان مختلف به طرح پرحرف و حدیث «برجام» وارد شده، عابد فتاحی از نماینده‌های حامی دولت در اظهاراتی عجیب نشان داد دست حامیان افراطی توافق تا چه اندازه خالی است و چنین متنی جای دفاع چندانی ندارد.

وی در گفت‌وگو با یکی از سایت‌های محلی استان آذربایجان ضمن دفاع تمام قد از «برجام» اعلام کرده است: « بعد از مذاکرات شرایط لازم برای احیای دریاچه ارومیه ایجاد شده است، همان‌طور که مشاهده می‌کنید شرایط جوی کشور بعد از مذاکرات تغییر کرده و بارش‌ها افزایش پیدا کرده است! گرمای هوا در شهرهای بزرگ کشور کاهش یافته و به نظر می‌رسد، علت خشکسالی‌های اخیر جنگ و جدال هسته‌ای بوده است!»

به گزارش شبکه خبر دانشجو، شواهد نشان می‌دهد که این تنها فتاحی نیست که با رویاپردازی و تخیل در عالم سیاست سر و کار دارد، بلکه شمار سیاستمداران دارای «تخیلات شاعرانه» در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است. نمونه‌هایی از این فانتزی‌های شاعرانه در ادامه مورد اشاره قرار می‌گیرد؛

رئیس‌جمهور: «ما وقتی می‌گوییم باید تحریم‌های ظالمانه رفع شود بعضی‌ها چشمانشان زیاد نچرخد، تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا... مشکل محیط‌زیست... و آب خوردن مردم حل شود.»

اسحاق جهانگیری (معاون اول رئیس‌جمهور): «اینکه می‌گویند تحریم‌ها روی آب آشامیدنی مردم هم تأثیر گذاشته کاملا درست است.»

علی یونسی (مشاور رئیس‌جمهور): «با رفع تحریم، مشکل ازدواج هم حل می‌شود.»

علی جنتی (وزیر ارشاد): «برداشته شدن تحریم‌ها وضعیت سینمای ایران را بهتر می‌کند.»

ایوبی (رئیس سازمان سینمایی): «حالا مطمئنم با این اتفاق بزرگ و تاریخی (توافق هسته‌ای) که آن را مدیون خیلی چیزها از جمله مقاومت مردم و سیاست‌های درست اقتصادی دولت هستیم، وضعیت هنرهای ما در دیگر کشورها تغییرات مثبتی خواهد داشت.»

این مشتی از خروار اظهارات سیاسیون در گره زدن تمامی مشکلات کشور از آب خوردن مردم تا اسکی کردن به تحریم‌هاست!

جمع‌بندی مذاکرات در قالب برجام سبب شد تا زنگ حساب دولت برای حل مشکلات ریز و درشت مردم فرا برسد. این ‌بار اما بسیاری از دولتمردان با به فراموشی سپردن وعده‌های فانتزی پیشین، پا به دنیای واقعیت‌ها گذاشتند و با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای، سخن از عدم تاثیرگذاری توافق بر زندگی مردم راندند! رئیس‌جمهوری در یکی از نخستین واکنش‌ها به چشم‌انتظاری مردم برای حل مشکلاتشان با به نتیجه رسیدن مذاکرات گفت: «اینکه کسی فکر کند امروز توافق شد فردا آثارش را می‌بیند این‌طور نیست، بهره‌برداری از توافق زمان می‌برد.» عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی همین خط خروج از عالم رویاها را با این اظهارات پی گرفت: «بازار مسکن بازار داخلی است و توافق هسته‌ای خیلی نمی‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی این بازار داشته باشد.»

نعمت‌زاده وزیر صنعت هم از قافله عقب نماند و با باز کردن گره کاهش قیمت خودرو از پای توافق، این بار آن را به کاهش قیمت ارز گره زده و گفت: «اگر نرخ ارز کاهش یابد ممکن است قیمت خودروهای خارجی کاهش یابد.»
سعید لیلاز عضو شورای مرکزی کارگزاران، از احزاب نزدیک به دولت هم به کمک دوستان توجیه‌گرش در دولت پیوسته و به وکالت از مردم و از زبان آنان مدعی شد: «کسی گمان نمی‌کند با رفع تحریم مشکلات اقتصادی رفع شود.»
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
United States
سلام یه نکته جالب تاریخی پیدا کردم به نطرم خیلی به درد این دوران میخوره.
با توجه به نامه آیت الله کاشانی به مصدق به نظر بنده مظهر دلواپسی رو آیت الله کاشانی میشه حساب کرد، انسان بصیری که کودتا را میدید و به مصدق اخطار داد اما مصدق با کنایه جواب دادند و شد آنچه شد.

...............................................
نامه تاریخی آیت الله کاشانی به آقای دکتر مصدق در 27 مرداد 1332 (یک روز قبل از کودتا)

حضرت نخست وزیر معظّم جناب آقای دکتر محمد مصدّق دام اقباله
 
عرض می شود گرچه امکانی برای عرایضم نمانده ولی صلاح دین و ملت برای این خادم اسلام بالاتر از احساسات شخصی است و علیرغم غرض ورزی ها و بوق و کرنای تبلیغات شما، خودتان بهتر از هر کس می دانید که همّ و غمّم در نگهداری دولت جنابعالی است که خودتان به بقاء آن مایل نیستید.

از تجربیات روی کار آمدن قوام و لجبازی های اخیر بر من مسلّم است که می خواهید مانند سی ام تیر کذائی یک بار دیگر ملت را تنها گذاشته و قهرمانانه بروید.

حرف اینجانب را در خصوص اصرارم در عدم اجرای رفراندوم نشنیدید و مرا لکّه حیض کردید خانه ام را سنگباران و یاران و فرزندانم را زندانی فرمودید و مجلس را که ترس داشتید شما را ببرد بستید و حالا نه مجلسی است و نه تکیه گاهی برای ملّت گذاشته اید.

زاهدی را که من با زحمت در مجلس تحت نظر و قابل کنترل نگه داشته بودم با لطائف الحیل خارج کردید و حالا همانطوری که واضح بوده در صدد به اصطلاح کودتا است.

اگر نقشه شما نیست که مانند سی ام تیر عقب نشینی کنید و به ظاهر قهرمان زمان بمانید و اگر حدس و نظر من صحیح نیست که همانطور که در آخرین ملاقاتم در دزاشیب به شما گفتم و به هندرسون هم گوشزد کردم که امریکا ما را در گرفتن نفت از انگلیسی ها کمک کرد و حالا به صورت ملی و دنیاپسندی می خواهد به دست جنابعالی این ثروت ما را به چنگ آورد.

و اگر واقعاً با دیپلماسی نمی خواهید کنار بروید این نامه من سندی در تاریخ ملت ایران خواهد بود که من شما را با وجود همۀ بدی های خصوصی تان نسبت به خودم از وقوع حتمی یک کودتا وسیلۀ زاهدی که مطابق با نقشه خود شماست آگاه کردم که فردا جای هیچگونه عذر موجّهی نباشد. اگر به راستی در این فکر اشتباه می کنم با اظهار تمایل شما سید مصطفی و ناصرخان قشقائی را برای مذاکره خدمت می فرستم. خدا به همه رحم بفرماید.

ایام بکام باد سید ابوالقاسم کاشانی
27 مرداد.
سید حجت
Iran, Islamic Republic of
با سلام می خواستم بگم آقای فتاحی اگه آب وهوا با تحریم تغیر میکنه پس ماجنوبیها حالا حالاها تحریم هستیم چون این روزا هوای جنوب کشور حسابی گرم وشرجیه حالا حوزه نمایندگی شما از تحریم خارج بشه براما هم خدا کریمه بعضیا از ذوق زدگی ارتباط با غرب شرایط جوی راهم بامزاکرات گره میزنند
حسین
بهانه گیر ترین دولت را میتوان دولت روحانی هستند. به هر بهانه ای دست می اندازند تا ناتوانی های خود را در حل مشکلات مردم به آن ربط دهند ( قضیه ناخوش خر خورده ) اینکه امید داشته باشیم تا اقایان کاری انجام دهند امیدی واهی و به دور از هر گونه واقعیت میباشد ( چرا که این اقایان توهم فانتری دارند و حالا حالا هم از این توهم خارج نمی شوند )
آقایون داداشام!ملطفت نیستند که پای صندوق رای که برسهههه،مردم این اظهارات قبل و بعد رو خوب یادشونهههه
عمار
Iran, Islamic Republic of
این گروه مردم را چی فرض کردند.
بچه های امروز هم با آب نبات چوبی سرگرم نمیشوند.
والدین امروزی سعی میکنند وعده دروغ به بچه ها ندهند .میگویندبد آموزی دارد.
اینها هم دارند مثل جریان انحرافی از ماورا الهام میگیرندبعد مینشینند احمدی نژاد را مسخره میکنند ...
نادان سیاسی
وعده سر خرمن
پس چه شد آن همه وعده وعیدها ؟!مگر قرار نبود اگر چرخش چرخ سانتریفیوژها کند شد ،چرخ زندگی مردم تندتر بچرخد و آب و نان را بر سر سفره مردم بیاورید؟ !!اگر نگویند بروید به جهنم!!! می ترسیم با این وضعیت دو سر سوخت شویم ،یعنی هم چرخ سانتریفیوژها از کار بیافتد هم نان مرد آجر شود!!!!
مهدی
بیخود کرده هرکه این را گفته ما که در خوزستان از شدت گرما و شرجی بی سابقه داریم میپزیم و یک جورائی جهنم را را بر روی زمین داریم امتحان میکنیم پس چرا توافق هسته ائی برای ما خوزستانیها کاری نکرده ایکاش دولتیها در این شرایط یک سفر کاری تفریحی به خوزستان تشریف بیاورند .
تا حالا میگفتن 90 درصد مشکلات اقتصادی ناشی از تحریمهاست حالا میگن کسی گمان نمیکند با رفع تحریم مشکلات اقتصادی رفع شود !!!
ما که فکر میکنیم مشکل کمبود آب و گرمای شدید هوا در این روزها و سیل اخیر نشان قهر خداوند از تسلیم شدن ما در مقابل شیطان بزرگ است .
ایرانیان
Romania
بادو باران و هوا و دریا همه وابسته به توافق . ههههههههههه
یک بازنشسته
هر چه باشد از این فلاکت تا حدی نجات پیدا میکنیم و کمتر شرمنده زن و بچه خود میشویم البته برای کاسبان تحریم سخت است
بازنشسته تامین اجتماعی
بنشین تا صبح دولتت بدمد!!!
وقتی علت تجاوز به دو نجوان ایرانی تو عربستان این بوده که خدا غیر مستقیم به ما بگه مواظب توافق باشین، پس شاید علت بارندگی هم توافق باشه :)))
چرا از سیل خانمان برانداز که عده زیادی رو به کام مرگ فرستاد چیزی نمیگه؟
چرا از افزایش تورم بعداز توافق چیزی نمیگه؟
چرا دومرتبه از افزایش دمای کشور چیزی نمیگه؟
کلا این آدما رو نباید خیلی جدی گرفت
بله از بعد از توافق زنگ گوشی نوکیا 3310 هم عوض شده اسفالت های خیابون هم دیگه چاله چوله ندارن
حسین
South Africa
توافق چه ربطی به آب وهوا دارد نعوذبالله آمریکا خدا است ؟! این مسئولان محترم مردم را چه فرض کردند ،جاهل ؟ نادان ؟ شمارا به خدا به شعور ملت اهانت نکنید