جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

برنامه ریزی کانون فارغ‌التحصیلان هند برای مجلس

يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۴۵
کد مطلب: 419388
وزیر اسبق امور خارجه کشورمان از فعال شدن کانون اسلامی شبه قاره هند در دهمین دوره انتخابات مجلس خبر داد و اظهار داشت: بنا داریم نمایندگان بیشتری از این کانون اسلامی به مجلس راه یابند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (شنبه) در نشست ماهیانه کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند که در محل دفتر این تشکل برگزار شد، اظهار داشت: کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند بنا دارد با همت بالا در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت کند و نمایندگان بیشتری را به پارلمان بفرستد.

وی در این نشست که میزبان سفیر کشور هند بود به مناسبات دو کشور اشاره و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و شبه قاره هند تعاملی برادرانه و دوستانه با یکدیگر دارند به گونه‌ای که رابطه این دو کشور غیر استعماری، صمیمی و به نفع طرفین است.

متکی به همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و کشور هند در زمینه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: سال ۸۴ در نیویورک دوستان هندی ما پیشنهاد دادند که در چابهار سرمایه‌گذاری کنند با گذشت نزدیک به ۱۵ سال از این پیشنهاد هفته گذشته ایران و هند برای سرمایه‌گذاری در چابهار به توافق کلی رسیدند.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان توافق اقتصادی بین هند و ایران در چابهار را بسیار مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: این توافق (توافق چابهار) تحول بسیار بزرگی است چرا که هند ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد.

وی در این نشست از سفیر هند در ایران که البته اینک مأموریتش در کشورمان به پایان رسیده است درخواست کرد که نسبت به مشکلات ایرانیان و محصلان ایرانی در کشور هند اهتمام بیشتری داشته باشد.

برپایه این خبر سفیر کشور هند نیز در این نشست از روابط صمیمانه بین ایران و هند سخن گفت و اظهار داشت: تعداد زیادی از ایرانی‌ها هم‌اینک در هند مشغول تحصیلات و اخذ مدارک بالا هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *