پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سر بی کلاه تولید، در فاز دوم هدفمندی!

يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۵۸
کد مطلب: 355884
وزیر صنعت ,‌معدن و تجارت با بیان اینکه درخواست تسهیلات ارزان قیمت به تولید کنندگان را با رئیس جمهور مطرح کردیم گفت:قرار نیست دولت یارانه نقدی پرداخت کند بلکه، یارانه سود تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت, معدن و تجارت در حاشیه اولین نمایشگاه توانمندی بانوان در جمع خبرنگاران در خصوص حمایت از تولید در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها گفت: در دولت مصوب شده است که آیین نامه اجرایی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در راستای حمایت از تولید تهیه شود که در قانون بودجه سال ۹۳ آمده و توضیحات بسیاری در خصوص اجرای این فاز از قانون بیان شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مطابق قانون هدفمندی قرار است ۱۰ هزار میلیارد تومان از مجموع درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در اختیار بخش تولید، صنعت و حمل و نقل عمومی قرار گیرد.

وی افزود: در اولین قدم قصد داریم با تفکیک منابع سهم هر بخش را مشخص کنیم, که پیش از تعطیلات نوروز وزارت صنعت درخواست کرده بود تا سهم صنعت مشخص شود.

نعمت‌زاده اظهار کرد: وزرات صنعت درخواست تسهیلات ارزان قیمت به تولید کنندگان را با رئیس جمهور مطرح کرده است و درباره قیمت سوخت ترجیحی در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ای هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

وی درباره این مسئله که آیادر فاز دوم هدفمندی آیا یارانه‌ نقدی به تولید اختصاص می‌یابد تاکید کرد: قرار نیست دولت پرداخت یارانه نقدی داشته باشد بلکه تصمیم دارد که یارانه سود تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت کند؛ به این معنا که چنانچه فردی بخواهند ماشین آلات خود را نوسازی کند، بخشی از سود تسهیلات از سوی وزارت صنعت پرداخت شود.

این عضو کابینه یازدهم ادامه داد: برای بهبود فرآیند تولید و مصرف انرژی و کاهش شدت مصرف طرح هایی در نظر گرفته شده تا واحدهای تولیدی اجرا کنند و بر این اساس، از تسهیلات بلاعوض برخوردار شود که سقف این تسهیلات هنوز عملیاتی نشده است.

وی درباره توزیع سبد کالا در سال ۹۳ گفت: زمان دقیق توزیع سبد هنوز مشخص نشده است ولی دولت در نظر دارد امسال در چند نوبت سبد را توزیع کند.

نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه قرار است هر دو سه ماه یکبار سبد کالا توزیع شود،اظهارکرد: لازمه توزیع سبد کالا جامعه آماری است که ابتدا باید جامعه هدف مشخص و دولت باید بداند چه کالایی به چه میزان, چگونه و به چه افرادی تعلق می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: توزیع سبد کالای اول از سوی دولت در سال گذشته با برخی مشکلات همراه بود و سیستمی طراحی شد که کالا به صورت مستقیم به مردم داده شود که علیرغم این مشکلات به ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار سبد کالا اختصاص پیدا کرد و توزیع شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی قرار است ۸ گروه کالایی تا اطلاع ثانوی گران نشوند اظهار کرد: با توجه به این که دولت قرار است فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را عملیاتی کند احتمال افزایش قیمت در برخی کالاها وجود دارد به همین دلیل به منظور جلوگیری از این گرانی دولت با مذاکره با تولید کنندگان به این جمع بندی رسید که قیمت ۸ گروه کالایی تا اطلاع ثانوی ممنوع باشد.

وی ادامه داد: در خصوص مابقی کالاها نیز فهرست جدیدی در راه است که ۱۲ گروه کالایی را در بر می گیرد که البته ممکن است هر گروه کالایی شامل اقلام متعددی باشد.

نعمت زاده درباره ماجرای جراحی‌اش در آلمان افزود: این عمل مربوط به گوش نبود و برخی عصب‌های صورت بنده ۱۵ سال دچار ناراحتی بود که قرار بود عملی صورت گیرد اما گرفتاری‌ها این اجازه را نداده بود.

وزیر صنعت تاکید کرد: سال گذشته به دلیل گرفتاری‌های انتخابات این فرصت فراهم نشد و پزشکان معتقدند بودند که چنانچه در این موضوع تاخیر رخ دهد، عوارض آن به دلیل مصرف بالای دارو بسیار سخت خواهد بود.

وی با اشاره به به سفر سال گذشته پروفسور سمیعی جراح زبردست مغز و اعصاب جهان به ایران بیان کرد: مطابق گفتگوی تلفنی که داشتم وضعیت جسم‌ام تشریح شد، وی دستور انجام عمل پزشکی فوری را صادر کرد. با توجه به شرایط مناسب در ایام تعطیل این سفر به آلمان صورت گرفت و این عمل انجام شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *