پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
در مستند "جهل مرکب" بیان خواهد شد

انحرافات وهابیت از زبان علمای‌ اهل‌سنت

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 436983
علیرضا محمدی کارگردان مجموعه مستند «جهل مرکب» گفت: در مستند «جهل مرکب» از اظهار نظر کارشناسان و اساتید اهل سنت در رشته های روان شناسی، تاریخ، ارتباطات، علوم سیاسی، جامعه شناسی و ادیان استفاده شده است. این مجموعه با استفاده از نظرات برادران اهل سنت و تاکید بر وحدت بین مسلمانان تلاش دارد چهره واقعی فرقه ضاله وهابیت را نشان دهد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علیرضا محمدی کارگردان مجموعه مستند «جهل مرکب»، ضمن معرفی کارشناسان مذهبی این اثر در باره آخرین مراحل تولید این مجموعه مستند گفت: گروه تولید مجموعه «جهل مرکب»، پس از اقدامات رایزن جمهوری اسلامی ایران جهت فراهم نمودن بستر های لازم برای سفر به استانبول، به زودی به کشور ترکیه سفر می‌کند.

وی ادامه داد: در مستند «جهل مرکب» از اظهار نظر کارشناسان و اساتید اهل سنت در رشته های روان شناسی، تاریخ، ارتباطات، علوم سیاسی، جامعه شناسی و ادیان استفاده شده است. این مجموعه با استفاده از نظرات برادران اهل سنت و تاکید بر وحدت بین مسلمانان تلاش دارد چهره واقعی فرقه ضاله وهابیت را نشان دهد.

پیش از این محمدی کارگردان مستند جهل مرکب گفته بود: در قسمت اول «جهل مرکب» به مبحث دین پژوهی پرداختیم و از علما و اندیشمندان اسلامی ایران و سایر کشورها استفاده کردیم.

در ذیل اسامی تعدادی از کارشناسان مذهبی و عالمان اهل سنت را می‌بینید که در بخش هایی از مستند «جهل مرکب» حضور یافتند.

۱) آخوند حاج عبد الرزاق رهبر (رئیس حوزه علمیه اهل سنت عرفانی شهرستان آق قلا)

۲) مولوی نذیر احمد سلامی (مدرس حوزه علمیه اهل سنت دارالعلوم زاهدان)

۳) مولوی عبد الرحمن ترنج زر (رئیس حوزه علمیه اهل سنت چابهار)

۴) ماموستا حاج ملّا عبد الکاظم رحیم زاده (مدرس حوزه اهل سنت شهرستان سقز)

۵) شیخ محمد صدیق فهیمی ( عضو شورای روحانیت اهل سنت بندر عباس)

۶) شیخ حسین بازماندگان (عضو شورای روحانیت اهل سنت بندر عباس و مدر س حوزه علمیه)

۷) شیخ مسعود راهبر (عضو شورای روحانیت اهل سنت بندر لنگه)

۸) مولوی محمّد مختار مفلح (رهبر نهضت اسلامی افغانستان)

۹) عبد الله محقق (کارشناس مسائل دینی و اسلام شناس تاجیکستان)

کار ضبط مجموعه مستند«جهل مرکب» از نهم آذر ماه در تهران آغاز شده است. این مجموعه به مبحث وهابیت، از پیدایش تا امروز می پردازد. تمامی استادان و کارشناسانی که در این مجموعه با آنها گفتگو می شود، از اهل سنت هستند که به تحلیل، چگونگی پیدایش و ردّ این فرقه ساخته‌ی صهیونیسم می پردازند.

همچنین در این مجموعه مستند، خاطرات همفر بازسازی شده است. مستر همفر،کارگزار و نماینده ی وزارت مستعمرات انگلستان در کشورهای اسلامی در سال‌های پیدایش تفکر وهابیت و محمد بن عبد الوهاب بود.

تولید مجموعه مستند «جهل مرکب» توسط «مؤسسه فرهنگی - هنری خورشید هشتم» انجام شده و قرار است از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *