جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۸
۷
100 نماینده مجلس خطاب به شورای نگهبان؛

هاشمی و مشایی را رد صلاحیت کنید

چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 286881
نماینده مشهد در مجلس، از ارسال نامه‌ای با ۱۰۰ امضاء به شورای نگهبان برای رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی خبرداد.
هاشمی و مشایی را رد صلاحیت کنید
به گزارش جهان، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، از امضای نامه‌ای توسط نزدیک به 100 نفر از نمایندگان مجلس و ارائه آن به آیت‌الله یزدی که از فقهای شورای نگهبان است خبر داد.

وی گفت: این نامه قریب 100 امضاء از نمایندگان مجلس را داراست و البته امضاهای آن در حال افزایش است، با نامه قبلی نمایندگان که در اعتراض به مواضع هاشمی رفسنجانی در مقابله با ولایت فقیه و مخالفت با عنصر مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بود ، شب گذشته توسط یکی از نمایندگان مجلس از طریق دبیرخانه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به آیت‌الله یزدی تقدیم شد.

وی افزود: نمایندگان مجلس دغدغه زیادی دارند که مجاهدت مظلومانه مقام معظم رهبری و امت مظلوم در برابر فتنه 88 که تجلی این مظلومیت در خطبه‌های نماز جمعه آن زمان مقام معظم رهبری است، از بین برود و بار دیگر فتنه‌گران دین‌گریز و ولایت‌گریز می‌خواهند امام مسلمین و ولی فقیه و امت مظلوم را دست‌بسته تحویل آمریکا بدهند.

کریمی‌قدوسی خاطرنشان کرد: در این نامه ضمن حمایت و پشتیبانی از رکن رکین شورای نگهبان، نمایندگان مجلس استمداد دارند که به داد ملت و مظلومان و مومنین و ایثارگران و حافظان کشور و اسلام برسند و مقابل یک خسارت عظیم به انقلاب و اسلام را در این نقطه عطف تاریخ انقلاب بگیرند.

وی تاکید کرد: خواست نمایندگان امروز همان خواسته ملت مظلوم ایران در دفاع از ارزشهاست.

کریمی‌قدوسی در ادامه تصریح کرد: در این نامه، نمایندگان مجلس از شورای نگهبان استمداد طلبیدند تا نسبت به اعمال حقوق ملت و اسلام و جمهوری اسلامی ایران در رد صلاحیت سران فتنه و همچنین افراد منتسب به جریان انحرافی با توکل به خداوند همچون گذشته حقوق ملت و اسلام را اعمال کنند و نسبت به رد صلاحیت این افراد در جایگاه ریاست جمهوری اقدام کنند.

نماینده مشهد در مجلس گفت: نامه مذکور به علاوه نامه‌ای که 150 نفر از نمایندگان در اعتراض به مواضع هاشمی رفسنجانی امضا کرده بودند، تقدیم آیت‌الله یزدی از فقهای شورای نگهبان شد، حدود 10 نفر از نمایندگان، امضای خود را از اعتراض به هاشمی پس گرفتند اما 12 نماینده جدیداً آن را امضا کردند و الان نزدیک به 158 نفر در نامه اعتراض به هاشمی امضاء نمایندگان وجود دارد.

متن نامه نمایندگان به دبیر شورای نگهبان و سایر اعضای این شورا که نزدیک به 100 امضاء ذیل آن وجود دارد، به شرح ذیل است:

بسمه‌تعالی

محضر مبارک دبیر محترم شورای نگهبان و اعضای محترم؛فقها و حقوق‌دان‌ها (دامت‌افاضاتهم)

سلام علیکم؛

ما جمعی از نمایندگان، تذکری به نظرمان رسید که به حکم قرآن کریم(و ذکر فان الذکری تنفع المومنین) خدمت اساتید و بزرگان خود عرض می‌کنیم.

شورای نگهبان نهادی مبارک است که در طول تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که همواره حافظ قانون اساسی و احکام اسلامی است و مهمترین سد نفوذ در برابر اجانب در جمهوری اسلامی ایران بوده است.

رفتار عدالت‌مندانه و به دور از مصلحت اندیشی‌های زودگذر نه تنها از صلابت و مشروعیت شورای نگهبان نکاسته بلکه همواره آن را در قلوب مومنین و انقلابیون و ملت ایران تحکیم نموده است.

اینک شرکت بعضی از کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بار دیگر آزمایش بزرگی را در پیش راه شورای نگهبان گذاشته است که مطمئن هستیم با درایت، شورای نگهبان در امتحان و آزمون پیروز می‌شود و انشاا... امانت مدیریت اجرایی انقلاب اسلامی به فرد شایسته‌ای واگذار شود.

البته مشروط به اینکه همه موارد زیر مورد توجه قرار بگیرد:

نقش بعضی از کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند و فرزندانشان در مدیریت فتنه و انسجام بخشیدن به سران فتنه و هماهنگ نمودن آنها بر هیچکس پوشیده نیست.

نامه سرگشاده تحریک‌آمیزی که به شعله آتشفشان دامن زد، اصرار وی بر ابطال انتخابات که خواست اتحاد استکبار جهانی بود، کلید فتنه با طرح انتخابات آزاد ، پشتوانه شدن برای ضد انقلاب که در آخرین نماز جمعه‌اش تجلی کرد و نپذیرفتن صحه شورای نگهبان بر انتخابات دوره دهم همه حاکی از این است که نمی‌تواند مسئولیت بزرگی چون ریاست جمهوری که امانت الهی و ثمره خون هزاران شهید است، به عهده وی سپرده شود، خصوصاً با مشکلات سنگین اجرایی و کهولت سن نامبرده بیم‌آن می‌رود که کار از دست وی خارج و به دست کارگزارانی بیافتد که هیچگاه دل در گرو انقلاب نداشتند.

اگر مواضع اخیر ایشان در مورد فلسطین و ولایت فقیه را هم در نظر بگیرید، عدول ایشان از اندیشه ناب امام خمینی، دلیلی دیگر بر مدعای ما است.

امروز شورای نگهبان در یک نقطه عطف تاریخی قرار گرفته است.

از طرفی دیگر حلقه انحرافی نیز برای تسخیر بالاترین دژ اجرایی کشور خیز برداشته‌اند، کسانی که با ایجاد ائتلاف در گفتمان انقلاب اسلامی خیانت بزرگی به مردم کرده‌اند که از آنها با شعار ارزشها و ولایت استقبال نمودند.

همان‌ها که تلاش کردند ملی‌گرایی را جانشین اسلام گرایی نمایند، ابتذال گرایی را جانشین ارزشمداری کردند و حزب‌الله را از خود راندند و فاسدان و لیبرال‌ها را دور خود جمع کردند،آنهایی که سعی کردند با طرح مسائلی چون انسان کامل در مقابل ولایت بایستند و دهها خیانت را نمودند.

جا دارد که شورای نگهبان مانند گذشته راه‌ را بر منحرفین سد نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عرفان
Iran, Islamic Republic of
آخه به شما چه ربطی داره که تو کار شورای نگهبان دخالت می کنید.
برید به کار خودتون برسید.
اگه حرف بزنن و به تخلف واکنش نشون بدن میگید دخالته اگرم سکوت کنن و فردا گندش دامن امثال شما رو بگیره میگید رضایت بود و الا همون موقع اعتراض می کردید.
تکلیف خودتونو روشن کنید بعد ساز بزنید اقا عرفان
کشور ایران"جمهوری"اسلامی است یعنی روی انگشت مردم می چرخد اینان هم نمایندگان مردم اند.اگر به اینان ربطی ندارد پس به چه کسانی ربط دارد؟!
علی حسینی
آفرین بر این نمایندگان بصیر، انقلابی و وظیفه شناس
فردای قیامت همه ما نسبت به نعمت های الهی باید پاسخگو باشیم و امروز بالاترین نعمت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی است که پس از 1400 سال مجاهدت و شهادت و ایثارگری بهترین بندگان خدا به عنوان "امانتی الهی" در دست مااست.
فراموش نکنیم جمله تاریخی امام رضوان الله تعالی علیه را که:
"نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نا محرمان بیافتد"
حق بر باطل پیروز است.
اااا
با همین اظهار نظر ها به آنها قدرت می بخشید و باعث بزرگ شدن آنها میشوید
یشی
با این حرفها هاشمی را بزرگ میکنید
نمایندگان محترم به جای نامه نوشتن بهتر بود سال گذشته که فرصت داشتند قانون انتخابات را اصلاح میکردند
الان هم لطف کنند قانون را برای آینده اصلاح کنند تا هر کسی نتونه راحت ثبت نام کنه