شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ورود ۴ خط برتر کشتیرانی دنیا به ایران

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 386385
معاون سازمان بنادر و دریانوردی از ورود لاینرها به بندر شهیدرجایی با آغاز سال جدید میلادی خبر داد و گفت: از لاینرهایی که قبل از تحریم به ایران می آمدند، نمایندگانی وارد بندر شهیدرجایی شدند و برای ورود به ایران اعلام آمادگی کردند.
به گزارش جهان؛ علی جهاندیده در گفتگو با مهر در خصوص ورود لاینرها به بندر شهید رجایی با تاکید بر اینکه خطوط بزرگ کشتیرانی تا پایان سال میلادی برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده‌اند، گفت: تاپایان سال میلادی انتظار خاصی از ورود لاینرها به ایران نداریم اما از اول سال، این خطوط برنامه برای ورود به ایران را دارند.

وی با اشاره به اینکه به طور کلی شرایط برای ورود لاینرها به بنادر ایران فراهم است، اظهار داشت: تا خطوط به صورت برنامه ریزی شده وارد کشور شوند، زمان می‌برد اما در طول این مدت تقاضاهای خود را داده‌اند و بازدید هم از بندر شهیدرجایی داشته‌اند.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص این پرسش که آیا ۲۰ خط برتر کشتیرانی که قبل از تحریم وارد بندر شهیدرجایی می شدند، هم اعلام آمادگی کرده اند، بیان کرد: در حال حاضر ۲ لاینر به بندر شهیدرجایی تردد دارند و ۴ لاینر دیگر هم نمایندگان خود را به بندر فرستادند و بازدیدی هم داشتند که پس از بازدید برای ورود درخواست دادند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه به‌طور حتم لاینرها از اول سال میلادی آرام آرام وارد بنادر ایران می‌شوند، گفت: برای لاینرها ورود به بنادر ایران صرفه اقتصادی بیشتری دارد و بندر شهیدرجایی شرایط مناسب اقتصادی را از نظر هزینه تمام شده کالا فراهم می‌کند.

جهاندیده در خصوص اینکه آیا تغییر تعرفه های خدمات بندری، تاثیری در ورود کشتیرانی های خارجی نمی گذارد؟ اظهار داشت: تعرفه های ما در مقیاس کلی از تعرفه دیگر بنادر منطقه بالاتر نیست و خیلی منطقی تر از تعرفه های آنها است، بنابراین مشکلی از نظر تعرفه خدمات بندری برای کشتی ها نداریم.

وی با بیان اینکه مشکل لاینرها تحریم اپراتور بندر شهیدرجایی بود که الان این موضوع برطرف شده است و هیچ مانعی برای حضور آنها نداریم، گفت: نمایندگان خطوط کشتیرانی که به ایران مراجعه می کنند دلیل نیامدن خود را در چندسال اخیر فقط تحریم ها می دانند و تاکنون اشاره ای به تعرفه خدمات بندری نکردند.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با کیفیت خدمات دهی در بنادر ایران، افزود: سطح خدمات دهی در بندر شهیدرجایی به خصوص در ترمینال ۲ مورد تایید خطوط کشتیرانی است، ضمن آنکه ما هم در حال بالابردن سطح خدمات دهی هستیم و از وضعیت کنونی رضایت کامل نداریم اما مشکل خاصی هم برای خدمات دهی به کشتی ها نداریم.

جهاندیده تصریح کرد: در حال افزایش کیفیت خدمات هستیم تا سطح خدمات را مطلوب تر کنیم و فاصله بندر شهیدرجایی از بنادر منطقه کمتر شود، ضمن آنکه تاکنون هم خدمات دهی مناسبی به کشتی ها داده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *