پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۶
جلسه غیرعلنی مجلس در گفت وگوی دو نماینده با جهان:

برای نمایندگان اثبات شد که اختلاس از درون دولت توصیه شده

يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 186882
یک منبع آگاه گفت: در جلسه غیر علنی و غیر رسمی امروز مجلس تاکید شد که موضوع گروه مه آفرید امیر خسروی و بردارانش و امیر منصور آریا فراتر از اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بوده و اختلاس با دستور مقامات دولتی بوده است.


یک نماینده مجلس که در جلسه چهار ساعته غیر علنی و غیر رسمی امروز مجلس حضور داشت، در گفت وگو با خبرنگار جهان با اشاره گزارشهای مطرح شده در این جلسه گفت: با توجه به گزارش مصطفی پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، برای ما نمایندگان اثبات شده که اختلاس از درون دولت توصیه شده است و با دستور مقامات ارشد عامل اختلاس فعالیت می کرده است.


وی با بیان اینکه در این جلسه مطرح شد که عاملان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی یا همان گروه مه آفرید امیر خسروی و بردارانش و امیر منصور آریا ۳۷ شرکت دارند، گفت: بسیاری از این شرکت ها از طریق واگذاری شرکت های دولتی و در جریان خصوصی سازی به این افراد واگذار شد که در نحوه واگذاریها ابهام و ایراد وجود دارد و همه این موارد باید مورد بررسی قرار گیرد.


این نماینده مجلس با اشاره به سوابق گذشته امیر منصور آریا افزود: در مجلس مطرح شد که پدر این فرد یک گاوداری داشت و غیر از آن چندان سرمایه ای نداشتند ولی از از سال ۱۳۸۵ این فرد فعالیت اقتصادی خود را آغاز می کند و شرکتی را با سرمایه ۲۰ میلیارد تومان تاسیس می کند.


وی با اشاره به ادامه محتوای جلسه مجلس اضافه کرد: این فرد سپس در بسیاری از پروژه ها فعال می شود در جریان خصوصی سازی برخی کارخانجات با سفارشات مقامات ارشد دولتی به وی واگذار می شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در مجموع در جلسه چهار ساعته مجلس این نکته مورد تاکید قرار گرفت که ماجرا اختلاس و گروه مه آفرید امیر خسروی و بردارانش و امیر منصور آریا فراتر از اختلاس سه هزار میلیارد تومان است و باید این موضوع بطور جد مورد پیگیری قرار گیرد.

همچنين یک نماینده ديگر مجلس گفت: رئیس سازمان بازرسی کل کشور اسناد اختلاس و دست داشتن مقامات دولتی را در دست خود داشت و آنرا به نمایندگان نشان می داد اما کوچک زاده نماینده تهران ضمن اعتراض و مخالفت با سخنان پورمحمدی مدعی شد که این اسناد اخبار یک سایت خبری است.


یک نماینده مجلس در گفت وگو با خبرنگار جهان با بیان اینکه مصطفی پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه چهار ساعته غیرعلنی و غیر رسمی امروز مجلس به مدت یک ساعت و نیم صحبت کرد، گفت: ایشان در این جلسه در خصوص اختلاس سه هزار میلیارد تومانی و تخلفات در بانک ها گزارش مفصلی ارائه کردند و در حالی که برخی اسناد تخلفات و دستور مقامات دولتی برای این تخلفات را به نمایندگان نشان می داد، بعد یک ساعت و نیم صحبت، گفت این مطالبی که مطرح شد تنها یک سوم پرونده اختلاس و تخلفات است.


وی با بیان اینکه پورمحمدی اعلام داشت که مدارک و مستندات بسیاری در این زمینه دارد، گفت: در جلسه مجلس اعلام شد که این تخلفات از طریق گروه هفت و هشت نفره مه آفرید امیر خسروی و بردارانش و امیرمنصور آریا انجام شده است.


این نماینده مجلس گفت: بخش جالب گزارش آقای پور محمدی این بود که اعلام شد بسیاری از آقایان که مدعی کشف این اختلاس هستند از ماجرا مطلع بودند و حتی توصیه های متعددی در این زمینه داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
اگه راست میگین اسم این نماینده رو بیارین از همونهایی نیست که نمیزاره طرح نظارت نماینده ها اجرا بشه
United States
خب حالا تکلیف چیست؟ اگه دولت در این دزدی دست داشت پس چرا دولت را استیضاح نمی کنید؟
Iran, Islamic Republic of
آقای پور محمدی یکی از کسانی است که به کم کاری متهم است.
راستی اگر سازمان بازرسی به جای کارهای سیاسی و سیاسی کاری به همان بازرسی که وظیفه ذاتی اش است عمل می کرد امکان وقوع چنین تخلفاتی بود؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
37 تا شركت رو از طريق خصوصي سازي ظاهري صاحب شدند بعدش اختلاس رو شده، كسي نبوده به اين روند اختصاصي سازي نظارت كند.
تا مراسم 100 شركت برتر وقتي شركت اين آقا بالاترين عجيب ترين رشد و سوددهي رو نشون داد، نميشد به جاي جايزه دادن كمي تحقيق كنيد كه آخه چطور چنين چيزي ممكن شده؟؟
Latvia
اميرمنصورهاي بالقوه و بالفعل بسياري در ايران و در همه قوا و نهادها داريم. نكند تمركز صرف بر امير منصور آريا و بويژه آلوده كردن مبارزه با مفاسد به اغراض سياسي ما را از تخلفات ويرانگرتري مثل وامداري بسياري از نمايندگان مجلس به مافياي دانشگاه ازاد و ماجراي دانشگاه هاوايي و ... كه بستر ساز تربيت مديران نالايق و ظهور و جولان امير منصورهاست غافل كند!
Iran, Islamic Republic of
با سلام اینکه دیکه اثبات شدن نمی خواهد لطفا نمایندگان کمی به اوضاع و احوال قرداد ها وامها و کارهای صورت گرفته حوزه انتخابیه خودشان سرک بکشند اختلاس های ریز و درشتی را کشف خواهند کرد مانند خرید دستگاه ام آر آی در دانشگاه علوم پزشکی ... بذل و بخشش بیت المال و اراضی حیف و میل اموال عمومی و هزاران مورد دیگر آقایان نماینده حوزه ... لطفا پیگیری نمایید خانم وزیر مراتب کتبا برای شما ارسال شده پاسخگو باشید که فردا دیر است وباز نگویید کسی به ما نگفته ما خبر نداشیتم که اینها همه بهانه است