سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
از سیاه نمایی اوضاع کشور تا خیانت مردم و مسئولین به رهبری

نتیجه عملکرد رسانه های اصلاح طلب در جریان مذاکرات هسته ای

سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب: 433085
جریان رسانه ای اصلاح طلب در این سه رکن متاسفانه هم نوای رسانه های دشمن بوده اند.رسانه های ماهواره ای که سال هاست به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی می باشند همین سه خط خبری در رسانه های خود دنبال کرده اند سه رکنی که سبب پیوند خواسته یا نا خواسته این رسانه ها شده است.
به گزارش جهان، سایت "سمعک" نوشت:
جریان رسانه ای اصلاح طلب و کارگزارانی که امروز به طرفداری از مواضع بی چون چرای دولت تبدیل شده اند خط رسانه ای در مقابل مذاکرات دنبال کرده اند، این خط رسانه ای مهم که بر پایه چند رکن مهم بوده است که در جهت شناخت باید به بررسی آن ها در جریان مذاکرات و رفتار آن ها پرداخت.
 
رکن اولی که بسیار در این حدودا دوسال فعالیت دولت یازدهم و همچنین آغاز مذاکرات هسته ای، به صورت مداوم و مکرر توسط این جبهه ی رسانه ای دنبال شده ، بزرگ نمایی و برجسته سازی ضعف های داخلی در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی و سپس گره زدن آن به مسائل اقتصادی و مشکلات آن می باشد که آسان ترین راه حلی که به ظاهر برای آن پیش بینی کرده اند، ورود به مذاکرات هسته ای بوده و آن را در برنامه ی رسانه ای خود گنجانده اند.سبب شد که این رسانه ها به صورت زنجیره وار و با تیترهای مشابه به این مسئله بپردازند.
 
اما تاکیدات مداوم رهبرمعظم انقلاب به خصوص در این دو سال بر استفاده از توان داخلی و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین برشمردن چندین باره توانایی های داخلی در عرصه ی اقتصاد همچون دیدار اخیر ای با مسئولین نظام می باشد ایشان در این دیدار سرمایه های اصلی و بالقوه ی امروز نظام در عرصه ی اقتصاد را یادآوری کردند. که این جنس یادآوری تیتروار اهمیت بسیاری در نوع دیپلماسی عمومی و نگاه اقتدار گرایانه کشور و در جهت رشد اقتدار کشور و قدرت چانه زنی مذاکره کنندگان تاثیر بسزایی داشته است.
 
در حالی که نوع رفتار این رسانه ها که بعضا در سخنان مکرر دولتمردان بسیار دیده می شد در جهت عکس این سیاست حمایتی رهبری از تیم مذاکره کننده بوده و سبب شد تا جریان ضد نظام در شبکه های ماهواره ای نیز از همین رفتار رسانه ای در قبال جمهوری اسلامی و تیم مذاکره کننده استفاده کند و نتیجه ای جز ضربه به قدرت تیم مذاکره کننده را به دنبال نداشت. همچنین این نوع برخورد ضعف گونه در قبال مسائل کشور سبب امیدواری بیشتر تیم ۵+۱ برای افزایش فشارهای داخلی علیه جمهوری اسلامی در جهت تحمیل خواسته هایشان به جمهوری اسلامی بوده است
 
رکن دومی که در رفتارهای رسانه ای این جریان بسیار مشهود بوده نوعی « ذوق زدگی» پس از هر مرحله مذاکره و انتظار لحظه به لحظه در رسیدن به توافق بوده است. ذوق زدگی رسانه ای این جریان در جریان مذاکرات بسیار مشهود بوده تیترهای مداوم و پر تکرار در رسانه های مجازی و نوشتاری و پیش بینی از آینده پس از مذاکرات هسته ای و اینکه پس از توافق چه روی خواهد داد نشان از همین رفتار می باشد. ذوق زدگی که بخشی از آن به بستن چشم به روی برخی واقعیت ها منجر شد. واقعیت مهمی که دشمنی ما با آمریکا را فراموش می کند. دشمنی که به دلیل خاصیت مستکبری این شیطان بزرگ می باشد و این نوع رفتار صرفا از روی ذوق بدون داشتن علم سبب نادیده گرفتن این سیاست های آمریکا در سراسر دنیا خواهد شد و البته این نوع ذوق زدگی نیز به جریان مورد خطاب این رسانه ها به خودی خود منتقل و انتظار این مخاطبین نیز از مذاکرات بالاتر رفته و در صورت شکست مذاکرات و یا عدم پذیرش آن توسط مجلس و همچنین عدم تایید آن توسط نظام هزینه ی آن برای ارکان نظام افزایش پیدا خواهد کرد. هزینه ای که اوج آن انتقال مفهوم مخالفت رهبری و مجلس با دولت و همچنین عدم تمایل آن ها به حل مسائل کشور را در پی خواهد داشت. که عاملی مهم در ایجاد جریان دوقطبی در کشور خواهد شد.
 
رکن سوم این رفتار رسانه ای تطبیق تاریخی و انحراف در برخی مسائل و جریانات صدر اسلام می باشد. در چند روز اخیر به خصوص روزنامه های اصلاح طلب هرچه به پایان مذاکرات و توافق نزدیک می شویم بسیار بر روی تطبیق این مذاکرات با صلح امام حسن(ع) و امثال آن مانور خبری می دهند. متاسفانه سخن رئیس جمهور در این باره و تطبیق آن با مذاکراتی که در حال انجام می باشد نیز به این موضوع و برخورد آن با این مسئله یاری بیشتری کرد. صلح در این مسئله بسیار ناقص دیده می شود متاسفانه تئوریزه کردن این مسئله که امروز شرایط کشور مشابه شرایط امام حسن (ع) می باشد، آسیب هایی بسیاری از جمله توهین به مردم و همچنین مسئولین نظام را در پی دارد زیرا اصلی ترین مسئله ای که سبب شد امام (ع) صلح را بپذیرد خیانت نزدیکان سپاه و تنها گذاشته شدن ایشان توسط مردم بود که سبب شد تا مجبور به پذیرفتن صلح شوند. در حالی که امروز نه مسئولین نظام و نه مردم جمهوری اسلامی ایران این طور خیانتی را مرتکب نشده اند. بلکه هر روز با قدرت بیشتر در برابر دشمنان اسلام ایستادگی داشته اند و در مشکلات کشور یاور جمهوری اسلامی و رهبرمعظم انقلاب بوده اند. این نوع تطبیق ها سبب این می شود که نکته ای مهم به ذهن ما برسد نکته ای که با شرایط این رسانه ها و نوع کارکرد تبلیغاتی شان بسیار دور از ذهن و احتمال نیست و آن هم این می باشد که این رسانه ها منافع مردم را نشناخته اند و این نوع تطبیق جاهلانه نقش قدرنشناسی مردم و مسئولین را به شکل خیانتی بزرگ که منجر به صلح هسته ای می شود را نشان می دهد.
 
جریان رسانه ای اصلاح طلب در این سه رکن متاسفانه هم نوای رسانه های دشمن بوده اند.رسانه های ماهواره ای که سال هاست به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی می باشند همین سه خط خبری در رسانه های خود دنبال کرده اند سه رکنی که سبب پیوند خواسته یا نا خواسته این رسانه ها شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *