جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

داستان مقاومت ۲ شهرک در ادلب +تصاویر

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 458682
مقاومت اسطوره‌ای و جان‌فشانی‌های اهالی دو شهرک شیعه‌نشین الفوعه و کفریا در حومه ادلب در راه حفظ عزت و کرامتشان را نمی‌توان وصف کرد، اما می‌توان گوشه‌هایی از آن را برای کسانی که از نعمت استقلال و آزادی برخوردارند، بیان کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، هنگامی که از مقاومت افسانه‌ای و بی‌حد و مرز اهالی دو شهرک شیعه‌نشین الفوعه و کفریا در حومه ادلب در شمال سوریه که از دو سال پیش در محاصره گروههای تروریستی هستند، سخن می‌گوییم، نمی‌توانیم مقاومت‌ها، فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های این مردم را در راه حفظ عزت و کرامتشان وصف کنیم.

دو شهرک کفریا و الفوعه که ۴۰هزار غیرنظامی در آن زندگی می‌کنند از دو سال پیش تاکنون تحت محاصره گروههای تروریستی است و اهالی این دو شهرک نه تنها از ساده‌ترین امکانات زندگی مانند آب، غدا و امکانات پزشکی برخوردار نیستند، بلکه روزانه در معرض حملات خمپاره‌ای و موشکی گروههای تروریستی قرار دارند.

* شلیک ۷۱۶۰۰ موشک و خمپاره به این دو شهرک


یک منبع میدانی از داخل این دو شهرک محاصره‌شده به خبرنگار تسنیم در سوریه گفت که تروریستها از آغاز بحران تاکنون بیش از ۷۱۶۰۰ موشک و خمپاره بر سر مردم ریختند و ۱۷۵۳ نفر نیز که بیشتر آنها زن و کودک هستند در پی حملات تروریستها به شهادت رسیده‌اند.

* تخریب ۸۳درصد از زیرساختهای الفوعه و کفریا

این منبع افزود که ۸۳درصد منازل مسکونی، بازارها، مغازه‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و مراکز فرهنگی این دو شهرک در پی حملات تروریستها خسارت دیده و بسیاری از این مراکز نیز به‌طور کامل تخریب شده است.

* اوضاع فاجعه‌بار انسانی در کفریا و الفوعه


یک منبع محلی در شهر کفریا در گفتگوی تلفنی با خبرنگار تسنیم اوضاع انسانی اهالی کفریا و الفوعه را فاجعه‌بار توصیف کرد و گفت که مردم این دو شهرک با کمبود شدید امکانات بهداشتی، مواد غذایی، شیر خشک، و سوخت بویژه با آغاز فصل سرما و کاهش دما مواجه هستند و نانوایی‌ها هم به‌دلیل عدم وجود سوخت قادر به ارائه خدمات به مردم نیستند.

* بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی این دو شهرک

این منبع در ادامه گفت که بعد از مدتها تعطیلی مدارس به‌دلیل حملات پی در پی تروریستها هم‌اکنون مدارس - علی‌رغم شرایط سخت مانند فقدان آب و برق و غذا و دارو - مجدداً باز شده و دانش‌آموزان و دانشجویان به کلاسهای درس می‌روند و به‌دلیل کمبود لوازم التحریر به‌طور مشترک و نوبتی از آن استفاده می‌کنند.

* کاهش حملات تروریستها همزمان با پیشروی ارتش سوریه


وی افزود که گروههای تروریستی محاصره‌شده در این دو شهرک اخیراً حملات خود را به مواضع کمیته‌های مردمی مدافع این دو شهرک همزمان با پیشروی ارتش سوریه در حومه حلب کاهش داده‌اند، زیرا بسیاری از آنها برای کمک به سایر گروههای تروریستی به مناطق دیگر رفته‌اند.

* موقعیت جغرافیایی الفوعه و کفریا

دو شهرک الفوعه و کفریا در شمال شرق استان ادلب در بیست کیلومتری مرزهای ترکیه واقع است که جمعیت آن به ۴۵هزار نفر می‌رسد. شهرک "بنش" که مرکز گروههای تروریستی است از سمت جنوب، "رام حمدان" از سمت شمال‌غرب و "معره مصرین" از سمت شمال این دو شهرک را در برگرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
اردوغان احمق چرا به اینها کمک نمی کند؟