پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

آمریکا 4 جنگنده اف 16 را به مصر تحویل می‌دهد

پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۴۲
کد مطلب: 298482
یک مقام آمریکایی اعلام کرد که تصمیم آمریکا در تحویل 4 جنگنده اف 16 این کشور به ارتش مصر با وجود خلع محمد مرسی از ریاست جمهوری انجام خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که این کشور قصد دارد با وجود خلع شدن رئیس جمهور منتخب از سوی ارتش این کشور، 4 جنگنده اف 16 خود را در هفته‌های آینده به مصر تحویل دهد.

این مقام آمریکایی که خواستار عدم افشای نام خود شد، گفت: تاکنون هیچ تصمیمی در مورد تغییر تصمیم آمریکا در تحویل 4 جنگنده اف 16 برای ارتش مصر اتخاذ نشده است.

شبکه خبری «فاکس نیوز» آمریکا اخیرا در گزارشی از اوضاع سیاسی جاری در مصر و موضع‌گیری وزارت دفاع آمریکا در قبال آن اعلام کرد که موضع گیری پنتاگون در برابر مصر کنونی بسیار سخت و دشوار است و این وزارتخانه را در تنگنا و فشار قرار داده است.

فاکس نیوز تاکید می‌کند که این سرگردانی و حیرت در موضع گیری تنها مختص پنتاگون نیست، بلکه موضع «باراک اوباما»، رئیس جمهوری آمریکا نیز موضعی همراه با شک و تردید در قبال نزاع کنونی دایر در مصر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *