سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
اینتر به یک قدمی فینال رسید

باخت بارسلونا در خانه اینتر

چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۱:۲۴
کد مطلب: 108383
در چارچوب مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم اینتر توانست در ورزشگاه سن سیرو بارسلونا را با گلهای اشنایدر مایکن و میلیتو در مقابل تک گل پدرو به پیروزی رسید
باخت بارسلونا در خانه اینتر
 به گزارش سرویس ورزشی جهان ، ژوزه مورینیو بار دیگر موفق شد این بار با اینتر میلان بارسلونا را شکست دهد. بارسلونا ابتدا یک گل به اینتر زد, ولی اینتر با سه گل نتیجه را به نفع خود تغییر داد. گل های اینتر را اسنایدر مایکون ومیلیتو به ثمر رساندند. 

البته تیم داوری پرتغالی بیشترین خدمت را به هموطن خود کردند تا او در سن‌سیرو شرمنده هواداران اینتر نشود و 3 بر یک بارسلونا را شکست بدهد. 

در ضمن 14 ساعت مسافرت خسته‌کننده با اتوبوس به دلیل لغو پروازهای اروپا، تنها بدشانسی بارسلونا نبود. بدشانسی‌های فراوانی که همه در یک شب گریبان فسفری‌پوشان اسپانیایی را گرفت.

پس از به صدا درآمدن سوت پایانی این دیدار، تعدادی از بازیکنان بارسا برای اعتراض به برخی از تصمیمات داوری، داور پرتغالی را احاطه کرده بودند و به او گلایه می کردند.در نهایت بازیکنان بارسلونا نیز در پی بازیکنان اینتر از زمین مسابقه خارج شدند و شاگردان گواردیولا تسلیم قدرت تاکتیکی نرآتزوری شدند. تیم مورینیو از نظر تاکتیکی، تیم برتر میدان بود و شاگردان گواردیولا نتوانستند نمایشی مشابه با نمایشهای قبلی شان در رقابتهای اروپایی را به نمایش بگذارند.

در پایان این دیدار، روزنامه مارکا نیز با آنالیز کوتاهی از شرایط بازی این دیدار نوشت:« اینتر، بارسا را از رسیدن به برنابئو دور کرد.»

در این گزارش می خوانیم: بارسلونا در حالی می بایست در ورزشگاه نوکمپ نمایشی خیره کننده را به اجرا بگذارد که نتوانست در دیدار رفت مقابل اینتر به نتیجه قابل قبولی دست یافته و از سد تیم مورینیو عبور کند. نرآتزوری از نظر تاکتیکی به مراتب برتر از آبی اناری پوشان بودند و به سرعت در مقابل گل ابتدایی پدرو واکنش نشان داده و به لطف گلهای اسنایدر،مایکون و دیه گو میلیتو توانستند به برتری دست یابند؛ هرچند که گل آخر نرآتزوری گلی مردود به نظر می رسید. علاوه بر نتیجه بازی، عملکرد کاتالونیایی ها دراین دیدار، چندان قابل قبول نبود


مورينيو پس از پيروزي سه بر يك تيمش بر بارسلونا در دور رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا گفت :بايد با غرور و افتخار بگويم كه ما ممكن است در فينال بازي كنيم يا اينكه سربلند از بارسلونا بازگرديم .

سر مربي اينتر افزود : ولي اكنون ما بهترين تيم جهان را شكست داده‌ايم و اينتر يك تيم بزرگ ليگ قهرمانان است .

وي گفت :اگر امسال برنده اين جام نشويم ، يك يا دو سال ديگر آن را تصاحب خواهيم كرد . ما در نيمه نهايي و فينال خواهيم بود ، ما تغيير كرده‌ايم .

پپ گوآرديولا سرمربي بارسلونا نيز پس از اين شكست بزرگ، منشي از خود نشان داد و سفر ‪ ۱۴‬ساعته تيمش با اتوبوس را مسبب اين ناكامي ندانست.

وي گفت : اين اتفاق بويژه موقعي كه در نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا آن هم در مقابل تيمي چون اينتر بازي مي‌كنيد، مي‌تواند رخ دهد.

گوآرديولا گفت : البته چنين شكستي ايده آل نيست ولي ما هنوز مي‌توانيم از پس آن بر آييم .

سرمربي بارسلونا اظهار داشت : نتيجه خوبي به دست نياورديم ، توپهاي زيادي را از دست داديم اما مي‌توانيم بهتر عمل كنيم ، اين بهترين بازي ما نبود و در مقابل تيمي چون اينتر راحت نمي‌توان كار كرد .
وي افزود : من مي‌دانم كه آنان خسته شده‌اند ولي من يك كارشناس پزشكي نيستم و نمي‌توانم بگويم كه اين سفر تا چه حد بر بازيكنان تاثير داشته است.

به هر حال اینتر با این پیروزی  شانس صعود خود را به فینال این رقابت ها افزایش داد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *