جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دیدار ابتکار با وزیر خارجه فرانسه

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 411089
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با وزیر امور خارجه فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در این دیدار ۴۵ دقیقه‌ای که عصر پنجشنبه در وزارت خارجه فرانسه انجام شد، دو طرف ضمن مرور مهم‌ترین موضوعات دوجانبه مورد علاقه، در خصوص مسائل زیست‌محیطی و خصوصا اجلاس ۲۱ تغییرات آب و هوایی پاریس (COP ۲۱) نیز بحث و گفت‌وگو کردند.

لوران فابیوس در این دیدار با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: در زمان بسیار مهمی هستیم و امیدوارم بتوانیم به یک توافق قابل قبول برای طرفین که برای همه از اهمیت خاصی برخوردار است، برسیم.

معصومه ابتکار نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از بهبود نسبی فضای حاکم بر مناسبات دوجانبه، نگاه مثبت وزیر خارجه فرانسه برای پیشبرد مناسبات را مورد تحسین قرار داد و با اشاره به ظرفیت‌های استفاده‌نشده در مناسبات دوجانبه، بازنگری در روند همکاری‌های فی‌مابین و تقویت آن را در راستای منافع دو کشور ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، چگونگی تحرک و هماهنگی دو کشور ایران و فرانسه در راستای کمک به تحقق اهداف اجلاس COP ۲۱، مشکلات زیست‌محیطی جهان و آثار مخرب بر هم خوردن تعادل آب و هوایی در مناطق مختلف، آلودگی هوای شهرهای بزرگ، خشکسالی و چالش بین‌المللی طوفان ریزگردها و راهکارهای بین‌المللی در این زمینه، تسهیل انتقال تکنولوژی‌های زیست‌محیطی و تبادل تجربیات بین دو کشور از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *