جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

لزوم تست اسباب‌بازی‌های وارداتی

جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 431285
اسباب بازی های لیزری وارداتی به لحاظ حساسیت‌هایی که برای ایمنی و سلامت کودکان دارند باید مورد تست ایمنی قرار گیرند.
به گزارش جهان، مهندس ویدا سینا رئیس مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: کالاهای مصرفی وارداتی که در ارتباط مستقیم با سلامتی مردم هستند باید ایمنی آن‌ها از لحاظ اشعه و طول موج مورد تست و ارزیابی قرار گیرند که به طور معمول این کار صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: درحال حاضر مراکزی که تجهیزات پزشکی و الکترونیک و تجهیزاتی که با سلامتی عمومی مرتبط هستند تمایلی جهت تست استاندارد تجهیزات خود ندارند و درخواست به مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک ایران جهت آزمایش و ارزیابی این تجهیزات را نداده‌اند و این درحالی است که آسیب‌هایی که در نتیجه عدم این آزمایشات به وقوع می پیوندد نقاطی همچون پوست و چشم استفاده کنندگان از این دستگاه‌ها را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک به عنوان یک مرکز دانش‌بنیان معرفی شده است درحال گسترش خدمات فنی خود در حوزه‌های آزمون‌های امنیت در حوزه‌های سخت‌افزار و نرم ‌افزار و در حوزه تجهیزات لیزری است و آمادگی دارد تا با مراکزی که نیاز به بهره‌مندی از این خدمات دارند همکاری نمایند.

وی ادامه داد: این مرکز با بهره‌گیری از کادری مجرب و متخصص و برخورداری از آزمایشگاه‌های پیشرفته در سطح کشور و خاورمیانه در حال ایجاد آزمایشگاه‌های جدید در نقاط مختلف کشور و ارائه خدمات در حوزه صنایع انفورماتیک است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *