جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

مبارزه با داعش و نقشه آمریکا برای منطقه

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 381281
دبیرکل حزب جوانان ملی سوریه دور کردن ایران از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش را با هدف ترسیم نقشه سیاسی محرمانه و سری برای منطقه توسط آمریکا دانست.
به گزارش جهان؛ «ماهر مرهج» دبیرکل حزب جوانان ملی سوریه در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: آموزش عناصر مسلح تروریستی در عربستان امر غیر منتظره‌ای نیست، بلکه هدفی است که گروه تروریستی تکفیری داعش به خاطر آن در منطقه تشکیل شده و به واسطه آنچه که انقلاب‌های عربی نامیده شده مورد بهره‌برداری قرار گرفته تا کشورهای منطقه را درگیر اختلافات و منازعات طایفه‌ای و مذهبی به دور از محور نزاع اعراب – اسرائیل کند و زمینه نابودی محور مقاومت از جمله سوریه را فراهم کند.

مرهج درباره هدف تشکیل ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش گفت: هدف این ائتلاف حفظ منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در عراق و دور کردن خطر داعش از آنهاست که مهمترین آنها در چاه‌های نفتی عراق و گرد آوردن تروریست‌های تکفیری داعشی در سوریه و ادامه تلاش برای براندازی نظام در این کشور نمود پیدا می‌کند.

وی در خصوص حملات اخیر داعش علیه مناطق کردنشین تاکید کرد که این حملات با هدف خدمت به منافع ترکیه جهت غلبه بر خواسته‌ استقلال طلبی کردها در سوریه و رسم مجدد نقشه سیاسی منطقه با تشکیل کشور کردستان در عراق و مهاجرت دادن کردهای سوریه به آن و تاسیس امارت اسلامی مورد ادعای داعش در شمال سوریه صورت می‌گیرد.

مرهج درباره عدم مشارکت دادن ایران در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با تروریسم گفت که هدف از این اقدام تحقق اهداف سری و غیر علنی این ائتلاف یعنی ترسیم مجدد نقشه سیاسی منطقه و نه مبارزه با تروریسم است که از جمله موانع اجرا و پیاده شدن چنین طرحی وجود کشوری مانند ایران و یا روسیه و چین در این ائتلاف است و به همین دلیل از آن دور نگه داشته شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
غرب اينقدر تعلل كرد تاموشها درسوراخهايشان بخزند. مبارزه با تروريست از نوع آمريكايي؟!