پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

"شاه كليد "اغتشاشات تهران لو رفت

شنبه ۲۰ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 56758
به گزارش خبرگزاري فارس، پيگيري‌هاي خبرنگار ايران خبر نشان مي‌دهد "حسين رسام " كه مسئول بخش سياسي و امنيتي سفارت انگليس در ايران است، متولد سال 1344 بوده و به دليل سوابق ارتباط خود با يكي از مراكز سياسي ايران در 10 سال گذشته عنصر اصلي "خط دهنده " به سفرا و ديپلمات هاي انگليسي مقيم ايران از جمله سايمون گس سفير فعلي انگليس در ايران و دبير سوم سفارت (به عنوان واسطه اطلاعاتي انگليس در ايران كه در روزهاي گذشته از كشور اخراج گرديد) بوده است.
وي همچنين در جريان پرونده هسته اي ايران با ارائه تحليل هاي جهت دار به ديپلمات هاي انگليسي از اوضاع ايران عملاً به رفتارهاي ضد ايراني آنان دامن زده و با ايجاد كانال هاي ارتباطي يكسويه ميان سفراي وقت انگليس و طيف هايي از عناصر ضد دولت، ديپلمات هاي انگليس را به صحيح بودن رفتارهاي تند و ضد ايراني خود مي كشاند.
رسام همچنين مرتبط اصلي و ارائه كننده اطلاعات داخلي ايران به "جان ساورز " مدير كل وقت سياسي وزارت امور خارجه انگليس بود كه در سالهاي گذشته به عنوان رابط انگليس در گروه 5+1 و مذاكره كننده ارشد هسته اي اين كشور فعاليت مي نمود.
جان ساورز 62 ساله كه داراي لقب افتخاري "سر " از ملكه انگليس نيز مي باشد هم اكنون سفير انگليس در سازمان ملل است و قرار است از نوامبر سال جاري هدايت سازمان اطلاعات و جاسوسي خارجي انگليس موسوم به "ام آي 6 " را در دست بگيرد و جانشين سر "جان اسكارلت " شود.
"رسام " پس از حضور آغاز اغتشاشات تهران از طريق ارتباط و خط دهي به خبرنگاران غربي مقيم ايران بالاخص خبرنگار بي بي سي در تهران به تحريك مردم پرداخت تا جايي كه در جريان اغتشاشات روز يكشنبه هفتم تيرماه شخصاً اقدام به حضور در جريان اغتشاشات نمود كه اين اقدام ناشيانه موجب لو رفتن اين "شاه كليد " اقدامات خصمانه انگليس در ايران و دستگيري او در كنار چند نفر ديگر از كاركنان ايراني سفارت گرديد.
اظهارات هفت نفر ديگر دستگير شده در سفارت انگليس نيز حكايت از نقش "كليدي " اين فرد در دامن زدن به تحركات پس از انتخابات دارد.
ظاهراً تاكنون دو جلسه رسمي بازپرسي وي برگزار شده و اعترافات مسئول بخش سياسي و امنيتي سفارت زواياي پنهان بسياري را در مورد دخالت هاي سالهاي اخير انگليس در امور داخلي ايران مشخص خواهد نمود.
پيش از اين وزير اطلاعات نيز به تحركات نيروهاي محلي انگليس در صحنه اغتشاشات اخير اشاره و گفته بود: ازجمله كارهايي كه اين سفارتخانه انجام داده اين بود كه تحت پوشش نيروهاي محلي، افرادي را در بين اغتشاشگران مي فرستاد و مطالب مورد نظر خود را هم به آنها و هم به جامعه القا مي كرد.
وي افزود: آنها با استفاده از بعضي اغتشاشگران احيانا اخباري را در اين زمينه جمع آوري مي كردند كه تعدادي از كساني كه به صورت مشخص در اين اغتشاشات بودند شناسايي و از آنها فيلم و عكس تهيه شده است.
محسني اژه اي به احضار افراد شناسايي شده در اغتشاشات اخير كه به عنوان كارمند محلي سفارت انگليس مشغول فعاليت بوده اند اشاره كرد و گفت: تعدادي از اين افراد كه فيلم و عكس از آنها در اغتشاشات اخير تهيه شده بود احضار شدند كه در نهايت بعد از تحقيقات اوليه، برخي از آنها آزاد و برخي هم نگهداري شده اند.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *