پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱

معضل‌جدیدداعش‌برای‌عزاداران‌‌حسینی+عکس

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 387780
یک بانوی شیعه اهل انگلیس در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، پرچم عزای حضرت سیدالشهدا(ع) را بر دیوار منزلش نصب کرد ولی برخی همسایگان تصور کردند که این پرچم در حمایت داعش نصب شده است و در پی آن مشکلاتی را برای این بانوی شیعه بوجود آوردند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا‌، پس از ظهور‌ پدیده تکفیری داعش و جنایاتی که عناصر این گروه تروریستی به نام اسلام انجام دادند؛ علاوه بر بدبین شدن برخی غیر مسلمانان به دین مبین اسلام، قوانینی در کشورهای اروپایی تصویب شد که انجام فرایض دینی را برای مسلمانان مشکل ساخت.

یکی از این مشکلات، برپایی مراسم عزاداری و سیاه پوش کردن تکایا و مساجد است که امروزه در برخی کشورها با آن مقابله می‌شود و تنها توجیه آنان نیز هم رنگ بودن پرچم‌های مقدس عزاداری با پرچم گروه تروریستی داعش است.


خانم «شازیا رمضان» زن ۳۵ ساله شیعه، در شهر "نیوتن" انگلیس زندگی می‌کند و در آستانه فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، پرچمی با زمینه مشکی که اسامی اهل‌بیت(ع) با رنگ سفید بر روی آن نقش بسته بود را به دیوار منزل خود نصب کرد.

دیری نپایید که همسایگان خانم رمضان از اقدام وی متعجب شده و تصور کردند که عضو گروه تروریستی داعش است و نسبت به وی سوء ظن داشتند.

این بانوی شیعه در این باره اظهار داشت: پس از آنکه «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس، اعلام کرد که شهروندان حامی داعش و صاحبان پرچم سیاه و سفید این گروه تروریستی دستگیر خواهند شد؛ برخی همسایگان مرا تهدید به تماس با مسئولان کشوری کردند.

وی افزود: من هرگز پرچم عزای محرم الحرام که به دیوار منزلم نصب شده را برنمی‌دارم، چراکه این پرچم هیچ ارتباطی با آنچه که آنان تصور می‌کنند ندارد.


خانم رمضان با بیان اینکه من نمی‌خواهم باعث آزار همسایگانم شوم، تصریح کرد: می‌خواهم همسایگانم بدانند که اقدامات این جماعت احمق (داعش) از زمین تا آسمان با فرمایشات اسلام تفاوت دارد.

این بانوی شیعه همچنین در توصیف دین مبین اسلام گفت: اسلام یک دین حقه و زیباست، ولی باید از افراط دوری کرد و به طور صحیح به دستورات آن عمل نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ای به گور برن این داعشی ها که تابعین یزید هستند.
اللهم العنهم جمیعا