جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۰
پیام تسلیت رهبرانقلاب درپی درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی:

ایشان هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی را به حیطه‌ فعالیتهای خود راه نداد

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 387087
در پی ارتحال عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله مهدوی‌کنی رضوان الله علیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیتی صادر کردند.
ایشان هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی را به حیطه‌ فعالیتهای خود راه نداد
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، در پی ارتحال عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله مهدوی‌کنی رضوان الله علیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی، با اشاره به نقش‌آفرینی شجاعانه این یار صادق و وفادار امام بزرگوار در همه عرصه‌های مهم کشور، تأکید کردند: این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و همه‌ی وزن وزین خود را در همه‌ی حوادث این سالها در کفه‌ی حق و حقیقت نهاد.

متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و تأثر اطلاع یافتیم که عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمّد رضا مهدوی‌کنی رضوان الله علیه دار فانی را وداع گفته و دوستان و ارادتمندان خود را داغدار کرده است. این عالم بزرگوار از جمله‌ی نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی و از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار بود و در همه‌ی عرصه‌های مهم کشور در دوران انقلاب شجاعانه و با صراحت تمام نقش‌آفرینی کرد.

از عضویت در شورای انقلاب و سپس تشکیل کمیته‌های انقلاب در آغاز تأسیس نظام اسلامی تا تصدی وزارت کشور و سپس قبول نخست وزیری در یکی از سخت‌ترین دورانهای جمهوری اسلامی، و تا ورود در عرصه‌ی تولید علم و تربیت جوانان صالح و تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) و تا امامت جمعه تهران و سرانجام ریاست مجلس خبرگان، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی و قبیله‌ئی را به حیطه‌ی فعالیتهای گسترده و اثرگذار خود راه نداد.

این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه‌ی وزن وزین خود را در همه‌ی حوادث این دهها سال در کفه‌ی حق و حقیقت نهاد و در دفاع از راه و سیره‌ی انقلاب و نظام، کوتاهی نورزید. رحمت و رضوان الهی بر روان پاک او باد.

اینجانب به خاندان گرامی و برادر عالیقدر ایشان، و به مردم ایران و روحانیت عظیم الشأن و همه‌ی ارادتمندان و شاگردان و دست‌پروردگان آن مرحوم صمیمانه تسلیت میگویم و علوّ درجات وی را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

سیّد علی خامنه‌ای
۲۹ مهر ۱۳۹۳
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ستایش


ارتحال آیت الله مهدوی کنی خبر خیلی تلخ و سنگینی بود. تسلیت خدمت حضرت آقا و همه ی مردم بصیر و با ایمان
جوادیان
United States
"همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی و قبیله‌ئی را به حیطه‌ی فعالیتهای گسترده و اثرگذار خود راه نداد."
تعبیر خاصی است که رهبر انقلاب درباره ایشان فرموده اند
فارض
حالا جناب جواديان چرا با پرچم امريكا؟!!
Germany
اولا اشتباهي مثبت دادم
دوما با يك سرچ ساده ميتوني ببيني چندتا جواديان در آمريكا هست
همایون
United States
چون ایشان از آمریکا تماس گرفتند جهان پرچم آن کشور را میزند و تازه مهم محتوای نظر است.
مصطفی
روحش شاد و یادش گرامی باد
Romania
انالله و انا الیه راجعون
خداوند فقدان ایشان را برای ملت ایران جبران نماید.
هادی
ارتحال این عالم فقیه همه مارو داغدار نمود. خدمت حضرت بقیه الله و مقام معظم رهبری تسلیت عرض دارم
SAABER
Canada
... فداااااااااااای حضرت مولای معظم و عزیزتر از جااااااان..
محسن
Iran, Islamic Republic of
1- ایام حماسه سرایی و سوگواری بهترین بندگان خدا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و شهدای معظم کربلا نزدیک است انشاالله که به حق صاحب محرم روحشان قرین رحمت و مغفرت حضرت رحمن خواهد بود.
2- مرحوم آیت الله مهدوی کنی طی سالهای طولانی مبارزات سیاسی و فعالیت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از هر چیز تقوای الهی و صفات و ویژگیهای اخلاقی و رفتاری شناخته می شدند لذا است که همگان از هر گروه و سلیقه پذیرش حضور در ریاست خبرگان رهبری را مایه آرامش و تشنج افرینی یا هر سطحی از بداخلاقی می دانستند.
3- اخلاق مداری و پرهیز از جو زدگی در برخورد با موضوع پذیرش ریاست مجلس خبرگان رهبری بی آنکه کمترین اعتنایی به فضای سازی احساسی و متشنج روزهای مذکور داشته باشند بی هیچ تردیدی بر قدر و منزلتشان د نزد خدا ، مردم و تمامی گرایشات سیاسی افزود. همانگونه که مرحوم عسگراولادی در برخورد با جریان فتنه و بر خلاف جریان پر فشار مقابل چنین کردند و بعدها همگان مورد تحسینش قرار دادند. رویه سیاسی در سایه اخلاقی که باید برای تمامی بزرگان فعالیت سیاسی و ما مردم بعنوان الگویی دینی مورد بهره گیری و مراجعه باشد.
4- نزدیک به هفت دهه فعالیت علمی ، اجتماعی ، سیاسی و اجرایی و مذهبی با رعایت اخلاق و برای تحقق اخلاق اجتماعی از جمله دلایلی بود تا مرحوم آیت الله مهدوی کنی در کنار بزرگانی دیگر چون استاد فقیدش مرحوم آیت الله مشکینی در زمانه انتخاب مقام معظم رهبری بعنوان جانشین خلف امام خمینی(ره) علی رغم برخورداری از سوابق بیشتر در برخی حوزه های اجتماعی و حتی سنی بتوانند بی هیچ مکث و توقفی بر تبعیت از رهبری صحه گذاشته و اقدام کنند که تبعیت از رهبری نه یک شعار که باوری مذهبی در مشی و باوری عمیق در بزرگانی جون مراجع تقلید وقت و علمای گرانقدری چون آیت الله مشکینی و آیت الله مهدوی کنی بوده است. نکته حائز اهمیتی که باید بعنوان تکلیفی دینی به باور یکایک مان تبدیل شده باشد.
5- نمایندگان معظم خبرگان رهبری باید که در عمل به مشی بزرگانی چون آیت الله مشکینی و آیت الله مهدوی کنی ـدسی جسته و در مراحل انتخاب ریاست مجلس خبرگان به جز رضایت خداوند منان و تؤام با اخلاق مداری توجه نداشته باشند. خبرگان باید توجه فرمایند که مشی و اخلاق مداری در روند انتخاب مذکور قطعا می تواند مسیر رویه های انتخابی در انتخابهای بعد و نزدک را به شدت تحت تأثیر قرار داده و نوعید بخش آرامش یا خدای ناکرده اضطراب برای امت تابع ولایت باشند.