جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

فلسفه بی منطق؟!

حیدر رحیم‌پور ازغدی
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 274712
آخر چگونه قابل تصور است که مردم کشوری را بکشید و خانه‌هایشان را خراب کنید و فردا آنان نان‌آور شما باشند؟ آری آن‌چه در سوریه انجام دادید در کوتاه‌مدت برای‌تان حرکتی موفق است
جهان نيوز- حیدر رحیم‌پور ازغدی: فلسفه‌ای که بر پایه منطق استوار نباشد هنگام درماندگی یک‌سره به معلول‌ها می‌پردازد و هر لحظه گمراه‌تر می‌گردد. اندیشه‌های غرب امروز به خاطر غیرمنطقی بودنش دچار چنین مصیبتی گشته است. زیرا امروز که درمانده گشته، به جای این که در پی کشف علت‌ها باشد، یک‌سره به معلول‌ها می‌پردازد و اندیشه‌ای نیست که بگوید علت بی‌چارگی‌های امروزتان، خطاهای دیروز می‌باشد. 
شمایان چون به تمدن رسیدید به جای این که جهانیان را از آن بهره‌مند سازید و آن را خرج آبادانی جهان و بهبود حال مردم کنید، تحت تاثیر فرهنگ صهیونیزم جهانی، خرج استعمار و قدرت‌های حاکم کردید و ملت‌ها را به اسارت و بندگی خود گرفتید. رابطه اقتصادی شما با کشورها این شد که مواد خام آنان را با تزویر یا زور به غارت ببرید و مصنوعات خود را به ده‌ها برابر قیمت تمام شده، بفروشید و چون اندیشه‌هایتان بر پایه منطق نبود، گمان کردید که چنین وضعی پایدار می‌ماند. ولی امروز ملت‌ها بیدار گشته‌اند و کمتر کسی است که مواد خام خود را رایگان به شما بدهد. از آن‌ سو مشتریان دیروز صنایع‌تان، امروز بساط فروش صنایع خود را در کشور‌های‌تان پهن کرده‌اند و شما تقاص گناهان دیروزتان را پس می‌دهید. 
و به همین دلیل رکود بازار صنایع‌تان باعث می‌شود که هر لحظه کارخانه‌هایتان کم‌رونق‌‎تر و مردمتان بی‌کارتر و بانک‌هایتان خالی‌تر گردد و ملت‌هایتان را که با مال حرام، پروار ساخته‌اید، رو به روی‌تان بایستند و فریاد بزنند که چرا ما گرسنگی بکشیم و شما پول‌های وال‌استریت را خرج رونق کارها نکنید. 
و این آشکار که چنین تمدنی رو به زوال و آینده پر آشوبی در گذرگاهتان، کمین کرده است و بدتر از همه، این که چنین اندیشیدنی از زمانه، عقب می‌ماند و اینک شمایان به تمام معنی واپس‌گرا و مرتجع گشتید زیرا در جهان امروز می‌خواهید به استعمار مردم و استثمار کشورها بپردازید؛ حال که چنین اندیشه بی منطقی چنان‌چه دیدید، غوز بالا غوزتان خواهد شد.
چه احمقانه مردم امروز را به مردم دیروز قیاس می‌کنید و چنین قیاسی باطل است و گاهی هم به عقب برگشته، برای در هم ریختن کشور‌هایی که دست رد به سینه شما زده‌اند، مزدور استخدام کرده و خود را افشاء می‌سازید و پول‌هایی را که خرج لشکرکشی یا استخدام تروریست می‌کنید، هر لحظه مردم گرسنه‌تان را عصبانی‌تر و تنفر جهانیان را از شما بیشتر می‌سازد. 
احمق‌ها! آخر چگونه قابل تصور است که مردم کشوری را بکشید و خانه‌هایشان را خراب کنید و فردا آنان نان‌آور شما باشند؟ آری آن‌چه در سوریه انجام دادید در کوتاه‌مدت برای‌تان حرکتی موفق است، چرا که توانستید در شرایطی که انقلاب اسلامی، اسرائیل را به محاصره درآورده از بنیه و کارآمدی خط اول مقاومت بکاهید و بدیهی است که چنین حرکتی بر پایه محاسبات اقتصادی نبود.
چه سوریه چیزی ندارد که به شما بدهد بلکه اسرائیل برای صهیونیست‌های مسلمان‌نما، خط و چوب‌خط کشید و گفت اگر امروز، عربستان و قطر، ما را که منافع مشترکی داریم یاری نکنند، فردا نوبت به آنان می‌رسد و آن درماندگان، سر کیسه‌ها را باز کردند و از گرداگرد جهان، تروریست خریدند و برای تخریب سوریه و کشتن مردم آن‌جا و تضعیف خط اول مقاومت، به سوریه فرستادند و به اردوغان ساده‌دل هم وعده داده بودند که اگر سوریه از پای درآید، ما مقام خلافت عثمانی را به او انعام می‌دهیم. شرمنده و مظلوم؛ مردم ترکیه! 
و لا حول و لا قوه الا با لله العلی العظیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *