جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۳

متن کامل فایل صوتی گفتگوی فاضل لاریجانی و مرتضوی

يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب: 270013
رئیس جمهور در جلسه بعد از ظهر امروز مجلس فایلی از ملاقات و گفتگوهای سعید مرتضوی و فاضل لاریجانی منتشر کرد که به دلیل عدم پخش در مجلس احمدی نژاد متن صحبت ها را قرائت کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان بعد از ظهر امروز در جریان جلسه استیضاح شیخ الاسلام وزیر کار و امور اجتماعی به انتشار فیلمی از ملاقات خصوصی بین فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی پرداخت.

احمدی نژاد به دلیل عدم پخش مناسب فیلم مربوط به ملاقات بخشی از متن صحبت ها را قرائت کرد:

فردی به نام آقای «م» معاون مجتمع قضایی تهران می گوید می دانید که بنده با یکی از برادران آقای لاریجانی رفت و آمد خانوادگی دارم.

مرتضوی: شما ارتباط دارید؟

آقای «م»: بله، من می خواهم این را بگویم که بقیه برادران بگرد آقا فاضل نمی رسند. نمره اش پیش من صفر است آن یکی برادر به خدا قسم. یعنی اگر این آقا، برادر آقا فاضل نبود چهار تا فحش بهش می دادم، یعنی اصلا قبولش ندارم. بهش گفتم شما هر چه می خواهی به مرتضوی شفاف بگو.

احمدی نژاد در اینجا گفت: این صحبت های واسطه است و بعد از این آقای فاضل لاریجانی پیش آقای مرتضوی می آید.

ببین باید خودت روک به دکتر بگویی که آقای «ز» (همان آقایی که می خواهد با تامین اجتماعی قرارداد ببندد) باید از قـِبـَلِ من به شما وصل بشود.

فاضل لاریجانی: آن کسی که می خواهد قرارداد ببندد باید هوشیار باشد یعنی خیلی روی ما تبلیغات نکند و این مساله را که من با فلانی هستم مطرح نکند. اصلا هر هفته یک جایی می بینمش صحبت و هماهنگی ها را می‌کنیم.

در اینجا آقای مرتضوی به آقای «م» می گوید، شما بیرون برو و حس می کند که ممکن است مسائل دیگری مطرح شود.

فاضل لاریجانی: من می خواهم با آن گروه «ز» کار کنم، ولی ابلاغ کتبی برای من نزند. تلقی اش این باشد که من می خواهم با او همکاری کنم. اخیر علی آقا را دیده اید؟

مرتضوی: اخیرا ندیده ام.

فاضل لاریجانی: آقا ایشان نظرش نسبت به شما بسیار مساعد است و می تواند کمک کند حتی با قوه قضائیه تلطیف کند. خداییش من مساله صدا و سیما را یادآوری کردم اذعان داشت و اشاره کردم که این زمان بحرانی که ایشان مدیریت و حفظ نظام می کند، بعدش اینطوری. واقعا اذعان داشت با تمام وجود یعنی تظاهر نبود باید ارتباط با ایشان را مستحکم تر کنید. به نظرم الان زمینه اش کاملا مساعد است خصوصا این مورد هم که درباره «ز» پیش آمده، یک ملاقات جدی و خودمانی حالا در منزل ما یا اصلا بیرون از قوه و مجلس. قوه و مجلس نباشد منزل مادر باشد بدون سر و صدا. با تمام وجود خدا شاهد است به هر حال من قلق آنها، علی آقا و آقا صادق دستم است که چطور ورود کنم و چطور جا بیاندازم.

مرتضوی تعجب می کند می گوید قلق آقا صادق و علی آقا دستتان است؟

فاضل لاریجانی: هر دویشان، هر دویشان.

ابتدا روی صداقت و پوست کنده می گویم هر طور که صلاح می دانید ما می خواهیم با گروه «ز» کار کنیم اینکه بخواهیم ورود پیدا کنیم یکی دو پروژه خوب را به آنها پیشنهاد کنیم برای سرمایه گذاری بیاید خودم نیز با او همکاری می کنم مثل پالایشگاه یا هر چیز دیگر از این پروژه ها هست. پروژه هایی که جاذبه داشته باشد و بعدش بتوانیم به هر شکلی کار کنیم. اینجا یا خارج از کشور. اگر صلاح می دانید بعدش هم یک کمک هایی می‌توان کرد. یک کسانی در این سطح و اینها مزاحمشان می شوند مشکل پیدا می کنند. در حال می توانیم مفید واقع بشویم حالا حدسم بر این است.

مرتضوی: بفرمائید ما چکار کنیم من بدانم چکار باید بکنم.

فاضل لاریجانی: یک زمینه آشنایی ایجاد بشود.

مرتضوی: اصلا نمی شناسیدش؟

فاضل لاریجانی: نه ندیدمش.

مرتضوی: اصلا ندیدیش؟

فاضل لاریجانی: نه دیگر یک زمینه آشنایی ایجاد بشود بعد هم توصیه بفرمایید که اصلا فلانی می خواهد با شما کار کند که اصلا احساس کند نمایندگی شما را دارم.

مرتضوی: موردش را باید بدانم اصلا باید بدانم چکار باید بکنم.

فاضل لاریجانی: ما در همین پروژه هایی که اکنون با شما قرارداد بسته ایم پروژه های جدیدی را تعریف می‌کنیم تا بتوانیم یک نظارتی داشته باشیم و کمک کنیم اینطوری باهاش در کارها قاطی بشویم. کارهای اقتصادی اگر صلاح می دانید و یا همین که خود شما توصیه می فرمایید خیلی موثر است بهش توصیه کنید همکاری فلانی برای آینده کاری در ایران خوب است.

مرتضوی: آینده کاری او؟

فاضل لاریجانی: بله، اینطوری بعدش هم مورد وصول جنابعالی است. (یعنی به او بگویید من مورد وصول شما هستم.)

مرتضوی: گفتید که خارج از کشور هم می توانید کار کنید؟ چطوری؟ چه پیشنهادی دارید؟

فاضل لاریجانی: من نمی دانم فعالیت های بین المللی چطور است.

مرتضوی: چکار می توانید بکنید؟

فاضل لاریجانی: اگر من را به عنوان مباشر خود تلقی کنند، در مدیریت های مختلف کمکش می کنیم.

مرتضوی: اصلا شما به عنوان مشاور خودش که شأن شما اینطور نیست.

فاضل لاریجانی: تلقی اش این باشد لازم نیست این موضوع را جایی مطرح کنند.

مرتضوی: الان که مثلا من به او بگویم فاضل لاریجانی می خواهد بیاید با شما همکاری داشته باشد، شما با عنوان مشاور خودت قبولش کنی، این اصلا در ذهنش نمی آید چون شما برادر رئیس مجلس هستید.

فاضل لاریجانی: من مکنونات قلبی خودم را می گویم. حرف شما کاملا درست است و این ناشی از درایت جنابعالی است. اینکه چطور ورود کنیم بهترین راهش همین است که جنابعالی توصیه کنید که حضور فلانی می‌تواند اطمینانی برای آینده کاری شما در اینجا باشد. توصیه شما طوری که ایشان مشتاق شود برای همکاری مفید است.

مرتضوی: در قوه و مجلس و اینها هم می توانید کاری بکنید؟

فاضل لاریجانی: بله یک همچین حالتی وجود داشته کسانیکه در این سطح فعالیت می کنند همیشه در مذان دخالت ها و موانع هستند، می توانیم برایش رفع موانع کنیم، حالا این موانع چیست بستگی به کیسش دارد دیگر. ما آمادگی داریم مشکلاتی که آقای «ع.ب» (احمدی نژاد: فرد مشهوری که شما می شناسید) دارد را در چند جهت برطرف کنیم. اولا ایشان آدم بسیار خوبی است، متدین و زحمت کش است و حدود 15 پروژه پتروشیمی دارد، بنده خدا احتیاج به کمک دارد.

مرتضوی: شما برایش چکار کرده اید؟

فاضل لاریجانی: چند تا مشکل داشت یکسری مشکلات با بانک ها داشت که همین فردا دوشنبه با آقای «ع» قرار دارم، آقای «ع.ب» می آید، آقای «م» هم می آید. جلسه ای گذاشتیم که این مشکل را حل کند. مشکلاتی هم با قوه قضائیه داشت چند حکم اجرایی برایش آمده بود و مفاسد اقتصادی که چرا پول بانک را پرداخت نمی کنی، برایش مهلت گرفتم. دیگر کاری بهش نداشتند. رفتم پیش اخوی و دستورش را گرفتم.

مرتضوی: شما این اعتبار را دارید که از اخوی دستور بگیرید؟

فاضل لاریجانی: بله، اینها را کمک کردیم و حتی در یک جلسه نیز اخوی این شخص را دید البته از این زاویه که گفتم من با ایشان کار می کنم می دانم زحمت می کشد و 10 یا 15 طرح دارد بیچاره، خب اخوی دستور دادند مشکلاتش حل شود. خیلی از موارد دیگر مربوط به معوقات بانکی بوده، بانک تجارت و بانک صنعت و معدن بنده خودم معاون بانک صنعت و معدن بودم. در آنجا اتاق داشتم تقسیط کردند و این مشکل 5 ساله حل می‌شود خودم نظارت می کنم. پرونده زیاد داشت. فرض کنید که آقای الف آنجا بود و رئیس دادگستری فلان استان هم. یک عده نیز از او بر سر زمین شکایت کرده بودند که رفتیم و صحبت کردیم و مساله حل شد.

مرتضوی: یعنی با سفارش به آقای الف حل کردید؟

فاضل لاریجانی: بله، بله.

مرتضوی: مثلا بحث های کارگری بوده؟ چیزی حل کردید؟

فاضل لاریجانی: کارگری هم داشته ایم. مسائل مالیاتی و حسابی داشته است. من تا بحال کار دانشگاهی کرده ام و حالا هم دوزاریم افتاده است. اکنون نوه دارم و اموراتم با ماهی دو میلیون نمی گذرد، یک فرصت ویژه پیش آمده و ما چند سالی است که به کار اقتصادی ورود داشته ایم و خداییش کمتر از دیگران نیستیم. الان که وارد شده ایم قلق ها دستمان آمده و هم به لحاظ ارتباطی و هم مدیریتی کار را پیش می بریم، واقعیت این است. یک مسکن مختصری، چیزی فراهم کند به نام یکی از بستگان من برای شروع کار بعد به تدریج جلو می رویم. دیگر سعی می کنم حقوق ریالی هم نگیرم که به چشم نیاید بیشتر نگاهش این باشد که طرفش را حفظ کند آدم را مقطعی نگاه نکند مثلا بگوید استفاده گذرا کنیم. یک آپارتمان 600- 700 متری بگیرد.

مرتضوی: شما ویلایی می خواهید یا آپارتمان؟

فاضل لاریجانی: آپارتمان بهتر است به چشم نمی آید.

مرتضوی: خودتان جایی را دارید که معرفی کنید:

فاضل لاریجانی: بله بنام یکی از بستگان من بخرد. پدرش فوت کرده است.

مرتضوی: اسمش چیست؟

احمدی نژاد در اینجا و زمانیکه از تعدادی از نمایندگان خواستار اتمام قرائت این متن شدند، گفت: من گفتم اینها را رسیدگی کنید بالاخره شما مجلس هستید و ما دولت هستیم. من می گویم نیازی به حل مسائل از این دست نیست، اگر درست باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت و مجلس نیاز به جلسات اخلاق دارند...
آجرک الله یا امام زمان (عج). شرمنده ایم آقا
امروز قلب نازنین امام زمان علیه السلام و نایبشون حضرت آقا و دوستداران واقعی انقلاب به درد اومد...
خدا همه رو به راه راست هدایت کنه
ا-ف
صحبتها و سوال و جوابها به هیچ وجه روند عادی ندارد. کاملا مشخص است که از پیش طراحی شده است.خداوند همه ما را هدایت کند