پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

بنگاه‌داری بانک‌ها

سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 380516
"سوت پایان بنگاه‌داری بانک‌ها"، تیتر بیشتر روزنامه‌های کشور، سوژه ای که این روزنامه‌ها ترجیح دادند با پرداختن به آن، برای چندمین بار با یادآوری تخلف بانک ها،‌ بانک مرکزی را محک بزنند که چقدر سازوکار نظارتی آن در برخورد با این تخلف‌ها جدی است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، حمید تهرانی فر معاون نظارتی بانک مرکزی می گوید :‌ ارزش شرکت های بانک ها ۲۶۶ هزار میلیارد ریال است و مهلت ۱۵ روزه بانک ها برای معرفی فهرست بنگاههای خود این هفته به پایان می رسد.

جعفر قادری نماینده مجلس هم در مورد ارزش بنگاهداری بانکها نظر تامل برانگیزی دارد وی می گوید :‌ آنچه بانک از ارزش بنگاه های خود اعلام می کند ارزش دفتری است و ارزش بازار این بنگاههای به بیشتر از این مبلغ ها می رسد.

در مطالب روزنامه ها ، معوقات بانکی هم سهم دارد و آنچه مورد توجه قرار گرفته ، رقم سنگین ۸۷ هزار میلیارد تومانی بدهکاران بانکی است.

اگر بپذیریم بخشی از این رقم حاصل جبر شرایط باشد ، چه تدبیری برای بدهکاران سودجو و متخلف شده است ؟

تهرانی فر معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام می کند :‌ اسامی بدهکاران بانکی به مراجع ذیصلاح از جمله مجلس و قوه قضائیه ارائه شده است.

این روزها حواس روزنامه ها و جامعه حسابی به نظام بانکی جمع شده است و مسئولان بانک مرکزی هم می گویند که در برخورد با تخلف بانکها جدی هستند.

باید منتظر ماند و دید که آخر و عاقبت این ماجرا به کجا ختم خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فقط خبر در مورد بانك داريد بابا بيخيال شيد بريد سراغ خبرهاي مهمتر و بهتر از بس خبر در مورد بنگاه داري بانكها خبر شنيديم و خونديم حالمان خراب شد همه توي اين مملكت دنبال سود بيشتر هستند خود مديريت سايت شما هم داريد انواع و اقسام تبليغات را انجام ميدهيد حتما دنبال كسب درامد هستيد ديگه نگيد نه كه باورم نميشه بانكها هم روش تا حالا ديديد كاسب سر كوچه شما جنسي كه دارد را زير قيمت دلخواه خودش بفروشه لطفا خبر جديد منتشر كنيد مردم چي ميدونن بنگاه داري چيه و چرا دولت به بانكها شركت واگذار كرده كه اداره كنند هزار و يك جور داستان داره كه دردي از مردم دوا نميكنه شما هم ملت را اذيت نكنيد خواهشا. ممنون