پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

جوابیه کنزالمال در منطقه آزاد اروند +توضیحات

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 392919
وظیفه مدیریت و روابط عمومی طرف مورد انتقاد است که با ارسال جوابیه، موارد ابهام را روشن ساخته و به انتقادها به صورت مستدل جواب دهد، نه این که با ابراز تاسف نسبت به انتشار گزارش، حضور جمعیت در بازار را پاسخ به یاوه گویی ارزیابی کند!
به گزارش جهان به نقل از بولتن نیوز، با عنوان "خودسری پیمانکار مسبب نا امنی اقتصادی در اروند، باتلاقي به نام كنزالمال در منطقه آزاد اروند!" به تاریخ ۱۰ آبان که با واکنش های مختلفی از سوی فعالان اقتصادی این منطقه مواجه شده، مدیریت مجتمع تجاری اروند- کنز المال با امضای مهرداد بابا رحمتی، جوابیه ای در پاسخ به گزارش بولتن نیوز ارسال کرده است، که پس از انتشار آن،‌ توضیحات بولتن نیوز نیز برای تنویر افکار عمومی در ادامه خواهد آمد.

جوابیه کنزالمال در منطقه آزاد اروند و توضیحات بولتن نیوز

به گزارش بولتن نیوز، نویسنده جوابیه کنزالمال، با وجود آن که نسبت به لحن گزارش بولتن نیوز انتقاد داشته و آن را خارج از آداب خبری و نزاکت خبری و حرفه ای ارزیابی کرده، اما خود نیز با عصبانیت، جملات گزارش بولتن نیوز را یاوه گویی خوانده و صرفا حضور جمعیت در این بازار را پاسخی کامل به این انتقادها ارزیابی کرده است!

در ادامه جوابیه مدیریت کنزالمال و سپس توضیحات بولتن نیوز در پاسخ به جوابیه را می خوانیم:

مدیریت محترم سایت بولتن نیوز
موضوع: نشر اکاذیب

با سلام
احتراماً همانطور که مستحضرید نشر اکاذیب جزو فعالیت های رسانه ای نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و همانطور که قسم خورده اید که اخبار درست و واقعی را به جامعه برسانید، چاپ و نشر مطالب غیر واقعی و بدون اساس بخصوص در مسائل اقتصادی غیر قابل قبول بوده و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید و اعلام سال اقتصاد مقاومتی و با عنایت به سخنرانی ریاست محترم جمهوری در خصوص حمایت از اقتصاد داخلی و سرمایه گذاران و بنگاه های اقتصادی و رفع معضلات سرمایه گذاری در مناطق محروم، همه ما مکلف به رعایت همه جوانب جهت پیشبرد اهداف نظام و حمایت از فعالیتهای اقتصادی هستیم.

ولی ایجاد جو ناامنی و نا امیدی در میان اشخاصی که با زحمت و امید فراوان سرمایه خود را به این بازار آورده اند و یا حدود ۱۵۰۰ نفری که در این بازار مشغول به کار می باشند با نشر اینگونه موارد نادرست که صحت و سقم آنها برای شما مسجل نشده به چه منظوری انجام می پذیرد و تخریب چهره بازار و تضعیف آن به نفع چه کسانی خواهد بود.

لذا نشر اکاذیب در سایت شما در تاریخ ۱۰/۰۸/۹۳ با کد خبری ۲۲۷۲۱۵ بعنوان باتلاقی بنام کنزالمال در منطقه آزاد اروند مورد اعتراض این شرکت می باشد و موارد غیر واقعی مطرح شده به شرح ذیل اعلام می گردد که شایسته است در اسرع وقت نسبت به تکذیب موارد یاد شده در سایت خبری اقدام نمائید، در غیر اینصورت این شرکت برابر مقررات از مجاری قانونی موضوع را پیگیری خواهد نمود.

نکته اول: بازار مذکور موسوم به بازار چینی ها بوده که بعد از ساخت و ساز بازار مدتی در آن فعالیت داشتند و بنا به دلایلی تعطیل و بعد از مدتی تأخیر به منطقه آزاد اروند تحویل داده شده است.

نکته دوم: این شرکت از دی ماه ۹۲ طی یک قرارداد ۳ ساله این بازار مخروبه و متروکه را تحویل و نسبت به بازسازی آن اقدام نمود. لذا خبر منتشر شده مبنی بر اینکه سازمان اقدام به ساخت بازار نموده و به دلیل مشکلات مالی آن را به پیمانکار واگذار نموده به یک داستان غیر واقعی شبیه است.
نکته سوم: واگذاری تمام غرفه هاطبق مقررات جاری وبندهای قرارداد بوده وهیچگونه تخلفی صورت نگرفته است.

نکته چهارم: دریافت پیش پرداخت در چارچوب قرارداد موجر و مستأجر و با توافق طرفین اقدام شده که مدارک مثبته آن نیز موجود می باشد.

نکته پنجم : با توجه به تعامل و نظارت کافی سازمان منطقه آزاد اروند با مجتمع تجاری و حضور مستمر نماینده منطقه و نیروهای حراستی و همچنین حمایت غرفه داران از مدیریت بازار ، ادعای ارتکاب هرگونه تخلف، غیر واقعی می باشد.

نکته ششم : تاکنون کمکهای زیادی به غرفه داران در مورد پرداخت ۵۰ و ۷۰ درصدی اجاره بهای غرفه ها شده است و این شرکت در جهت رونق گرفتن بازار نسبت به برگزاری جشنواره و اهدای جوایز نفیس از جمله ۲ دستگاه خودرو سواری اقدام نموده است.

شایسته است اطلاع داشته باشید که بعد از تحویل گرفتن این بازار که مخروبه ای بیش نبود، پتانسیلهای نهفته این بازار با تلاش شبانه روزی و زحمت و کوشش فراوان کشف و شناسایی شد و در ظرف مدت کمتر از ۳ ماه این بازار با ساختار فرا استانی با ظرفیت ۴۰۰ غرفه و جذب بیش از ۱۵۰۰ نفر شاغل مستقیم و بیش از ۴۵۰۰ نفر به طور غیرمستقیم به بهره برداری رسید.

در ظرف مدت یاد شده موقعیت این مجتمع بین بازارهای محلی و استانهای همجوار تثبیت شده چرا که هم اکنون سیلی از بازدیدکنندگان از شهرهای استان و استانهای همجوار که در پایان هفته به بیش از پانزده هزار نفر می رسند به سوی بازار روانه شده که این امر بر هیچ شهروند خرمشهری و آبادانی پنهان نیست.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه دولت برای ایجاد اشتغال حدود ۳۰۰ نفر پرسنل بودجه ای ۲۰۰ میلیاردی پیش بینی نموده ولی این شرکت بدون استفاده از تسهیلات و امکانات دولتی و با امکانات محدود خود توانسته با صرف هزینه های سنگین ضمن نوسازی کامل بازار ، تعداد ۱۵۰۰ نفر به طورمستقیم و ۴۵۰۰ نفر را به طور غیرمستقیم مشغول به کار نماید.

به دلیل وجود پتانسیلهای اقتصادی منطقه، حضورسرمایه گذاران، تجار، کسبه محلی و کشوری، بازدید ۱۵۰۰۰ نفری مردم در هر هفته و تبادل نقدینگی و خرید و فروش بیش از دو میلیارد تومان در ماه ، این بازار بعنوان نقطه عطفی بی سابقه در تاریخ اقتصادی و بازرگانی مردم خرمشهر و آبادان بدل شده ، لیکن نامه خود را با لغت ,,متأسفانه,, و آن هم به خاطر درج مطالبی خارج از هرگونه اداب و نزاکت خبری و حرفه خبرنگاری و دور از حقیقت به پایان می رسانم چرا که ایمان داریم حضور و استقبال مردم و حجم بالای سرمایه گذاری و برگزاری مراسم قرعه کشی و اهدای هدایای نفیس مانند خودرو سواری و ... که بر هیچ کس پنهان نیست خود پاسخ کامل و وافی به این یاوه گوئی هاست.

مدیریت مجتمع تجاری اروند- کنز المال - مهرداد بابا رحمتی

توضیحات بولتن نیوز:

۱- طنزمقدمه تکذیبیه پیمانکار کنزالمال آنجاست که با توجه به شخصیت کاملا شناخته شده از ایشان در منطقه و عملکرد منفی در این مدت از فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس جمهورمحترم هزینه کرده در صورتیکه هیچ نسبتی بین فرمایشات این بزرگواران و عملکرد نامتوازن و غیراخلاقی از پیمانکار نمیتوان یافت.

نکته دیگر این است که وی به جای جوابیه به انتقادها، ‌از ابتدا با استفاده از واژه نشر اکاذیب، تلاش دارد تا گزارش بولتن نیوز و انتقادهای مطرح شده را بی ارزش جلوه دهد و با مایه گذاشتن از جمهوری اسلامی و مسوولان نظام، مدیریت این مجموعه را به جای پاسخ گویی، در جایگاهی فرض کرده که از ابتدا عملکرد آن را مثبت و خالی از اشکال و ایراد ارزیابی کرده است.

۲- ادعای تحویل گرفتن بازار مخروبه و تبدیل آن به بازار فعلی کتمان واقعیت است. بهتربود بجای استفاده از کلمه مخروبه از کلمه غیرفعال استفاده شود.امتیاز ویژه فعلی این بازار امکان خرید کالاهای همراه مسافراست که صرف واگذاری این امتیاز به هر بازار، می تواند رونق را برای آن بازار به فراهم آورد، لذا ادعای اینکه پیمانکار این بازار را از مخروبه به این بازار فعال درآورده ادعائی بیش نیست و نقش سازمان منطقه آزاد اروند و بازاریان محترم در این رونق ادعائی هیچ انگاشته میشوند. و لذا به جای مایه گذاشتن از جمعیت و استقبال مردم که دلیل مشخصی دارد، بهتر است به این پرسش پاسخ دهد که مدیریت این بازار تاچه حد در رضایت مردم نقش داشته است؟

۳- اجاره بها و ودیعه های دریافتی از غرفه ها با نرخ هایی تا دوبرابر نرخ مصوب سازمان منطقه آزاد اروند صورت گرفته است. البته برای پیمانکاری که یک جانبه مبلغ قراردادها را تغییر میدهد و بی محابا سازمان منطقه آزاد را با وجود اینکه دو بنر بزرگ با نرخ های مصوب درب ورودی مجتمع نصب کرده است به هیچ می انگارد، حتما تخلف میتواندمعنایی وسیع تر داشته باشد و در نظر پیمانکار این تخلف ارزش تخلف گفتن را ندارد.

۴- در رابطه با ادعای کمک به بازاریان به عرض میرساند، ساعات کاری بازار ۵ ساعت و از ساعت ۱۷ الی ۲۲ می باشد. قضاوت اینکه با گرفتن ۵۰درصد اجاره بها( که آنهم اجرائی نشده )به بازاریان کمک شده یا بخشی از حقشان نصیبشان شده را بعهده مخاطبان میگذاریم.

۵- جالب است که نویسنده، حضور مردم و جمعیتی که به بازار مراجعه کرده و خرید کرده اند را دلیل موفقیت عملکرد مدیریت این منطقه معرفی کرده و آن را پاسخی کامل و وافی به انتقادها ارزیابی کرده و نوشته است "حضور و استقبال مردم و حجم بالای سرمایه گذاری و برگزاری مراسم قرعه کشی و اهدای هدایای نفیس مانند خودرو سواری و ... که بر هیچ کس پنهان نیست خود پاسخ کامل و وافی به این یاوه گوئی هاست"!

این درحالیست که تمامی بازارهای کالا در نقاط مختلف کشور، چه بازارهای دارای امکانات و سقف و تجهیزات پیشرفته و چه بازارهای بدون سقف و چهارشنبه بازار، با استقبال جمعیت مواجه می شود و اساسا عرضه کالا و خرید و حضور جمعیت و جایزه، قرعه کشی، خودروی سواری و... را نمی توان نشانه موفقیت و عملکرد مناسب مدیریت یک بازار و منطقه تجاری دانست و اینها دلیل نمی شود که مدیریت بازار ومنطقه تجاری از ضعف و نارسایی و مشکلات دیگر برخوردار نباشد! مدیریت باید در جوابیه خود به جای استقبال مردم، از عملکرد خود در پاسخ به انتقادها سخن می گفت نه این که حضور مردم را دلیل موفقیت خود بداند‍!

لذا بهتر بود که در جوابیه به جای آن که چند بار مراجعه مردم وجمعیت حاضر در بازار را دلیل موفقیت معرفی کنند، به موارد انتقاد شده پاسخ مستدل می دانند تا پاسخی کافی و وافی به انتقادها باشد.

۶- لازم است توضیح داده شود که نویسنده جوابیه براساس کدام قاعده حقوقی و روابط عمومی، از کلمه "یاوه گویی" در جوابیه خود به گزارش یک سایت پرمخاطب استفاده کرده است؟ و آیا نگران مشاهده این نوع کلمات توسط مخاطبان، منتقدان و مشتریان بازار مورد نظر نیست؟!

اگر گزارش بولتن نیوز را با ایراد ارزیابی کرده اید شایسته است که به موارد آن پاسخ دهید نه این که به مطالبی اشاره کنید که ربطی به انتقادات مطرح در گزارش ندارد!

۷- نکته دیگر که لازم به یادآوری است، توجه به این نکته است که رسانه ها طبق قانون و براساس مستندات اقدام به تهیه گزارش می کنند و اگر نقص یا ایرادی به آنها وارد است وظیفه مدیریت و روابط عمومی طرف مورد انتقاد است که با ارسال جوابیه، موارد ابهام را روشن ساخته و به انتقادها به صورت مستدل جواب دهد، نه این که با ابراز تاسف نسبت به انتشار گزارش، حضور جمعیت را پاسخ به یاوه گویی ارزیابی کند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این بازار با رانت دولتی سرپاست وبه کارخودش ادامه می دهد، یعنی با عدم پرداخت گمرکی که بیت المال و حق عامه مردم است. اجناس آن بعضا از اجناس موجود در شهر نیزگران تر می باشد. من خود در تاریخ 93/8/27 خرید کردم و نمیدانم اجناس خریداری شده را پس می توانم ببرم یا نه؟ چون بسیار پشیمانم از خریدم.