جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ضرغامی؛آخرین‌سخنران‌ جایزه«مرگ برآمریکا»

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 409811
عزت‌الله ضرغامی به عنوان سخنران اصلی اختتامیه جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا» معرفی شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سابق صداوسیما جمهوری اسلامی ایران به عنوان سخنران اصلی اختتامیه جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا» انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، زمان برگزاری مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا» شنبه ۹ اسفند اعلام شده است.

این مراسم از نماز مغرب و عشای ۹ اسفند در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر بخش هنری این جشنواره در خصوص مراحل برگزاری دومین جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا» اظهار داشت: بخش هنرهای تجسمی این جایزه در سه حوزه عکس، کاریکاتور و پوستر برگزار شد که در مجموع هنرمندان بین‌المللی بیش از ۴ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

وی درباره تفکیک آثار ارسالی، گفت: در بخش پوستر ۱۸۰۰ اثر، کاریکاتور ۱۲۰۰ اثر و بخش عکس بیش از ۱۰۰۰ اثر دریافت کردیم که داوری آثار در این سه بخش انجام گرفته است.

شجاعی‌طباطبایی با اشاره به داوری کاریکاتورهای ارسالی به جشنواره، بیان داشت: در بخش کاریکاتور محمدحسین نیرومند، مازیار بیژنی و بنده حضور داشتیم؛ ۳ اثر برنده جوایز اصلی شدند و ۱۰ اثر هم شایسته تقدیر شدند.

وی افزود: در بخش عکس سیدعباس میرهاشمی، محمد حسین حیدری و یوسف گرامی داوری کردند. در این بخش ۴ نفر برنده جایزه اصلی شدند.

شجاعی‌طباطبایی خاطرنشان کرد: مسعود نجابتی، حمید شریفی‌آل هاشم و احمد قلی‌زاده از داوران بخش پوستر بودند. در این بخش سه اثر برنده جایزه اصلی شد و به ۷ اثر لوح شایسته تقدیر تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: آیین اختتامیه دومین جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا» ۹ اسفند ماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، دومین جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا» با محوریت استکبار ستیزی با حمایت و همت خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری فارس، سازمان هنری رسانه‌ای اوج، شبکه نصر‌ تی‌وی، حزب‌الله سایبر و سازمان فضای مجازی سراج برگزار شده است.

آثار ارسالی به دبیرخانه جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا در دو بخش اصلی و جانبی بررسی شد که بخش‌ اصلی با محوریت عکس، پوستر و کاریکاتور و در بخش جانبی شامل مستند و کلیپ، سرود، مقاله، وبلاگ و نرم افزارها و اپلیکشن‌های موبایل است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *