پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دستگیری ۳۴ تظاهر کننده در آمریکا

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 419711
در ادامه اعتراض ها علیه رفتارهای خشونت آمیز توام با نژادپرستانه پلیس در شهر بالتیمور آمریکا که بار دیگر به مرگ یک جوان سیاه پوست منجر شد، پلیس روز یکشنبه ۳۴ نفر را بازداشت کرد.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد، براساس گزارش پلیس، ۶ نفر از نیروهای پلیس در درگیری با مردم مصدوم شدند.

اعتراضات در شهر بالتیمور از سه شنبه گذشته و به دنبال مرگ «فردی گری» جوان سیاه پوست ۲۵ساله آمریکایی که در بازداشت پلیس به سر می برد، آغاز شد.

این جوان سیاه پوست آمریکایی یک هفته پس از بازداشت به وسیله پلیس به دلیل ضایعه نخاعی به کما رفت و یکشنبه گذشته درگذشت.

خشونت همراه با رفتارهای نژادپرستانه پلیس آمریکا به خصوص علیه سیاه پوستان بارها در رسانه های تصویری بین المللی انعکاس داشته است.

سلاگر مایکل افسر پلیس ۳۳ساله سفید پوست آمریکا ۱۹ فروردین والتر اسکات شهروند سیاه پوست آمریکایی را در چارلستون شمالی واقع در ایالت کارولینای جنوبی هشت بار از پشت سر با شلیک گلوله هدف قرار داد و به قتل رساند.

تنش در جامعه آمریکا بر سر رفتار خشونت آمیز و بی رحمی نیروهای پلیس از تابستان سال گذشته و در جریان حادثه فرگوسن، شدت یافت.

در حادثه شهر فرگوسن در ماه اوت ۲۰۱۴میلادی دارن ویلسون افسر پلیس سفید پوست «مایکل براون» نوجوان ۱۸ ساله سیاه پوست را با شلیک شش گلوله از پای در آورد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: خشونت پلیس آمریکا علیه مردم این کشور به ویژه سیاهپوستان، یک هزار و ۱۴۹ نفر از شهروندان را در سال ۲۰۱۴ میلادی به کام مرگ فرستاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *