چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

بازهم گوشه ای از نفوذ خاندان هاشمی

يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 57531
در آستانه انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري، زماني كه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با صدور بيانيه‌اي رسماً كانديداتوري خود را اعلام كرد، حجت‌الاسلام مهدي كروبي كه از مدت‌ها قبل به عنوان كانديدا در عرصه حضور داشت طي نامه سرگشاده‌اي خطاب به هاشمي از وي خواست تا به برخي سؤالات تاريخي پاسخ دهد.
كروبي در اين نامه صراحتاً تاكيد كرد كه آقاي هاشمي رفسنجاني و خانواده وي در روند حذف و طرد بخشي از نيروهاي انقلاب مقصر بوده‌اند. آنچه در پي مي‌آيد بخش‌هايي از اين نامه است كه براي تنوير افكار عمومي در خصوص مواضع اخير آقاي هاشمي رفسنجاني (جايگاه مردم، آزادي رسانه‌ها، آزادي زندانيان سياسي) مجدداً منتشر مي‌شود. نكته مهم اينكه اين موارد به قلم فردي جاري شده كه گرچه قبلاً در مقام انتقاد از هاشمي قرار داشته، اما در نماز جمعه اخير، پشت سر وي اقامه نماز كرد.
جناب آقاي رفسنجاني!
شما از گسترش تنش‌هايي سخن گفته‌ايد كه به طرد و انزواي نيروهاي گرانقدر انقلاب منجر مي‌شود... من معتقدم بلندترين گام در زمينه حذف و طرد نيروها دقيقاً در زماني برداشته شد كه در آستانه انتخابات مجلس چهارم، تعداد زيادي از اصيل‌ترين نيروهاي انقلاب و خدمتگزاران مردم را به بهانه‌هاي واهي رد صلاحيت كردند. آيا جنابعالي به خاطر نداريد كه تعداد زيادي از اين نيروها به استناد گزارش هاي غير واقعي وزارت اطلاعات تحت مديريت شما، رد صلاحيت شدند؟ آيا در جريان هستيد- كه بر اساس اخبار موجود- جرم اصلي همسر شهيد رجايي كه منجر به رد صلاحيت او شد، ادعاي اهانت به جناب عالي و خانواده محترمتان بود؟ البته قبل از آن و بخصوص از نخستين روزهاي انتخاب شما به عنوان رئيس جمهور نيز، مقدمات حذف و طرد نيروها ايجاد شده بود كه اينجانب در اكثر آن موارد شخصاً موضوع را به شما منتقل و خواستار همكاري شما براي جلوگيري از آنها شدم...
آيا جناب عالي قبول داريد كه در بعضي موارد رفتار خود شما مؤيد روش هاي حذف و طرد بود؟
جناب آقاي رفسنجاني!
شما حق داشتيد به خاطر اختلاف سليقه، در كابينه اول خود، وزير كشور دولت قبل از شما ... را با نيروي ارزشمند ديگري جايگزين كنيد. اما آيا سكوت در برابر برخوردهاي نامناسب با ايشان و از جمله ممنوع الخروج ساختن وي و بازگرداندن او از فرودگاه به بهانه فعاليت هاي مطبوعاتي را نيز كاري پسنديده مي دانستيد؟
بنده يقين دارم اگر شما - كه آن روز بحمدلله قدرت كافي نيز داشتيد، در برابر ممنوع الخروج ساختن دو تن از نيروهاي باسابقه انقلاب كه رياست دو كميسيون مهم مجلس سوم را به عهده داشتند،‌ آن هم تنها به بهانه اتهامات مطبوعاتي، سكوت نمي كرديد، امروز لازم نبود كه اين گونه در مورد طرد نيروها اظهار نگراني كنيد.
حضرت آقاي هاشمي!
... آيا اين تعبير جناب عالي صحه گذاردن بر آغاز روند طرد نيروها نبود؟ آيا اقدامات تخريبي صدا و سيماي تحت مديريت اخوي مكرم جناب عالي، برادر عزيز آقاي مهندس محمد هاشمي، عليه يكي از جناح‌هاي سياسي در جريان انتخابات بي سابقه مجلس چهارم، هيچ سهمي در حذف و طرد نيروها نداشت؟
دوست و همراه خوبم!
... مردم به خوبي به ميزان قدرت شما و وزارت اطلاعات تحت مديريت شما آگاهي دارند و مي دانند در زمان مسئوليت جنابعالي، نيروي انتظامي در هماهنگي كامل با وزارت كشور بود. پس هر كس حق دارد از عدم شناسايي و مجازات عوامل حمله به نخبگان و ايجاد جو ناامني براي آنها و نيز سكوت جناب عالي در برابر اين اقدامات فرهنگ سوز كه حتي تا مرحله حمله به سينماها نيز پيش رفت، تعجب كند و نگران تكرار آنها در دولت بعدي نيز باشد.
برادر عزيزم!
... خاطره گرفتاري‌هايي كه در سال هاي 69 تا 72 براي عده‌اي از فعالان سياسي به خاطر انتقاد از دولت به وجود آمد نيز هنوز از اذهان پاك نشده است و اكنون تنها راه اطمينان به آينده آن است كه شما به صراحت نسبت به آن مسائل موضعگيري كنيد. چرا كه برخي اتفاقات اخير از جمله نفوذي دانستن كساني كه در روز كارگر تعدادي شعار عليه بعضي مسؤولان مطرح كردند اين نگراني را ايجاد مي كند كه در آينده نيز مانند گذشته، انتقاد از دولت و رئيس آن تا حد مخالفت با پيامبر(ص) قبيح شمرده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *