جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

در 90 چه گذشت؟/ سیاسی توپ را به زمین رویانیان انداخت +فیلم

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۹
کد مطلب: 385610
بینندگان برنامه ۹۰ فدراسیون فوتبال ایران را عامل ناکامی تیم‌های پایه کشورمان معرفی کردند.
در 90 چه گذشت؟/ سیاسی توپ را به زمین رویانیان انداخت +فیلم
به گزارش جهان، در برنامه نود این هفته در مورد علل ناکامی فوتبال ایران مخصوصاً در رده های پایه بحث و گفت و گو شد.

مجید جلالی و عبدالرسول دانشجو با حضور در استودیو برنامه نود در این مورد نظرات خود را اعلام کردند. جلالی معتقد بود که عوامل فراوانی مثل بی برنامگی فدراسیون فوتبال، بی توجهی باشگاه‌ها به فوتبال پایه، ضعف فنی مربیان، کیفیت پایین بازیکنان، رسانه‌ها و افکار مردمی را عوامل عدم نتیجه‌گیری تیم‌های پایه فوتبال ایران در میادین بین المللی است. جلالی معتقد بود که فشار افکار عمومی باعث می‌شود تیم‌های پایه نتیجه نگیرند.

دانشجو معتقد بود که آموزش و پرورش و مدارس نقش بسزایی در کم رونق شدن فوتبال پایه در کشور بوده است. دانشجو اعتقاد داشت که کمیته جوانان بهترین عملکرد را داشته و از لحاظ سخت افزاری مشکلی وجود نداشته و عواملی مثل باشگاه‌ها، مشکلات فرهنگی و ... باعث شده تا تیم‌های پایه در نتیجه‌گیری ضعیف باشند.

در ادامه برنامه مجید جلالی اعلام کرد که قوانینی مثل عدم قرارداد با بازیکن زیر ۱۸ سال و بحث سربازی باعث می شود که باشگاه‌ها نتوانند در بخش پایه و بازیکنان جوان سرمایه گذاری کنند. البته جلالی معتقد بود که فدراسیون فوتبال نقش بسزایی در این ناکامی ها داشته است. در ادامه این بحث مواردی مانند حضور بازیکنانی که با شرایطی مانند پارتی بازی به تیم های ملی می‌رسند ، وضعیت عجیب لیگ‌های پایین فوتبال ایران و نابودی تیم‌های سازنده در فوتبال ایران مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در ادامه برنامه دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان به برنامه آمد و در مورد فوتبال پایه در ایران صحبت کرد. اسکوچیچ عدم بازی کردن بازیکنان در لیگ برتر، اردوهای بلند مدت و ... را در عدم نتیجه گیری تیم‌های پایه موثر دانست. اسکوچیچ اعلام کرد که فقط با برنامه ریزی بلند مدت می‌شود این نقص را برطرف کرد، او معتقد بود که بازیکنان جوان باید در اختیار باشگاه باشد نه اینکه بیشتر مدت سال را در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند. وی همچنین پیشنهاد کرد که در فوتبال ایران باید از کشورهایی مانند آلمان و اسپانیا در بخش آموزش بازیکنان جوان کپی برداری کند.

در قسمت بعد اکبر محمدی سرمربی پیشین تیم فوتبال جوانان و مصطفی قنبرپور سرمربی تیم نوجوانان ایران روی خط برنامه ۹۰ آمدند و توضیحاتی را ارائه دادند. اکبر محمدی در صحبت‌های خود انتقاداتی را نسبت به عبدالرسول دانشجو وارد کرد، البته دانشجو با ادبیاتی جالب محمدی را شاگرد خوب خود در دانشگاه توصیف کرد و به نوعی پاسخ انتقادات محمدی را داد. همچنین مصطفی قنبرپور هم انتقاداتی نَرم نسبت به دانشجو وارد کرد و اعلام کرد دانشجو از او خواسته کنارش کار کند و به عنوان کار آموز چیزهایی یاد بگیرد.

دانشجو که خود را خونسرد نشان می‌داد با ابراز علاقه به قنبرپور گفت به علت کسوت قنبرپور نمی‌خواهد پاسخ سرمربی تیم نوجوانان ایران را بدهند که این موضوع باعث شد تا قنبرپور انتقادات شدید‌تری را نسبت به دانشجو مطرح کند.

پس از بررسی علل ناکامی تیم‌های پایه ایران، موضوع تغییر نسل در تیم ملی فوتبال ایران مورد بحث‌ و گفت‌وگو قرار گرفت. اسکوچیچ معتقد بود که تغییر نسل در فوتبال ایران باید برای جام جهانی باشد نه بازی‌های جام ملت‌های آسیا، چون برای این کار وقت کافی وجود ندارد.مجید جلالی هم با نظر اسکوچیچ موافق بود.

* در بخشی از برنامه کودکی دبستانی نشان داد شد که الفبا را تا حرف «ت» بلد بود اما از تمام تیم‌های دنیا بازیکنانی را می‌شناخت، این کودک حتی از تیم ملی کلمبیا هم بازیکنانی را می‌شناخت.

* در قسمت بعدی درباره حواشی این روزهای باشگاه پرسپولیس صحبت شد و سیاسی اعلام کرد که رویانیان امیرحسین جهانشاهی که عامل ضد انقلاب است را به عنوان واسطه باشگاه پرسپولیس برای مذاکره با رئال مادرید معرفی کرده که رویانیان این مسئله را کاملاً تکذیب کرد.


* یکی از بخش‌های جالب این برنامه بررسی چگونگی قهرمانی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ بود. دراین قسمت نشان داده شد که آلمان‌ها چطور در فوتبال پایه سرمایه‌‌گذاری کردند و در نهایت به قهرمانی جام جهانی رسیدند.

* بررسی هفته دوم لیگ یک فوتبال کشور دیگر قسمت برنامه ۹۰ این هفته بود.

* سوال مسابقه این بود که چه عاملی باعث ناکامی در فوتبال تیم‌های پایه کشورمان شده، که بی برنامه‌گی فدراسیون فوتبال با ۵۹ درصد بیشتر ین رأی را کسب کرد. بی توجی باشگاه‌ها به تیم‌های پایه با ۲۶ درصد، کیفیت پایین بازیکنان با ۹ درصد و ضعف مربیان با ۶ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

* در بخش پایانی برنامه مسعود رضائیان مدیرعامل باشگاه نفت مسجد سلیمان روی خط تلفنی برنامه آمد و در خصوص علل ناکامی تیم‌های پایه صحبت کرد. رضائیان بر خلاف دانشجو معتقد بود که باشگاه‌ها نقشی در این مسئله ندارند و فدراسیون فوتبال و مسئولانش در این مسئله مقصر هستند.
منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


الف
اقا عادل صواب کن مدتی برنامه 90 را رها کن