سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱۲
رپرتاژخبری‌های 20 و سی پایان ندارد؛

پخش تمام سخنرانی‌های "دکتر رحیمی"

سه شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 175514
"دکتر رحیمی هم چنین گفت..." همان ادبیاتی است که این روزها ۲۰ و سی را در مظان پخش رپرتاژ خبری برای مسئولین قرار داده است.

به گزارش جهان، این بخش خبری که از زمان آغاز به کار خود قرار بود صدایی بی‌روتوش برای مردم باشد در سال‌های اخیر همزمان با رفتن به سمت کلیشه‌ها و تکرارهایی که دیگر بخش‌های خبری دچارش هستند، محبوبیت خود را از دست داده است. 

دخالت مسئولین در پخش اخبار این بخش خبری که عموما با توصیه همراه است باعث شده تا روزبه‌روز بر رپرتاژخبری‌های آن اضافه شود، تا جایی که مردم طی ۱۵ دقیقه تماما شاهد دکتر خطاب شدن فردی هستند که دکتر نیست یا کم‌کاری مسئولی را می‌بینند که توسط این بخش خبری در حال توجیه است. 

ماجرای رهاسازی بیماران در بیابان‌ها از جمله خاطرات بدی است که مردم نسبت به ۲۰ و سی دارند چرا که جامعه انتظار نداشتند در برابر مستضعفین، اینگونه از خاطیان و مجرمانی که به گفته دادستان تهران برایشان پرونده قضایی تشکیل شده بود حمایت شود. 

اما اخیرا هم این بخش خبری در کمتر از دو هفته اقدام دیگری را انجام داد که تعجب انگیز بود. دکتر خطاب کردن محمدرضا رحیمی، فردی که نه تنها دکترا ندارد بلکه به دلیل استفاده از این عنوان در مناصب دولتی در مظان اتهام است، ۲۰ و سی را باردیگر در افکار عمومی بی‌اعتماد کرد. 

شب گذشته مجری این بخش خبری که ارتباط نزدیکی با دولتی‌ها به ویژه وزارت ارشاد دارد حین خواندن خبری از سخنرانی‌ معاون اول رئیس جمهور او را دکتر خطاب کرد. استفاده از عنوان دکتر برای رحیمی هفته گذشته نیز برای اولین بار در صدا وسیما از همین بخش خبری صورت گرفت. 

این در حالی است که رحیمی در آستانه انتخاب به عنوان معاون اولی رئیس جمهور در پاسخ به انتقاد برخی از نمایندگان مجلس و رسانه‌ها گفته بود: من هیچگاه نگفته‌ام که مدرک دکترا دارم و یا دکتر هستم. باید گفت که تاکنون تنها مدرک لیسانس وی مورد تایید قطعی قرار گرفته و وزارت علوم هم مدرک دکترای او را تایید نکرده است. 

محمود احمدی‌نژاد هم در سخنانی، درحالی که جامعه بعد از ماجرای معروف مرحوم کردان و بعد هم محمدرضا رحیمی انتظار برخورد جدی دولت با پدیده مدرک‌های تقلبی را داشت تنها به گفتن این جمله بسنده کرد که دیگر از این عناوین استفاده نشود و اصلا این عناوین اهمیت ندارند. 

اما امروز به نظر می‌رسد ۲۰ و سی مدرک دکترای محمدرضا رحیمی را پیدا کرده که تلاش می‌کند با گنجاندن تمام اخبار مهم و غیر مهم او در بخش‌های مختلف که در بسیاری از مواقع فاقد ارزش خبری است، لقب دکتر را همراهش کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مجری یا گوینده معمولا نقشی ندارد .
حواستون پرته!! این قضیه مال دیشب نیست و اتفاقاً چند شب پیش هم من دو خبر بیست و سی رو شنیدم که مجری رحیمی رو دکتر خطاب کرد و اتفاقاً انتظار داشتم که شما جهانیها پی‌اش رو بگیرین؛ ولی این چنین نشد.
حالا هم دیر نشده و میشه با اطلاع رسانی صحیح مردم رو نسبت به این جریان مشکوک مطلع کرد.
Iran, Islamic Republic of
الآن مشکل اصلی مملکت ما مدرک دکترای آقای رحیمی است پس باید به جد با این مشکل برخورد اساسی شود
Iran, Islamic Republic of
چند روز قبل هم گزارشي توسط آقاي خبرنگار باشگاه خبرنگارن براي 20 و سي تهيه شده بود كه به موضوع رها سازي بيمار در خارج شهر پرداخته بود و به اينكه اين بيمار پس از بستري شدن در بيمارستان دوباره امكان پرداخت هزينه هاي در ماني خود را نداشه - چيزي كه جاي تاسف داشت اين بود كه از اين بيمار در حالي كه خجالت زده بود سوال مي كردند كه شما آيا هزينه هاي بيمارستان را مي دهي ؟
براي اين گزارش سفارشي به خاطر عدم توجه به عزت انسان ها متاسم
Iran, Islamic Republic of
بايد به مديران روابط عمومي هاي دستگاه هاي دولتي تبريك گفت به خاطر همراه كردن صدا و سيما مخصوصاً 20:30 با ماموريت هاي ويژه خود كه همانا تملق گويي براي مديران ارشد است
فکر نمی کنید الان موقعیتی نیست که اصول گرا ها بخوان به هم بپرن و با هم دعوا کنن. یه کمی بصیرت داشته باشید انصافا این برنامه به همه گیر میده و خوب هم هست حالا ممکنه انتقاداتی بهش وارد باشه ولی دیگه نه اینطوری
بیایید به خاطر اسلام از حب و بغض های شخصی و گروهی بگذریم
Iran, Islamic Republic of
تقريباً هرروز قضيه تاكيد روي دكتر بودن آقاي رحيمي در بيست و سي تكرار مي شود
Iran, Islamic Republic of
من در چند روز اخیر دو بار شنیدم که گفتند دکتر رحیمی.
Iran, Islamic Republic of
خدمت این دوستمون : ایا مدرک تقلبی نیز جز اصول است؟
شما هم بیکاریدا!یکم حرفای عمیق تر بزنید.حالا که چه؟
البته شخص رئیس جمهور به صراحت در جلسه هیات دولت تاکید کردند کسی حق ندارد ایشان را دکتر خطاب و خودشان مصوبات دولت را با این عنوان امضا کنند.
منتهی عشق و علاقه به مدرک در مسئولان و دکتر شدن آنها که نشانگر نخبگی آنها است بر کسی پوشیده نیست. نگاهی به اعضای مجمع تشخیص بیندازید تا موضوع آشکار شود. مجلس هم که به قول امروزیها در قضیه مدرک، ترکوند!!!!
Iran, Islamic Republic of
تا بترکد چشم حسود.