چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
۱

با ۱۲میلیون بدون نوبت حاجی شوید!

سه شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 175613
فیش حج واجب برای امسال است و ۱۲ میلیون قیمت گذاشتم اما تا ۱۱ میلیون هم میتوانم کنار بیایم اگر واقعا مشتری باشید!

به گزارش برنا در سال نود در محضر امامان بقیع(ع) باشید! با تهیه فیش به سرزمین وحی سفر کنید! قابل توجه مشتاقان تشرف، حج خرید و فروش فیش حج عمره و واجب!

این ها گوشه‌ای از آگهی‌هایی است که این روزها در سطح شهر پخش می شوند و حتی در سایت‌های اینترنتی هم تبلیغ می شوند. این که خرید و فروش حج تا چه حد قانونی است مورد بحث نیست بلکه مساله این‌جا است که چطور می تواند به این آگهی ها اعتماد کرد!نکته جالب این‌جا است که هر کدام از این آگهی ها قوانین و البته قیمت‌های خاص خودشان را دارند.

در مورد قیمت کنار می آییم!
روحی زن جوانی است که به قول خودش چون توانایی رفتن به حج را ندارد و فرد مناسبی هم در فامیلشان نیست که به جای او مشرف شود تصمیم به فروش فیش گرفته است.

از قیمت که سوال می‌کنی می‌گوید: فیش حج واجب برای امسال است و ۱۲ میلیون قیمت گذاشتم اما تا ۱۱ میلیون هم می توانم کنار بیایم اگر واقعا مشتری باشید!از شرایط انتقالش که می‌پرسی می‌گوید: باید حتما فرد بالای ۵۵ سال سن داشته باشد وگرنه امکان ندارد.

با هر شرایطی انتقال می‌دهیم!
"اصغرپور" مسوول فروش یکی از این موسسات است که درباره خرید و فروش حج عمره می‌گوید: انتقال فیش حج عمره شرایط خاصی ندارد و بین ۲میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۳میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد و هر کدام بین ۷۰۰ تا ۳۳۰ هزار تومان هم ودیعه دارد.
از شرایط انتقال که می‌پرسی می‌گوید: حج عمره شرایط خاصی ندارد و از لحظه ای که فیش را تحویل گرفتید، می‌توانید کارهای اعزام‌تان را انجام دهید چون فیش‌ها برای بانک ملی است و محدودیت زمان ندارد.

فیش‌ها چون برای بار اول منتقل می‌شوند هیچ مشکلی ندارند و کار انتقال هم در محضر انجام می‌شود و مدارک در سایت حج و زیارت ثبت می‌‌شود اما کار اعزام و انتخاب کاروان به عهده خودتان است.

درباره قیمت‌های حج واجب هم می‌گوید: حج تمتع برای افراد بالای ۵۵ سال ۵/۹ میلیون تومان و برای افراد زیر ۵۵ سال ۵/۱۱ میلیون تومان است و این اختلاف قیمت هم به این دلیل است که سازمان حج برای افراد زیر ۵۵ سال بیشتر سخت می‌گیرد!

بااین حال برای اینکه مشتری را از کارش مطمئن کند می‌گوید: راه‌های دیگری هم دارد مثل این که یک گواهی تهیه کنیم که مثلا فرد بالای ۵۵ سال نمی‌تواند کارهای خودش را انجام بدهد و نیاز به همراه دارد. ما سعی می‌کنیم گواهی را تهیه کنیم که کار راحت‌تر شود.

برای افراد زیر ۵۵ سال فیش نداریم؛ لطفا سوال نفرمایید!
اما این گار انتقال فیش حج در همین موسسات هم قانون خاصی ندارد چرا که برخی از موسسات از انتقال فیش تمتع برای حج امسال به افراد زیر ۵۵ سال خودداری می‌کنند. مسوول یکی از این موسسات در این باره می‌گوید: فیش حج تمتع برای امسال ۷میلیون است اما شرایط سنی دارد و فقط در صورتی می‌توانیم برای فرد زیر ۵۵ سال فیش صادر کنیم که فرد نیاز به همراه داشته باشد.اما فیش حج عمره انگار تابع هیج شرایطی نیست و معمولا حدود ۵/۲ میلیون تومان است.

فیش حج برای همه افراد و همه شرایط موجود است!
با کمی پرس‌و جو می‌فهمی که انگار آن‌هایی که بیشتر به قوانین سازمان حج واردند می‌توانند برای هر شرایطی فیش تهیه کنند. این را موسوی مسوول یکی از این موسسات می‌گوید و تاکید می‌کند کار انتقال در محضر انجام می‌شود و هیچ محدودیتی هم ندارد.از قیمت‌ها که می‌پرسی می‌گوید: تمتع برای امسال برای افراد بالای ۵۵ سال ۹ میلیون و برای افراد زیر ۵۵ سال ۱۱ میلیون است و هیچ مشکلی در انتقال وجود ندارد.

به نظر می‌رسد آگهی‌های تقاضای خرید فیش‌های حج و بازار سیاهی که در این زمینه وجود دارد، دلیل اصلی قیمت‌های گرافی است که در مورد فیش‌های حج وجود دارد و این بازار را به اسبابی برای دلالی توسط عده‌ای خاص بدل کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من براي بردن همسرم به همراه خودم براي سفر حج واجب، در شهرستان زمين و زمان را به هم دوختم و از مديركل حج و زيارت گرفته تا ديگر افراد، امكان انتقال فيش فراهم نشد. نمي دان تهرانم چگون به اين راحتي انتقال مي دهند