پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

کار کردن مرد در خانه چه فضیلتی دارد؟

يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 456918
حجت‌الاسلام محمد زائری در جدیدترین مطلب اینستاگرامش مطلبی را درباره فضلیت کار کردن مرد در خانه نوشته است.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام محمد زائری در جدیدترین مطلب اینستاگرامش مطلبی را درباره فضلیت کار کردن مرد در خانه نوشته که آن را در ادامه می‌خوانید: راستش به من باشد در وقتهای خالی دنبال کاری می گردم که هم آخرتم را آباد کند و هم اثری محسوس در دنیایم داشته باشد ! این روزها که خانواده بیش از هر زمان دیگر در طول تاریخ مورد تهدید و خطر است هر چه بتوانیم برای خانواده وقت بگذاریم کم است.

اگر در طول هفته شرایط کار و زندگی خیلی مجال کمک کردن به خانم هایمان را فراهم نمی کند و مجالی برای رسیدگی به کارهای خانه نمی دهد، تعطیلی آخر هفته فرصتی است که می شود به خوبی از آن استفاده کرد تا کارهای عقب مانده خانه را سروسامان بدهیم، آستین بالا بزنیم و به خانم خانه کمک کنیم، با لبخند و مهربانی و به همراه فرزندان تمرین کاری جمعی داشته باشیم و همه اینها هم به عنوان عبادت و به قصد طاعت و بندگی خداوند. خوشا آنان که دائم در نمازند با ظرف شستن، با جارو زدن، با پهن کردن لباس ها، با کارهای خانه می شود عبادتی کرد که در این حدیث شگفت و عجیب امیرالمؤمنین علیه السلام ببینید چه قدر ثواب و اجر و اثر اخروی هم دارد. این روایت بسیار خواندنی طولانی است که بخشی از آن را از کتاب مستدرک الوسایل جلد سیزدهم صفحه ٤٨برایتان نقل می کنم.

امام علی علیه السلام فرموده اند: روزی با فاطمه در خانه نشسته بودیم، او کنار دیگ بود و من مشغول پاک کردن عدس بودم که پیامبر از راه رسیدند و فرمودند: یاعلی، هیچ مردی نیست که درخانه به همسرش کمک کند مگر این که خداوند به اندازه هرمویی که در بدن اوست عبادت یک سال را ( که روزها روزه وشب ها نماز شب بخواند ) به او عطامیکند.

بعد گفتند که من این حرف را از خودم نمی گویم و این از جانب خداست که پروردگار به این مرد ثواب صبرانبیا، داوود و یعقوب وعیسی را می دهد ونام اودردفتر شهدا ثبت میشود ودرهرروزوشبی ثواب هزارشهیدبرای اوثبت میشود و به ازای هرقدمی ثواب حج وعمره مقبول به اومیدهند. کسی که در خانه به همسرش کمک کند خداوندبه عدد رگی که دربدن اوست شهری دربهشت به اوعطامیکند.

یاعلی یک ساعت خدمت به همسر بهتراست از هزارسال عبادت، هزارحج، هزارعمره، هزارمرتبه جهاددررکاب پیامبران، هزارنمازجمعه، هزارعیادت مریض، هزارتشییع جنازه، هزاردینارصدقه، سیرکردن هزارگرسنه، آزاد کردن هزاربرده و پوشاندن هزاربرهنه. یاعلی، خدمت به خانواده درخانه کفاره گناهان کبیره و باعث خاموش کردن غضب خداست. یاعلی، کسی به خانواده خود کمک نمی کندمگر صدیق یا شهید یا مردی که خداوند خیردنیا وآخرت رابرای او کنار گذاشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *