پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳

کنج عافیت زیباکلام!

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 376115
معروف است زمانی که خروشچف در کنگره بيستم حزب کمونيست شوروی پس از تکيه بر اريکه قدرت بی پروا سياستهای دوران استالين را مورد نکوهش قرار داد و يکی از حضار فرياد زد...
کنج عافیت زیباکلام!
به گزارش جهان، داریوش سجادی در گوگل پلاس نوشت:
دکتر صادق زیبا کلام بمناسبت سالگرد کودتای 28 مرداد مقاله ای در روزنامه شرق نوشته و در انتها پرسیده:
واقعیت امر آن است که کودتا به این صورت نبود که صبح ایرانیان از خواب بیدار شوند و مشاهده کنند که ارتش، مراکز حساس را گرفته و کودتا شده، خیر، کودتا صرفا از ساعت هفت الی هشت صبح شروع شد و چندصد نفر بیشتر نبودند ... و تا نزدیک به 12 ظهر بالغ بر چندین‌هزارنفر شده بودند و آن هزاران‌ نفر بودند که در حقیقت عمل کودتا را انجام دادند. سوالی که ما هیچ‌ وقت نخواسته‌ایم ظرف این 63 سالی که از کودتا می‌گذرد، به آن پاسخ دهیم آن است که طرفداران دکترمصدق در فاصله هشت صبح تا 12 ظهر که عملا دولت او سقوط کرد، کجا بودند؟
ـــــــــــــــــــــ
معروف است زمانی که خروشچف در کنگره بيستم حزب کمونيست شوروی پس از تکيه بر اريکه قدرت بی پروا سياستهای دوران استالين را مورد نکوهش قرار داد و يکی از حضار فرياد زد: جناب خروشچف در زمان اعمال آن سياست ها کجا تشريف داشتند که اکنون مُنتقد استالين شده اند؟ و خروشچف بلافاصله و با تکدّر خطاب به حضار می پُرسد: چه کسی اين حرف را زد؟ و بعد از آنکه در سکوتی مطلق پاسخی نشنيد گفت:
من آن روز همان جائی بودم که امروز شما سوال کننده محترم هستيد!
در پاسخ به پرسش حاذقانه دکتر زیبا کلام نیز می توان گفت:
جناب آقای دکتر ـ وقتی چندی پیش خودتان در یکی از سخنرانی های خود اعتراف کردید:
وقتی حسین الله کرم و امثال ایشان گشاده رویانه برای دفاع از دین و میهن و ناموس کشور به ارتفاعات «بازی دراز» عزیمت کردند هم زمان من برای ادامه تحصیل (!) عازم لندن شدم (!)
اکنون نیز لااقل شما نباید چنین پرسشی را مطرح فرمائید و بپذیرید بعد از آشکار شدن بی التفاتی مصدق با بدنه مذهبی جامعه، مذهبیون که تکلیف خود را می دانستند و مهم آن بود که سکولارهای حامی مصدق در ظهر کودتا همان جائی رفتند که سالها بعد سکولارهای دوران جنگ رفتند!
.
..
...
....
.....
......
.......
........
کنج عافیت!!!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *