جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۲۲

کنایه‌جنتی به‌نمایندگان بخاطر اعتراض به‌اکران فیلمهای‌ فتنه

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 386916
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نامه کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص عدم نمایش فیلم‌های مرتبط با فتنه گفت: لابد فتنه را ایشان معنا می‌کنند.
کنایه‌جنتی به‌نمایندگان بخاطر اعتراض به‌اکران فیلمهای‌ فتنه
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم استقبال از نخست‌وزیر ارمنستان و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره نامه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص عدم نمایش فیلم‌های مرتبط با فتنه گفت: نمایش یا عدم نمایش فیلم‌ها بر اساس تشخیص خودمان است.

وی افزود: به ما که تاکنون کمیسیون چیزی نگفته است، ممکن است یک عضو کمیسیون مطالبی را بیان کرده باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در اینباره ما بر اساس تشخیص خودمان عمل می‌کنیم، ما ضوابطی در اینباره داریم قرار نیست هرکسی برای ما تعیین تکلیف کند که فیلمی را نمایش دهیم یا نمایش ندهیم.

جنتی گفت:‌ بالاخره ما خودمان توجه داریم که کدام فیلم به فتنه مرتبط است و اگر فیلمی مرتبط با فتنه نباشد و بر اساس ضوابط قانونی باشد ما اجازه نمایش را به آن می‌دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


متین
از نظر اقایان ، وقایع سال 88 اصلا" فتنه نبوده !!!! و یک کدورت بوده !!! که باید گذشت کرد !! و ادامه اش نداد . حصر هم بی مورد و غیر قانونی بوده !!!! بنابر این استدلال فیلم های حامی فتنه هم مسئله و منعی برای اکران ندارند !!!
اول باید نظر اقایان را در باره اصل فتنه جویا شد !!!
اونوقت کسی میشه نظر وزیر رو درباره خوانندگی زنان که به تازگی تو کنسرتها همراه شده با رقص زنان بپرسه تشخیصشون چیه
حقتونه فضولی موقوف
منتظر
مثل منتخب با ادبت صحبت میکنی
ادب مرد به ز دولت اوست
Iran, Islamic Republic of
حق، تفسير من است
من ديكتاتور نيستم
Iran, Islamic Republic of
من درست ميگم. همه غلط كرده اند
چشم شما روشن . منتظر بدتر از اینها هم باشید . از قدیم وندیم گفتن شل که بگیری سفت میخوری . برشما و....... مبارک
منتظر
به جهنم به درک
حتما سردشونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
اگر در کشور قانونمند عمل کنیم این وزیر جرات نمی کند اینگونه سخن بگوید واین یعنی دیکتاتوری محض.اگر به گفته ابوی گرام ایشان با عوامل فتنه 88 برخورد قانونی صورت میگرفت وان دو عامل دیگر سران فتنه راست راست برای خودشان نمی گردیدند وباهاشون برخورد می شداینگونه طلبکارانه سخن بر زبان نمی راندند.مجلس محترم باید جلوی این خود محوری هارا سد کند وبگیرد.
بی ادب
هفته گذشته وزیر ارشاد به همراه یکی دو چهره ناشناس فرهنگی برای شرکت در هفته فرهنگی ایران در تونس به تونس رفت .جالب است است که هیچ چهره فرهنگی نه از مجلس نه از شورای انقلاب فرهنگی ونه از هیچ ..... فرهنگی دیگر همراه ایشان نبوده که احتمالا برای اقتصاد مقاومتی بوده .... نکته بعدی هدایای است که وزیر ارشاد ما به وزیر فرهنگ تونس داده انهم یک تار ساز موسیقی و یک جلد قران برای اینکه ان تار را مشروعیت بخشد که به نظرم در کشوری با اینهمه منابع فرهنگی از دیوان ها گرفته تا ...........چه لزومی دارد ایشان تار را ان هم با قران به ایشان بدهد .مهم تر اینکه قبل از سفر عنوان شده بود در راستای بیداری اسلامی و انقلاب تونس که تنها چیزی که به ان اشاره نشده همین بیداری اسلامی است ........ چندی قبل هم ایوبی به تونس رفته بود و سفر ایشان هم حواشی خاص خود را داشت ........نمیدانم در این شرایط انهم به بهانه بیداری اسلامی به تونس رفتن و بعد ساز و قران را با هم به وزیر هدیه دادن و هیچ شخصیت فرهنگی را با خود نبردن جای سوال در ذهن ما باقی میگذارد . اولا چرا تونس ثانیا چرا به بهانه بیداری اسلامی بدون حتی یک کلمه اشاره به ان ثالثا نبردن هیچ شخصیت فرهنگی با خودش که وزیر حتی ریس سازمان فرهنگ و ارتباطات را هم با خود نبرده .کمیسیون فرهنگی و شورای انقلاب و حوزه های علمیه ... جای خود دارد ...........باقی بماند مثل خیلی چیزهای دیگر که مانده......
United States
کارت قرمز ندهید . کارت قرمز میگیرید مطمین باشید .یک کودتای فرهنگی در راه است و شما خیلی مماشات میکنید ..متاسفم از اینکه سایت هوشمند و هشیاری چون جهان نسبت به این کودتای فرهنگی بی تفاوت یا کم اهمیت است
حسینی
United States
کاملا درست میفرمائید و هر کس و هر رسانه ای که در این نقطه خطیر سکوت اختیار کند خود جزو این کودتاست.
محسن
Iran, Islamic Republic of
اگر کودتای فرهنگی عمل به خواسته مردم است همان بهتر که کودتا شود.
فعلا که شما قصد کودتا دارید و میخواهید نظرات کاندیدای ده درصدیتان را به همه مردم تحمیل کنید.
شایدم از عمد داره این کارها را میکنه تا برکنارش کنن و ماجرای وزیر علوم و مظلوم نمایی و..
وگرنه این آقازاده میتونست یه سر بره پیش پدرش تا ایشون را در مورد فتنه توجیه کنه.
همایون
United States
با وجود چنین اشخاص در این دولت. خدا به ما رحم کند.
فکر می کنی از اول این دولت تا حالا اگه خدا رحم نکرده بود الان مملکتی مونده بود؟!
مثل اینکه ایشون هم باید استیضاح بشن
محسن
Iran, Islamic Republic of
فکر کردی با استیضاح جنتی، یکی مثل رسایی میشود وزیر ارشاد؟ زهی خیال باطل
متین
شک نکن ، حتما" باید استیضاح شود و همچنین زنگنه و ظریف و ....
مجلسیان از هیچ چیز نهراسید جز خدا اگر باید بروی این بی آبروها تیغ از رو کشید از روی وظیفه و محض رضای خدا این کار را بکنید .
صدر
آخه مرد حسابی اینا هرکی نیستند نمایندگان مردم هستند عجیب است اینا در دولت از بزرگ تا کوچکشان اصلا انتقاد پذیر نیستند منتقدین یا بدون شناسنامه هستند یا بیسوادند یا باید به جهنم بروند یا هرکی هستند آخه این هم شد جواب در شان وزیر فرهنگ اسلامی