جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اشتغال‌زا ترین صنایع ایران معرفی شدند

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 376511
براساس تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده صنایع، تولید محصولات کانی غیرفلزی اشتغال‌زا ترین صنعت کشور در سه ماهه نخست سال جاری بوده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، براساس آخرین آمار و ارقام منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سه ماهه نخست امسال، تعداد اشتغال ایجاد شده در کشور براساس پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادر شده به ۱۰ هزار و ۸۱۹ مورد رسید که در این بین صنایع تولید محصولات کانی غیرفلزی با ۱۴۹۹ شغل بیشترین سهم را در اشتغالزایی صنایع مختلف به خود اختصاص داد.

سه صنعت دیگر نیز توانستند در بهار ۱۳۹۳ بالای هزار نفر اشتغالزایی داشته باشند. صنایع ساخت مواد و محصولات شیمیایی با ۱۲۶۰ شغل، صنایع تولید محصولات لاستیک و پلاستیک با ۱۰۶۴ شغل و صنایع تولید محصولات غذایی و آشامیدنی هم با ۱۰۱۸ شغل در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند. همچنین صنایع ساخت فلزات اساسی نیز با ۹۱۷ مورد ایجاد شغل در رده پنجم قرار گرفت.

در بهار سال جاری بیشترین میزان اشتغال صنعتی ایجاد شده در کشور مربوط به اردیبهشت ماه به میزان ۴۹۲۰ شغل بوده و خرداد و فروردین نیز به ترتیب با ۳۷۶۷ و ۲۱۳۲ شغل در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در سال ۱۳۹۲ نیز میزان اشتغال ایجاد شده براساس پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با کاهش ۶.۴ درصدی به ۵۱ هزارو ۱۹۶ شغل رسیده بود.

کمترین میزان اشتغالزایی صنعتی نیز در سه ماهه نخست سال جاری مربوط به صنایع تولید محصولات از توتون و تنباکو، صنایع دباغی، چرم، کیف، چمدان و کفش،‌ انتشار و چاپ و تکثیر و تولید تجهیزات حمل و نقل غیر از خودرو بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *