شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴۴
۱۴۴
گزارش کمیسیون بهداشت مجلس آماده شد؛

رد ادعاهای زنگنه و ابتکار درباره بنزین پتروشیمی/ رسوایی بزرگ

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 383612
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمیسیون بهداشت مجلس در گزارشی سرطان‌زا بودن بنزین‌های پتروشیمی را رد کرد و بنزین‌های وارداتی را فاقد استاندارد(یورو ۴) و دارای مواد الکلی دانست.
رد ادعاهای زنگنه و ابتکار درباره بنزین پتروشیمی/ رسوایی بزرگ
به گزارش جهان، سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به گزارش کمیسیون بهداشت مجلس در ارتباط با وضعیت آلایندگی بنزین‌های توزیع‌شده در سطح کشور گفت: علی‌رغم ادعای برخی مسئولین از جمله سازمان محیط زیست در ارتباط با سرطان‌زا بودن بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها کمیسیون بهداشت پس از جلسات متعدد با مسئولان ذیربط و انجام بررسی‌های لازم ادعای آلایندگی و سرطان‌زا بودن بنزین‌های پتروشیمی‌ها را رد کرد.

وی افزود: در این گزارش آمده است که ترکیب بنزینهای پتروشیمی‌ها با بنزینهای تولیدی در پالایشگاه‌ها اختلاف اندکی داشته و از آنجایی که بنزین تولیدی در پتروشیمی‌ها مستقیما در مراکز و جایگاه‌های سوخت قرار نمی‌گرفته است نمی‌توان آن را عامل اصلی آلودگی و سرطان دانست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: همچنین این گزارش در پاسخ به این ادعا که بنزین‌های پتروشیمی را عامل اصلی آلودگی در تهران و سایر کلانشهرها می‌دانست این ادعا را فاقد مستندات کافی دانسته است.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: علاوه بر این در گزارش کمیسیون بهداشت پس از آنالیز بنزینهای وارداتی در سه ماه نخست سال ۹۳ و به دست آوردن اسناد آزمایشگاهی مربوط به این بنزینها آمده است که بنزینهای وارداتی در سه ماه نخست امسال فاقد استاندارد ملی (۴۹۰۴) و استاندارد (یورو ۴) است و حتی طبق آنالیزهای انجام شده استفاده از مواد ممنوعه در بنزینهای وارداتی از جمله مواد الکلی به چشم می‌خورد.

وی در پایان گفت: در گزارش مربوطه بر این نکته تأکید شد که بالا بودن کیفیتی هوای تهران در سه ماه ابتدایی سال جاری به دلیل استفاده از بنزینهای وارداتی نبوده چرا که از یک سو طبق بررسیهای صورت گرفته بنزینهای وارداتی فاقد استاندارد (یورو ۴) بوده و از سوی دیگر تا پایان اردیبهشت‌ماه بنزینهای پتروشیمی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی همچو ارش
پس بجنبید تا اون عاشقان وابستگی کشور، خط تولید بنزین داخلیو دمونتاژ نکردن.
United States
کمیسیون بهداشت مجلس اون زمان که روغن پالم میدادن به خورد مردم کجا بود؟!
چرا اون موقع گزارش تهیه نمیکرد؟!
این گزارشها همش رنگ و بوی سیاسی میده و بس!
آدم باید خیلی بیچاره باشه که اینجور حق رو ببینه ولی برای حب و بغض نسبت به دیگران طرف باطل را بگیرد. یعنی شما می گین چون موضوع پالم (که بعضیها به سیاسی بودن آن و ندادن منافع و سهم به برخی مدیران را علت هیاهوی مربوطه می دانند) طبق دلخواه ما حل نشده باید سایر مسایل را هم مطرح و پیگیری می کنن کنار بذاریم حتی اگه دروغ بزرگی مثل آلودگی بنزین ساخت داخل باشه؟ فکر نمی کنید منافع اینان در خطر افتاده و می خوان به هر قیمت تولید داخلی را تطیل کن تا از زد و بندهای خارجی سود خودشان را ببرند؟ اینجاست که اشتباهات مسئولین بعلت نادانی برخی افراد جامعه هم می باشد و طرفداریهای احساسی عامل اصلی انحراف مسایل کشور است
حالا که نتونستید ثابت کنید رو اورده به اراجیف ؟
--------
اونموقعی که بنزین رانتی وارد می کردند شما کجا بودید ؟
سلام اخوی...
پالم یعنی نخل. مالزی هم تولید کننده اصلیشه. سم که نیست. گیاهی و طبیعیه
زیبا گفتی
Iran, Islamic Republic of
شما برو تاریخ ورود پالم به ایران که از زمان خاتمی و دوران همین خانم ابتکار مجوز ورود را پیدا کرد مطالعه کن و بعد بگو برخی انذارهای بهداشتی امروزه روز غیرسیاسی است یا سیاسی. دوست عزیز جالب است که پالم را همین ژنرال ها و منجی امروزین وارد می کردند و امروزه روز حتی نمی گویند کی آن را در لبنیات استفاده می کرد و حتی آمار سرطان و بیماریهای مالزی و سنگاپور و اندونزی در خصوص بیماریهایی که ادعا می شود بر اثر پالم ایجاد می شود را بررسی کنید ببینید در این کشورها که پالم را بیشتر از ما استفاده می رکده اند و می کنند این بیماریهای ادعایی چه وضعیت نازلی دارند و چگونه است که پالم در آنجا بیماری تولید نمی کند اما در ایران در دولت یازدهم پالم شده است منشاء بیماری
این جور مسائل برای این جماعت - که قرداد ننگین کرسنت را افتخار می دانند - رسوایی حساب نمی شود و اصلا ککشان هم نمی گزد . به سنگ پای قزوین هم گفته اند زکی !
امین
Iran, Islamic Republic of
الان هوا تمیز شده . چرا آفتاب را وسط آسمان انکار می کنید؟!!
امین
پروفسور الان تابستونه وارونگی دما توی زمستون رخ میده که دلیل اصلی آلودگی هوا هستش....!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا سه روزه هوا ناسالم شده عزیز!
تارینه
Germany
والا ما که دیگه افتابم نمیبینیم مخصوصا امروز بعداز ظهر بااین طوفان شدیدی که اومد.!!!!خانم ابتکار تا اخر عمرش می خواد این سمت رو حفظ کنه وبعد از خودش هم به نوه ونتیجه هاش برسه !!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر تمیز شده چرا نمی بینی که آمارها نشان می دهد هوای سالم در تهران مثل سالهای قبل است و هیچ تغییر معناداری مشاهده نمی کنید شما بهتر است به جای مشاهده به قول خودتان هوای تمیز به گزارشات آلودگی مراجعه کنید تا ببینید هیچ تفاوت معناداری در این هوای تمیز شما باسالهای قبل وجود ندارد و هنوز هم هوا سرد نشده بگذارید هوا سرد شود بعدها خواهید دید تفاوتی نخواهد داشت اگر بدتر نشده باشد
هر کوفتی بودند بهتر از بنزینهای پتروشیمی هستند.
شما اگر منصف باشی از وضع هوا و تنفس متوجه میشی .
مگر اینکه مغرضانه به قضیه نگاه کنی
یه بی سوات
Spain
شما که با سواتی چرا این حرفا رو میزنی ؟!
همین میشه دیگه دولت مردان یه تصمیم درست حسابی نمیتونن بگیرن چون اصولا به کار کارشناسی اعتمادی ندارن و همینطوری کیلویی تصمیم گیری می کنن. البته از کابینه خسته و فرسوده ی دولت بیش از این انتظار نمیره.
آره ، این دلیل شما هم شده همان داماد لرستان !
کلا شما در استدلال آوردن خنده دار هستید !!!
hosein
United States
کمیسیون بهداشت مجلس چرا زمانی که همه جا از روغن پالم استفاده میکردن گزارش نمیداد؟!!
Turkey
چون خبر نداشت
این را هم چون رسانه ها پرداختند وارد شد
در ضمن
روغن پالم محصولیه که در خیلی نقاط جهان مصرفق خوراکی داره
همین الان هم در ایران در همه مصارف خوراکی ممنوع نشده

و نکته آخر
وقتی میخواید فرافکنی کنید تلاش کنید ادبیات نظر گذاشتنتون رو عوض کنید تا گندش در نیاد
Iran, Islamic Republic of
عجله نکنید منتظر تکذیبیه هستیم
مگه شما تونستید دلیل بیارید ؟
Iran, Islamic Republic of
اگر بنزین وارداتی مطابق با استاندارد است، پس چرا در وضع آلوگی هوا در طول این یک سال تغییری بوجود نیامده است!
بیابانگرد
ماشهرستانی هاهرموقع تهران میرویم،نفس بندمیشودوچشم میسوزد!اگرازمابپرسندهوای تهران چون است؟!بایدبگوییم چه بابنزین داخل وچه باخارج هردوالوده است!دلم برای مردم هموطن درپایتخت میسوزدکه چرابایداین فضای مسموم راتحمل کنند؟واقعاتهران چه داردکه همه انجا جمع شده اند؟دیگردرپس کوچه هاهم جایی برای پارک خودروپیدانمیشود!راننده اژانسی میگفت:همسایه هابرای پارک خودروباهم دعوامیکنند!حیف نیست!
احمدی
اینها از اصحاب فتنه 78 و 88 هستند غیر از هوچی گری از اینها انتظار دیگری نیست. وای به حال مجلس و رئیسش...
سینا
Iran, Islamic Republic of
وزیر نفت چه در این جریان و چه در جریان کرسنت
خانم ابتکار درباره نابودی جنگلهای ایران
با بازخواست بشن
م
بایدمحاکمه بشن ودر میان مردم مجازات ایشان اعمال شود.
ليلا
اين خانم ابتكار تمام كارهايش سياسي است :١-ديدار با يوسف صانعي ٢-ديدار با خاتمي٣-.....٤-.....خلاصه اينكه مقاصد سياسي اولويت اول ايشان است نه سلامتي مردم!
سربارسازندگی
و چقدر بی مزه
خیلی بده آدم از روی هوی و نفسانیات (منافع شخصی، اولویت حزبی، برنامه سیاسی یا حب و بغض) اتهامی به دیگران بزنه. اونهم در مورد قضیه بنزین که یک جزء مهم تحریمهای آمریکا بود (که بحمدلله از واردکننده تقریباً به خودکفایی رسیدیم و انشاءلله به زودی صادرکننده خالص خواهیم شد).
جناحی هم حرف نمیزنم؛ هرکس اتهام واهی میزند/ زده، باید بدون تمجمج و آوردن عذر بدتر از گناه عذرخواهی کند.
جاوید
یکسال فقط شاهد تخریب دولت دهم بودیم .البته هنوز هم ادامه داره .ولی خوب خدا رو شکر ناظری اون بالا هست و رسواها رو رسوا میکنه.
توفیقی از قزوین
جناب رییس جمهور
مسایل محیط زیست تهدید واقعی است ؛ بحران‌های کم ابی اتش سوزی جنگل‌ها ؛ریزگردها والودگی هوا و...
تقاضای بنده اینست بجای مهره های دارای گرایشات وجهت هایسیاسی از مدیرانی باتجربه و متخصص استفاده شود
United States
توفیقی عزیز کو گوش شنوا ؟؟؟؟!!!!!
همه این حرفا به خاطر بدنام کردن دولت احمدی نژاده...چند وقت دیگه احتمالا شکاف لایه اوزون و اب شدن یخ های قطب جنوب و گرسنگی و قحطی در افریقا هم به دولت نهم ودهم نسبت داده میشه!
دلالی بنزین در پوشش رسیدگی به محیط زیست
الان طرفداران این خانم با الفاظ رکیک به مجلس حمله و ادعاهاشون را رد میکنن در حالیکه وقتی همین مجلس علیه کابینه احمدی نژاد ادعایی میکنه با رضایت کامل میپذیرن و احسنت میگن !
مجتبی
سند مند دیگه چیه؟
همین ک شوهر بعضی ها از این شایعات ب ثروت دلالی میرسه کافیف؟!
از اول هم مشخص بود که بنزین تولید شده در پتروشیمی ها مشکل خاصی ندارند و کسانی که بدنبال واردات بنزین هستند منافع شخصی خود را دنبال میکنند.
علی
هیچی نمیشه گفت چون دولت راستگویان!!!
بنزینهایی که به ایران میفروشن اکثرا یورو 2 و 3 هستن و مقدار کمی به نسبت کل واردات یورو 4 هست بنزینهای تولید داخل هم همینه به جای واردات باید سعی کنیم بنزین یورو 4 تولید داخل رو افزایش بدیم برای رییس جمهوری که زنگنه رو انتخاب کرد و نمایندگانی که بهش رای اعتماددادن متاسفم باید روزی پاسخگوی این انتخابشون باشن خانم ابتکار هم عوض گیر دادن بیخود به بنزین بره یه فکری برای آتش سوزیهای جنگلهای شمال بکنه هیچ سالی اندازه امسال جنگلهای شمال در آتش نسوخت همونقدری که برای گذاشتن روسری سبز اشتیاق نشون میده برای جنگلهای شمال اشتیاق نشون بده شاید کمتر جنگل سوزی داشته باشیم
کذبه، دروغه!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
7 هزار میلیارد تومان رو چه خبر
کرسنت
فعلا زیر سایه کرسنت هستن !
Turkey
خبری نیست
جز اینکه همین دولت دقیقا داره از همون روش استفاده میکنه
اسمش هم رانت نیست
یه چیزی یه نماینده بی سواد پرونده
اینا هم بهره برداری سیاسیشون رو میکنن
United States
با سلام

هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد
هم رونق زمان شما نیز بگذرد

..

در مملکت چو غُرّش شیران گذشت و رفت
این عوعو سگان شما نیز بگذرد

آن کس که اسب داشت، غُبارش فرونشست
گرد سُم خران شما نیز بگذرد

..... .
ادب مرد به زدولت اوست
از خدا خواهیم توفیق ادب / بی ادب محروم ماند از لطف رب
ميناب
Iran, Islamic Republic of
دولت راستگويانيم ما.................
روحانی مچکریم
بنزین های وارداتی رو نمی دانم ولی همه می دانیم که در بنزین پتروشیمی گوگرد داره پس اینقدر حرف یاوه نزنید
یه بی سوات
Spain
شما که از هیچی اطلاع نداری پس لطف کن سکوت کن چون خود را ضایع می نمایی !!
کارشناس
خوبه خودت هم به بی سواد بودن خودت اذعان داری... پتروشیمی ها برای پالایش از گوگرد مضرترین ماده آلاینده بهره می برند
آشنا
United States
اگر نمیدونی ؛ پس حرف هم نزن لطفا" !!!!!!
معتدل
هرچی باشه از تو بهتر میدونه
اعتدال
اونایی که منفی دادند برند یکم مقاله بخونند تحقیق کنند ببینند پتروشیمی چطور بنزین تولید می کنه
ایشون چند دوره وزیر نفت بودن
تو بدبخت افراطی چی میگی
پر کردید صفحات اینترنت را با اراجیفتون
Turkey
...
دقیقا بنزین پتروشیمی چیزی که نداره گوگرده
...
منتقد
دقیقا چیزی هم که تو نداری سواده
روحانی متشکریم ...
سید محسن
آقایان اصلا اعتقادی به توانایی های مهندسین ایرانی و تولیدات داخلی ندارند برای این آقایان مرغ همسایه همیشه غاز است حتما استفاده از رانت در واردات بنزین منافعشان را تامین می کند
میثم
سلام..جا دارد از کمیسیون ارنرژی مجلس به خاطر این روشنگری تشکر شود ...حالا ما باید از فردا منتظر دروغ ها و بهانه گیری های روزنامه های زنجیره ای اطلاح طلبان باشیم که باز هم زیر همه چی میزنند و مشکل را به گردن دولت احمدی نژاد میاندازند.
چه حس خوبي داشتم وقتي پاي صندوق راي رفتم و كسانيكه هنوز مردد بودند به كي راي بدهند من هزار دليل ميآوردم كه به آقاي روحاني راي بدهند ، و دليلي كه اثر نهايي ميگذاشت اين بود كه ايشان تندرو نيستند و جديد هستند يعني باندي از قبل ندارند و اگر باندي تشكيل بدهند باز هم بنفع مردم عادي و بي پارتي و تهيدست است كه گستردگي باندها ، بنوعي توزيع ثروت را باخود بهمراه دارد! خلاصه روز بعد با احساس خوشحالي وصف ناشدني شنيدم كه درست انتخاب كرديم و مردم هم مثل من بودند. اما.....روزي كه ليست وزرا و معاون اول را ديدم آبسردي ريختم رو سرم و تمام احساسم يكباره عوض شد، بخودم دلداري دادم و گفتم اينها عوض شده اند و باتجربه و مسنتر شده اند و ديگر تمايلي به مال دنيا ندارند و باند قديمي را فعال نخواهند كرد. ولي نبودند ،نشد، بودند و فعال كردند!!!! و بالعينه در شركت دولتيم ديدم انگار در جنك باخته بوديم و انگار غنيمت گرفته اند ما را و ،،،،،،ًًو مدتي است وامانده درمانده ،عجب كابوسي بود، مرسي جهان كه تلاش كرديد و ميكنيد تا جلوي اين رانتخوارها را بگيريد.اميد ما شما هستيد
فاطمه
واقعا همچین فکری راجع به روحانی می کردین؟! چقدر ساده بودین شما دیگه! از حرفای روحانی تو مناظره ها نفهمیده بودین به چه سرهنگی دارین رأی میدین؟!
«...شنيدم كه درست انتخاب كرديم و مردم هم مثل من بودند»

یک نکته‌ای تو حرفهای این دوستمون هست که تو حرفهای خیلییای دیگه هم دیدیم. اینکه فکر می‌کنند اگر با اکثریت همراه شوند کار درستی است یا اگر اکثریت آنها را حمایت کنند تایید درستی کار آن‌ها است اما در تفکر اسلامی کاملا رد شده است. هیچگاه اکثریت ملاک «حق» و «درستی» نیست. بر اساس قرآن انسان وظیفه دارد دنبال حق باشد چه همه مردم با او همراه باشند چه مانند امام حسین(ع) تنها باشد یا مانند دیگر امامان خانه نشین شود.
اصغری
عجب رسوایی بزرگی حالا چی میشه؟
هیچی. آب از آب تکون نمیخوره
Iran, Islamic Republic of
کمیسیون بهداشت مجلس مرجع اعلام نظر رسمی نیست.
یه بی سوات
Spain
نه بابا !! پس وزارت نفت و سازمان محیط زیست که از حامیان واردات بنزین بودن مرجع رسمی به حساب میان !!! کلا هر انچه که مخالف با نظر شما باشه رو به دیوار می زنید و غیر رسمی میدونید دیگه!!
عجب !! معنی کار کارشناسی و تفاوت مرجع رسمی و غیر رسمی رو هم فهمیدیم !!
خواهشا لطف کنید قضیه رو ماستمالی نکنید.
اگه میدونستید که واردات بنزین و وابسته شدن کشور به بنزین های الوده ی خارجی چه مشکلات امنیتی برای کشور به بار میاره اینطوری حرف نمی زدید. وقتی کشور وابسته شد غربی ها از این وابستگی به عنوان اهرم فشار استفاده می کنن تا مردم و نظام رو تحت فشار قرار بدن و خواسته های خودشون رو محقق کنن نمیدونم فهم این موضوع خیلی سخته که امثال شما متوجهش نمیشید؟!
لابد مرجع رسمی خود خانم ابتکاره که تا قبل از این اجازه آزمایش بنزین وارداتی را هم نمیداد و فقط میگفت یورو چهاره!!
نه شما مرجع هستی !!!!
Turkey
پس کی مرجعه؟
هیچ نهاد نظارتی هم ادعاهای سایسی زنگنه و ابتکار رو تایید نکرده
United States
درود بر زنگنه وزیر کاردان و ننگ بر کسانی که سلامت ملت را با بنزین آلوده پتروشیمی به خطر انداختند و حالا که اقدامات خطرناکشان رو شده دارند فرار به جلو می کنند و با بی شرمی مدعی هم هستند. ضرر و زیان جریان اصولگرایی برای دین و دنیا و سلامتی و اقتصاد بر خردمندان پوشیده نیست
آشنا
United States
آمریکا و انگلیس و اسرائیل هم همین شعار تو رو میدن . مرگ برخودشون و شعارشون !
فکر کردی با این حرفهای متعصبانه و احساسی که گفتی جزء «خردمندان» شناخته میشی؟!!!!
علي
Latvia
باعث شرمندگي دولت است كه وزيرش براي محصول توليدي تحت وزارتش عنوان سرطانزا را بكار ببرد براي اينكه بخواهد بعضيها استفاده دلالي از واردات بكنند!‌ البته بدتر از آن اين كه اين شخص با پرونده‌هاي متعدد فساد نفتي و حمايت كاملش از جونيور رشوه گيرنده! از نمايندگان ملت راي اعتماد گرفت! بهرحال اين نمايندگان هستند كه بايد جبران مافات كنند و اين اشتباه خود را تصحيح نمايند!!!
جراغعلی
دولت راست گویان عجب دروع بزرگی گفت
United States
با سلام

هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد
هم رونق زمان شما نیز بگذرد
.
.
در مملکت چو غُرّش شیران گذشت و رفت
این عوعو سگان شما نیز بگذرد

آن کس که اسب داشت، غُبارش فرونشست
گرد سُم خران شما نیز بگذرد

... .
هاشم
واقعا شرم اوره . بیخود نیست پس زود زوم کردن روقضیه پارازیت حالا دروغ پارازیت رو رو کردن . نمیدونم اقایون باسواد اینقدر مردم رو هالو گیر اوردن . توهین از این بزرگتر نیست واقعا ؟ اون از ادعای تقلبشون . اینم از ادعای بنزین هاشون . شرم اوره بخدا اقای روحانی باید کلاهش رو بالاتر بگذاره
منطغد
آفای زنگنه مبارکه بازم شیرین کاری کردی؟ چوب خدا صدا نداره .
رانت واردات بنزین
حالا که تیر رانت خواران وارداتی به سنگ خورده ، باید با این اتهام زنندگان برخورد قانونی شود..
یک نفتی
Germany
اینها. همه ادعای ژنرالی و متخصصی دارند ولی بویی ار مردانگی و تخصص نداشته و ندارند
اصغری
United States
فکر کنم نفت کوره ای باشی
معلم
Iran, Islamic Republic of
کافیست روزهای پاک امسال را زمان مشابه سال قبل مقایسه کنید تا دریابید که رسوایی بزرگ سهم کیست!
با سلامتی و جان مردم بازی سیاسی نکنید عاقبت ندارد!
United States
آقا معلم !! یه دفعه دیگه مطلبو بخون شاید متوجه بشی !!!!
فاطمه
خیلی عجیبه که آدم هایی پیدا میشن که به جای اینکه به چشمهای سرخ و گلوهای گرفته و ریه های خس خس کن خودشون اعتماد کنن، به آمار دروغین ..اعتماد می کنن. حالا می فهمم....
مقایسه کردیم. امسال چند روز هوای سالم بیشتر از سال قبل بود و هوای پاک هم چهار روز بیشتر بود (طبق نظر مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران)
اما نکته مهم اینه که شش ماه اول سال سال 92 هم که بنزین پتروشیمی توزیع میشد نسبت به مدت مشابه سال 90 هوا سالمتر بود!!!!
در ضمن همه شش روز هوای پاک امسال در فروردین و اردیبهشت بود که هنوز بنزین پتروشیمی توزیع میشد!!!

احتمالا خودتم مقایسه نکرده بودی و فقط به تبع رسانه های راستگویان یک چیزی گفتی
Iran, Islamic Republic of
چه استدلال های محکمی در این خبر آمده؛ واقعا آدم به عقل نمایندگان محترم شک می کند!!ً!
استدلال شما رو باش !!!!
Iran, Islamic Republic of
ر گزارش مربوطه بر این نکته تأکید شد که بالا بودن کیفیتی هوای تهران در سه ماه ابتدایی سال جاری به دلیل استفاده از بنزینهای وارداتی نبوده ...
احتمالا دولت جن گیر استخدام کرده و هوا را خوب کرده!!!!
کمی انصاف داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
اگر این دولت یکی دو مرد دیگر مثل ابتکار داشت، اوضاع بخشهای دیگر هم مثل هوای تهران بهتر از این می شد
باران و برف سال قبل گه باعث ژاکیزگی هوا شد ناشی از مردانگی ابتکار و خشکسالی امسال ناشی از بی مسوولیتی احمدی نژاد است؟
شرم بر ناسپاسان
United States
نه ابنکه الان هوا خبلی خوبه
به برکت قدوم این اقایان باران هم قطع شده است
خدا زمستان را به خیر بگزراند
واقعا درسته چون برای حفظ واردات بنزین توسط شوهرش مردانه ایستاد. البته این عین ناجوانمردی به اعتماد مردم بود.
اگر کنایه بود مثبت ولی اگر واقعیت که کاملا مخالف این اظهار نظرم!ومثبتم را پس می گیرم!
ياسر
Iran, Islamic Republic of
عجب!
معجزه هزاره سوم
جهان نیوز هیچ وقت نظرات من رو منتشر نمی کنی چون برای شما تلخ هست لااقل خودتون بخونید
از مجلسی که از مرتضوی و م.ر این همه کارت هدیه گرفتن و چشم بر روی تخلفات و فساد های دولت سیاه قبل بسته بودند چه انتظاری جز این رای دارید واقعا.! من دانشجوی دکتری مهندسی شیمی از یکی از دانشگاه های دولتی تهران هستم من و چند تن از دوستانمان این بنزین ها رو آزمایش کردیم باور کنید بیش تر از حد انتظار ما آلاینده داشت لااقل به فکر سلامتی خودتون باشید اگر مردم برای شما ارزشی ندارن
United States
باورکنیم که دانشجوی مهندسی شیمی هستی ؟؟؟!!!!!
استاندارد میگه ما تجهیزات آزمایش بنزین نداریم باید بفرستیم آلمان شما تو خونتون آزمایش کردید؟
خوب بجای ادعا، اسناد معتبر ادعاتون را منتشر کنید.
اینروزا افشاگری که کاری نداره.
Ali
خودتون هم از كامنتها خجالت كشيديد كه چاپ نميكنيد / مردم رو جيگر فرض نكنيد همه فهميديم كه بنزين پتروشيمي ها كشنده بود وباعث الودگي هوا /بس كنيد تو رو خدا
خداییش شما تندروها همیشه اینقدر مسخره استدلال میارید ؟
وزیر بهداشت هم که اعلام کرد سرطانزا بودن پارازیت دروغه و در جهت تشویش اذهان عمومیه.
پس رسما خانم دکتر ابتکار هر چی ادعای محیط زیستی داشت دروغ بود.
رضا
Iran, Islamic Republic of
رسوایی بزرگ یعنی چی؟
یعنی این خانوم و آقا از کارشون برکنار میشن یا نه شغل هایی بهتری هم بهشون میدن اینجا ایرانه
مسخره کردی ملتو جام جم!
سعيد110
خداييش موارد ديگرشون را هم اگر همينطور تجزيه و تحليل مي كردند، به همين نتايج مي رسيدند.
ارمیا
امان از اون روزی که مسولین یک کشوری خودشون کاسب باشن...
اونموقع س که دیگه سلامتی و جان مردم هم بی ارزش میشه...
تخلف در بورسیه ها که اظهرمن الشمس بود چه شد ؟ استیضاح وزیرعلوم
اون هم مثل این بود. این شما بودی که حواست جای دیگه بود.
همونم معلوم ميشه زياد خودتو ناراحت نكن دوست عزيز. مثل بنزين وارداتي كه همسر بعضيا براي وارداتش سر و دست ميشكستن.
بدون هر گونه آزمایش و تست خود ملت تشخیص می دهند این بنزین ها چقدر آلوده بوده نیازی به زحمت برادران کمیسیون نبود.
نه بابا !
پس شما چرا نتونیستید اثبات کنید ؟
سرطان زا بودن که همین امروز مشخص نمی شود بلکه باید سال ها بگذرد تا اثرش را نشان بدهد . این همه بیماری عجیب و غریب از کجا آمده است . امسال که جلوی این بنزین های آلوده گرفته شد خدا رو شکر هوا بهتر و کم تر غبار آلود است . ما با چشم غیر مسلح می بینیم که چقدر هوا با سال قبل تفاوت دارد آن وقت شما با آزمایش می گویید همه چیز خوب است !!!!!!!!!!
ماهان
United States
خیلی خوب بود مطالعه میکردید این گزارش رو ...
متوجه میشید کاهش الودگی ربطی به بنزین وارداتی نداشت
پس ما منتظر میمونیم که ببینیم با بنزین وارداتی سرطان میگیریم یا نه ازمایش علمی هم قبلش خیلی فایده نداره چون باید حتما چند سال صبرکنیم سرطان بگیریم بعد اعتراض کنیم
فقط یه مشکلی بعد این دولت کریمه رو از کجا پیدا کنیم؟!!!
ماهان
United States
بنزین تولید داخل مشکل داشت بر فرض محیط زیست و وزارت نفت دارن راست میگن و هیچ سودی از واردات بنزین به جیب افراد خاص نمیره
چرا نیومد مشکل بنزین داخلی رو بر طرف کنند ما که الان با دیپلماسی فعال با همه جا ارتباط داریم مشکلی وجود نداره
بهتر نبود به جای واردات
بنزین داخلی خودمون رو از الودگی پاک می کردیم؟
طاهرخانی
فقط و فقط هدف این دولت زیر سئوال بردن کارهای دولت قبلی بود . حال باید پرسید به چه قیمت .؟؟؟ با افکار عمومی بازی کردن با چه هدفی ؟؟؟ متاسفانه ما از این دولت جز پرخاشگری بر مردم خود چیزی ندیدیم . این دولت چنان به مذاکرات خوش بین بود حتی آن را پایان شده تلقی می کرد . و به منتقدین فخر می فروشید که ما جلو تحریم ها را گرفتیم ؟؟؟ حال باید پرسید ما کجاییم و گروه 1+5 کجا ست ما بیست درصد را متوقف کردیم ، 20 % سوخت تولید شده را اکسید کردیم ، از راه اندازی سانتفیوژهای جدید خوداری کردیم ، دهها بار آژانس بازدید سرزده داشته ، به انواع ساز آنها رقصیدیم در مقابل تحریم ها که برداشته نشد ، تحریم های جدید اضافه شد ، هر روز تهدید شدیم ، حامی تروریست شدیم و حقوق بشر را زیر پا گذاشته ایم و دها مورد دیگر ؟؟؟ چرا ؟؟؟
از کی تا حالا کمیسیون های مجلس دلیل میشن .مجلسی که وزیر علوم رو برای افشای بورسیه های غیرقانونی استیضاح میکنه قابل اعتماد نیست
زمانی که احمدی نژاد رو به مجلس کشوندن قهرمان و پژواک صدای ملت بودن حالا که تازه به وزیر روحانی رسیدن غیر قابل اعتماد شدن؟
لابد هر چه شما گفتید سند است ؟
شما تو عمرتون یه حرف با سند هم زدید ؟
United States
روحانی : دنیا دربرابر ما سر تعظیم فرود آورد !!!!!!!!!!!
01
United States
بی کیفیت ترین بنزین در پمپ بنزین های تهران عرضه میشه.
من ششخصا یک راه مشخص رو با بنزین پالایشگاه شازند اراک رفتم، مصرف بنزین ماشین قطعا از رانندگی با بنزین تهران کمتر بود. این در حالیه که بنزین پالایشگاه اراک معمولیه و سوپر نیست! یعنی بنزین معمولی پالایشگاه شازند اراک از سوپر پمپ های تهران بهتره...!
United States
خوب دانشمند
بنزین سوپر راندمانش از بنزین معمولی کمتره
برای همین هم باید توش مکمل بریزن
شما باید موتور ماشینتون رو تنظیم کنی وگرنه بنزین تهران باشهرستانها هیچ فرقی نمیکنه.اگرهم به بهتر بودن بنزین باشه بنزین تهران باید از همه جا باکیفیت تر باشه چون هرچی ماشین لوکس واخرین مدله ریخته تو این شهر !!
فاطمه
دقیقا همینطوره. من هم متوجه شدم که هر وقت شهرستان بنزین می زنم ماشینم بهتر کار می کنه.
فاطمه
اگر اینجا ژاپن بود، طرف از شرم خودکشی می کرد. اینجا اما با وقاحت تمام به کارش ادامه میده و پررو تر هم میشه و ادعاش هم بیشتر میشه.
نوش جان ! خورشید همیشه زیر ابر نمی مونه .
از اول معلوم بود بیشتر سیاسیه تا اینکه این خانوم و آقا به فکر مردم و مصالح کشور باشند

این همه جنگل امسال سوخت دریغ از یک تحرک جدی از این به اصطلاح محافظ محیط زیست

این همه خودروی بی کیفیت تولید شد دریغ از یک فریاد واقعی

سواحل شمال که صد افسوس
البته خب آنجا چون همسر بعضی ها منافع دارند نباید دیگه اصلا حرف زد
ولی حداقل آبزیان که محل امرار معاشه خیلی از هموطنان است و در حال نابودی به خاطر عدم حفاظت محیط زیست دریابید
تا که رو سیه شود هر که در او غش باشد!
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
پس بفرمایید بالا رفتن کیفیت هوای تهران ناشی از چیست؟
الگوی ذرات کوچکتر از 5/2 میکرون که بیشتر شده است؟
از خود هوا بپرس. فعلا گه معلوم شد در مورد بنزین هم مانند بورسیه هاو حق هسته ای ایران در قرار داد ژنو دروغ گفتن.
پاکی چند روزه هوا از بارندگی های اون مدت بود و شما گذاشتین به حساب خانم ابتکار. الحمدالله که با ناسپاسی هاتون باران هم قطع شد
احمدی
ببینیم در سال آینده کیفیت هوا چگونه خواهد شد؟
یه دلیلی بیار که خودت هم خندت نگیره ...دیدید که شما هوچی گرها همیشه رسوا شدید ...
خب رفقای شما چرا سند نمیارن ؟
خرف این آقا فقط سند نیست
نه حرف رانت خواران فقط قبول است !!!!
majid
Finland
خدایی خیلی بدید همین کارارو کردید من سرطان گرفتم ازتون نمی گزرم
سرطان دادید ملت که نمیاد بگید کار شما بوده میزنید زیرش و به جا اینکه جبران کنید هی میاد فرار می کنید خیلی ...........................................
علی
هیچ وقت نظرات منو منتشر نمیکنید. همون بهتر که فقط هیات تحریریه خودتون براتون کف و هورا بکشن و نظرات مورد نظرتون رو منتشر کنن.
Iran, Islamic Republic of
از همه متخصصان بنزین کشور علی الخصوص از نخبگان جهان یک سوال دارم:
اگر بنزین پتروشیمی ها آلوده نیست پس چرا در هیچ کجای دنیا و حتی پیش از این از آن استفاده نمیشد?!
مجلس از برخوردش با بورسیه ها معلوم بود چقدر دنبال حقیقته!!!
Iran, Islamic Republic of
آقا قبول! سال91 هوا تمیز بود و سالم ولی ما نمیفهمیدیم!
ناسناس
بنزین زمان دولت گذشته الوده بود همانطور که کرم حلزن دران موقع درتلویز تبلیغ می شد غیر استاندر بودوهر چه بوده گذشته اگر شما راست میگوید بعدازاین درست کنید وهمه می دانند در ان موقع خیلی ها جان خود را از دست داداند
آره دیگه همه دروغگو هستن فقط شما راست میگید.
اگه رانت واردات یا فروش کرم حلزون را هم میدادن به شما اون را یورو 4 معرفی میکردین.
علي
ماه پشت ابر نمي مونه ...اندكي صبر سحر نزديك است
یک شهروند
سلام خانم ابتکار وزنگنه تا کی می توانند به مردم دروغ بگویند من هفته گذشته بنزین زدم دیدم ماشینم بد کارمی کند وقتی به مکانیکی مراجعه کردم گفتند مشکل ازبنزین است تا کی می خواهید سرمردم کلاه بگذارید والا به خدا این پولا خوردن نداره وآه وناله مردم دودمان زنگنه وابتکار رانابود می کند
سجاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
یکی از حقه بازیهای صورت گرفته در مورد بنزین آلوده که به منظور حذف بنزین تولید داخل و باز کردن پای دلالان بنزینی محقق شده این است که آلودگی هوا در کلان شهرها در ششماهه اول سال به واسطه وضعیت جوی مناسب و وزش باد کمتر به چشم می آید و معمولا در ششماهه دوم سال به واسطه وقوع پدیده وارونگی هوا و کاهش وزش بادهای منتقل کننده هوای آلوده به چشم عموم می آید
این نامردها به تبلیغ بنزینهای وارداتی در ششماهه اول پرداختند و به فریب افکار عمومی پرداختند
از یکی دو هفته آتی معلوم میشه که آلودگی هوای تهران و سایر کلان شهرها در چه وضعیتی قرار داره !
ستارخان
مدعی العموم کجاست؟!
یعنی به همین راحتی میشه افکار عمومی را مشوش کرد و هیچ مقامی هم حق اعتراض و پیگیری قضایی نداره؟!!
علي
چشم خانم ابتكار روشن . من از اول ميدانستم كه موضوع الوده بودن بنزين توليد داخل يك بهانه سياسي است براي انان كه ميخواهند از قبل واردات بنزين منافع خود و نزديكانشان را تامين كنند و همچنين دل اربابان غربي را به مووثر بودن تحريم ها گرم نمايند و انها مطمئن شوند كه مختصر از پولي كه ازاد نموده اند طبق توافق هاي پنهان كه البته در متن توافق نامه ژنو به ظاهر نوشته نشده در راه واردات بنزين هزينه شود
امير1
United States
دمت گرم - اينها به دكتر احمدي نژاد مي گن دروغگو - در صورتيكه 8 سال زحمت كشيد تازه الان مي گن دروغگو -در حاليكه اينها يكسال نشده طبل رسوايي شان بد جوري به صدا آمده - خدا عاقبت وزير نفت و ابتكار را بخير كند.
هوشنگ
عزیزم به این نمیگن رسوایی....رسوایی بزرگ دزدی سه هزار و هفت هزار میلیاردی ...