جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱

«اژدرافکن»دوزیست سپاه رونمایی‌شد+عکس

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 448016
شناور اژدرافکن نیروی دریایی سپاه با قابلیت حرکت بر رو و زیر آب برای اولین بار به نمایش درآمد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شناور رزمی و اژدرافکن نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اولین بار در یک نمایشگاه عمومی به نمایش درآمد.

این شناور دو زیست با طول ۱۷ متر، عرض ۳.۳ متر و ارتفاع ۳.۵ متر، وزنی در حدود ۲۲تُن دارد و می‌تواند هم در زیر آب و بر روی سطح آب حرکت کند.

سرعت این شناور اژدرافکن در سطح آب، ۴۰ گره دریایی (بیش از ۷۰ کیلومتر) است.

اژدر مورد استفاده از در این شناور نیز به نام اژدر ۳۲۴، طولی در حدود ۴ متر و قطری برابر با ۳۲۴ میلی متر دارد و برای مقابه با ناوهای هواپیمابر، شناورهای سطحی با وزن ۲۰۰تُن، سکوهای نفتی و اسکله های تخلیه و بارگیری به کار گرفته می‌شود.

بکار گیری از این شناور ویژه در آبهای خلیج فارس (که محل ماموریت اصلی نیروی دریایی سپاه است) می تواند این منطقه را بیش از گذشته برای انواع شناورهای متخاصم ناامن‌ کند.

به گزارش خبرنگار فارس، شناور اژدرافکن ذوالفقار در نمایشگاه بزرگ نیروی دریایی سپاه در محل دریاچه شهدای خلیج فارس در معرض دید عموم است.

نمایشگاه فوق از امروز تا ۱۶ مهرماه (سالروز شهادت سردار شهید نادر مهدوی) دایر خواهد بود.

نادر مهدوی فرمانده ناوگروه امیرالمومنین سپاه به همراه جمعی از همرزمانش در ۱۶ مهرماه سال ۶۶ در نبرد مستقیم با ناوگان دریایی ارتش آمریکا به شهادت رسیدند.

از این شهدا به عنوان نماد مقابله مستقیم با شیطان بزرگ یاد می‌شود.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیاح
نادر مهدوی شهید شاخص یادش گرامی باد