پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۳
تداوم جنایات آل‌خلیفه با حمایت غربی و عربی؛

بازداشت دبیرکل وفاق بحرین به بهانه‌های عجیب/ هشدار مردمی و تجمع بزرگ علما در حمایت از شیخ

دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 398616
جمعیت وفاق بحرین از بازداشت دبیرکل این جمعیت به دستور وزارت کشور رژیم آل خلیفه بحرین خبر داد.
بازداشت دبیرکل وفاق بحرین به بهانه‌های عجیب/ هشدار مردمی و تجمع بزرگ علما در حمایت از شیخ
به گزارش جهان، جمعیت وفاق شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد که شیخ علی سلمان حدود ۱۰ ساعت است که در ساختمان تحقیقات جنایی در بازداشت است.

این جمعیت تأکید کرد که شیخ علی سلمان ساختمان دادستانی کل را ترک نکرده و همچنان در بازداشت وزارت کشور است.

جمعیت وفاق هشدار داد که اقدام علیه شیخ علی سلمان ماجراجویی خطرناک و حساب نشده ای است که صحنه سیاسی و امنیتی بحرین را پیچیده می کند.

این جمعیت بر ضرورت آزادی فوری شیخ علی سلمان تأکید کرد.

بحرینی‌ها در حمایت از دبیرکل وفاق به خیابانها می‌ریزند


در همین حال، جنبش حق بازداشت شیخ علی سلمان را اقدامی تروریستی توصیف کرد و آزادی فوری وی را خواستار شد.

جنبش حق تأکید کرد: سرکوب تحصن کنندگان و تظاهرات مردم در همبستگی با شیخ علی سلمان، مردم را نمی ترساند بلکه بر اصرار آنان برای تظاهرات و اعلام همبستگی با وی بیشتر می کند.

جنبش حق همچنین از همه گروه های انقلابی و معارض بحرینی خواست، با اعلام همبستگی و انجام فعالیتهای مختلف در حمایت از شیخ علی سلمان، تظاهرات گسترده ای را برگزار کنند.

دیده‌بان حقوق بشر بحرین: بازداشت شیخ سلمان غیرقانونی است


از سوی دیگر، دیده بان حقوق بشر بحرین، با انتشار بیانیه ای بازداشت شیخ علی سلمان را غیرقابل قبول و اقدامی در جهت محدود سازی فعالیت های سیاسی دانست.

در این بیانیه که در پایگاه اینترنتی"اخبار البحرین" منتشر شد، آمده است: چنین اقدامی، به مثابه حذف مخالفان و بی محتوا کردن فعالیت سیاسی در کشور است.

دیده بان حقوق بشر بحرین، با تاکید بر جایگاه گستردۀ جمعیت وفاق و شیخ علی سلمان دبیر کل این جمعیت در میان مردم بحرین، فراخوانی و بازداشت این معارض بحرینی را با اصول حقوق بشر و قوانین بین المللی به ویژه ماده ۱۹ منشور جهانی حقوق بشر درباره آزادی نشر اطلاعات و اندیشه از طریق رسانه های مختلف، مغایر دانست .

در این بیانیه، از سازمان ملل متحد و دوستان بحرین درخواست شده است به مسئولیت های خود عمل کنند و رژیم حاکم در بحرین را به توقف برخورد های غیرسازنده در قبال رهبران و فعالان سیاسی و حقوقی وادارند.

دیده بان حقوق بشر بحرین، آزادی فوری شیخ علی سلمان و توقف تعرض های رژیم به او را خواستار شد و تنها راه برون رفت این کشور از بحران را گفت و گوی مسالمت آمیز، حل و فصل بحران، تعهد به گفت و گو و به رسمیت شناختن آزادی های عمومی مندرج در قانون اساسی، موازین سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی دانست.

تجمع بزرگ علما در حمایت از شیخ سلمان


همچنین، علمای بحرینی، بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق را اقدامی علیه کل مردم این کشور دانسته و در فراخوانی از همه علما و طلاب خواستند تجمع گسترده‌ای را در حمایت از وی برگزار کنند.

در بیانیه علمای بحرینی آمده است: شیخ علی سلمان با مواضع ثابت و صادقانه خود ثابت کرد که مدافع منافع مردم و مطالبات عادلانه آنان و همچنین خواستار امنیت، ثبات، عزت و استقلال کشور است؛ بنابراین اقدام علیه وی به منزله اقدام علیه ملت است و بازداشت وی مانند بازداشت مردم و ضربه زدن به ثبات و امنیت کشور است.

علمای بحرین، بازداشت شیخ علی سلمان را به شدت محکوم و اعلام کردند که این کار اقدامی خطرناک و بحرانی جدید است و رژیم حاکم مسؤول پیامدهای آن خواهد بود.

علمای بحرین با درخواست آزادی فوری شیخ علی سلمان، تأکید کردند که ملت بحرین از حقوق خود دست نخواهد کشید و مدافعان خود را ناامید نخواهد کرد، و به انقلاب و مطالبات و شخصیتهای خود پایبند خواهد بود؛ و راه حل بحران این کشور عملی کردن مطالبات عادلانه مردم است و نه مخالفت با آنان و یا سرکوب مردم و مصادره حقوقشان و بازداشت شخصیتهای مورد قبول آنان.

در این بیانیه از علما و طلاب علوم دینی بحرینی دعوت شده است که روز دوشنبه ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ صبح به وقت محلی در مسجد امام صادق علیه السلام در قفول تجمع اعتراض آمیزی برگزار کنند.

بهانه‌های عجیب آل‌خلیفه برای بازداشت دبیرکل وفاق

در همین حال، سایت خبری "صوت المنامه" گزارش داد، اتهامات ادعایی مطرح شده از سوی وزارت کشور بحرین علیه شیخ "علی سلمان" ۹ مورد اعلام شده که از این قرار است: تحریک مردم برای نفرت از نظام حاکم، دعوت به سرنگون کردن نظام با توسل به زور و القای این موضوع به جوانان که شورش علیه نظام شرعاً جایز است، اهانت به دستگاه قضایی و قوه مجریه، تحریک به نفرت از یک طایفه خاص، وابستگی به خارج از کشور و انتشار اخبار دروغ به منظور ترساندن مردم و اخلال در امنیت و مشارکت در راهپیمایی و تجمع های اعتراض آمیز که موجب زیان های اقتصادی به کشور می شود.
منبع:العالم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
لعنت بر آل سعود و آل خلیفه
انشاالله بحرین هم همانند ایران در سال 57 از شر دیکتاتور آدمکشش آزاد می شود
Iran, Islamic Republic of
نابودي آل سعود و خليفه نزديك است