جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

توصیه نماینده جنبش جهاد به عربستان

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 431915
«ناصر ابو شریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تأکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت داریم و در این میان مسئله فلسطین بیش از هر مسئله دیگری باعث وحدت امت می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، «ناصر ابو شریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در نشست خبری «آخرین تحولات فلسطین در آستانه روز جهانی قدس» که پیش از ظهر امروز در تهران برگزار شد، عنوان کرد: مسئله فلسطین در حال حاضر شاهد تهدیدات جدی است، چرا که نوار غزه نه تنها توسط رژیم صهیونیستی بلکه توسط برخی کشورهای عربی نیز تحت فشار و محاصره قرار دارد.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۱۴۰۰ تونل توسط مصر مسدود شد و در حال حاضر نیز تونل ها را آب می بندند و این به معنای جلوگیری از رسیدن هر گونه سلاح به نوار غزه است، افزود: با همه این اوصاف مقاومت در غزه همچنان ادامه دارد و در جنگ اخیر ما شاهد ایستادگی نیروهای مقاومت در برابر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی بودیم.

ابو شریف تصریح کرد: در حال حاضر مشکل دیگر فلسطین، روابط گروه های فلسطینی با کشورهای عربی است، آنها به دنبال تعیین رهبرانی برای فلسطین هستند که نزدیک به پروژه صهیونیسم باشند.

وی با اشاره به فعالیت های گروه های تکفیری در راستای منافع رژیم صهیونیستی گفت: متأسفانه باید بگویم که گروه های تکفیری بسیار مشکوک هستند و ما یقین داریم که چنین گروه هایی از جانب صهیونیست ها حمایت می شوند و هدف نهایی آنها نیز ضربه زدن به مقاومت است.

این مقام فلسطینی در مورد بازسازی خرابی های جنگ اخیر غزه گفت: بازسازی نوار غزه بعد از جنگ ۵۱ روزه با مشکلات زیادی مواجه است، بسیاری از کشورها در برابر بازسازی مانع تراشی می کنند و تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نگرفته است.

ابو شریف یادآور شد: کرانه باختری نیز با پروژه مشابهی مواجه است. طرح های یهودی سازی ادامه دارد و شهرک نشینان به فعالیت های تخریب خود ادامه می دهند. هر روز به تعداد شهرک ها افزوده می شود. مصادره اراضی ادامه دارد و قدس تقریبا به طور کامل یهودی سازی شده است و با اینکه مذاکرات سازش متوقف شده است ولی صهیونیست ها تلاش می کنند فلسطینیان را به میز مذاکرات بکشانند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران عنوان کرد: در مورد تحولات پیرامون فلسطین نیز باید گفت که شرایط خوبی بر اطراف فلسطین حاکم نیست، ما شاهد درگیری های داخلی در میان امت اسلامی هستیم و معتقدیم که صهیونیست ها در تمامی حوادث منطقه دست دارند. البته باید این نکته را نیز متذکر شد که رژیم صهیونیستی در چند سال اخیر حتی در یک جنگ کوچک نیز پیروز نشده است، از این رو صهیونیست ها درصدد تضعیف طرفهای فلسطین و اراضی اشغالی برآمدند تا امنیت اراضی اشغالی تامین شود.

وی در مورد فعالیت های صهیونیست ها برای ناامن کردن محیط پیرامونی اراضی اشغالی گفت: رژیم صهیونیستی نه تنها تلاش کرده است ساختار سیاسی کشورهای اطراف را نابود کند بلکه درصدد تغییر بافت اجتماعی نیز برآمده است، چرا که بازسازی بافت اجتماعی نیازمند زمان طولانی است. باید بگویم که بزرگترین خطر برای رژیم صهیونیستی کشیدن شدن درگیری به داخل اراضی اشغالی است از این رو صهیونیست ها در تلاشند با ناامن کردن محیط پیرامونی امنیت خود را تأمین کنند.

ابو شریف تأکید کرد: امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت داریم و در این میان مسئله قدس اشغالی و فلسطین که یک جنبه دینی و اعتقادی دارد، بیش از هر مسئله دیگری باعث وحدت امت می شود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران تاکید کرد: تنها راه مواجهه با تهدیدهای ناشی از گروه های تکفیری و ناامین شدن اطراف فلسطین اشغالی، اتحاد و ایجاد ظرفیت اجتماعی، سیاسی و دینی است. ما نباید اجازه دهیم شرایط به سمت تحقق اهداف رژیم صهیونیستی پیش برود.

وی در پایان اظهارات خود با اشاره به حمله عربستان به یمن گفت: ما از عربستان به عنوان یک کشور بزرگ که دارای جایگاه دینی است می خواهیم به جای مشغول شدن به مبارزات داخلی به نبرد علیه رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین تهدید برای امت اسلام بپردازد، ما امیدواریم شور و شوق مبارزه با رژیم صهیونیستی به عنوان یک تهدید واقعی برای امت ایجاد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *