جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

لاریجانی: اظهارات تند مانع وحدت است

جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 431311
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی هستیم و با بیان سخنان تند و تخریبی نمی‌توان وحدت را در کشور حفظ کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی لاریجانی شامگاه پنج‌شنبه در همایش روز ملی صنعت و معدن استان قم که در مجتمع ونوس قم برگزار شد، در سخنانی به مذاکرات هسته‌ای ایران اشاره کرد و اظهار داشت: قطعاً مسئولان کشور و تیم مذاکره کننده هسته‌ای خطوط قرمز را رعایت می‌کند تا منافع ملی تأمین شود، اما متأسفانه برخی از افراد در خصوص مذاکرات هسته‌ای حرف‌های غلطی مطرح و با اظهارات نسنجیده خود اذهان عمومی جامعه را تخریب می‌کنند.

وی بیان داشت: در زمینه مسائل هسته‌ای امروز مشکلاتی وجود دارد که تیم مذاکره کننده در حال رفع کردن آن است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به سخنانی که در زمینه مذاکرات هسته‌ای این روزها در کشور مطرح می‌شود، افزود: فردی در سخنرانی خود در یکی از استان‌های کشور گفته است که پس از توافق ژنو تمامی واحدهای هسته‌ای کشور تعطیل شده و فرد دیگری نیز گفته که با این توافق فناوری هسته‌ای از دستمان خارج شده و آن را به آمریکایی‌ها داده‌ایم.

وی ادامه داد: فرد دیگری هم مردم را تحریک می‌کند که مقام معظم رهبری در زمینه مسائل هسته‌ای تنها است در حالی که این سئوال مطرح است چرا این افراد پشت سر رهبر خود را پنهان می‌کنند در حالی که ایشان بارها از تیم مذاکره کننده حمایت کرده و آن‌ها را افرادی شجاع، غیور، متدین و متعهد دانسته است.

بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدتیم

لاریجانی با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی کشور همگی باید گوش به فرمان رهبری باشیم، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی هستیم و با بیان سخنان تند و تخریبی نمی‌توان وحدت را در کشور نگه داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه انتقادات از دولت می‌بایست سازنده باشد، افزود: متأسفانه دیده می‌شود دولتی که به تازگی بر سر کار آمده است مورد تخریب قرار می‌گیرد در حالی که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، توصیه فرمودند که باید با تمام قوا به دولت کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین قانون تسهیل فضای کسب و کار در کشور اشاره کرد و افزود: آیین نامه‌های این قانون باید از سوی دولت تدوین تا حمایت‌های دولت از بخش خصوصی و تولیدی بیشتر شود در عین حال باید تنش‌ها و تلاطم‌ها از سوی رسانه‌ها و سیاسیون کم شود، چرا که این امر به ساماندهی اقتصاد و تولید کشور کمک می‌کند.

لاریجانی گفت: شرایط اقتصاد کشور در شرایط فعلی مناسب نیست و عواملی همچون تحریم‌ها، ساز و کارهای اقتصادی و سوء مدیریت در برخی از بخش‌ها موجب آسیب دیدن اقتصاد کشور شده است.

وابسته بودن اقتصاد به نفت موجب آسیب دیدن کشور در تلاطم‌های بین‌المللی می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی، به وابسته بودن بودجه کشور به درآمدهای نفتی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: وابسته بودن اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی موجب شده تا در تلاطم‌های بین‌المللی دچار آسیب‌هایی شویم.

وی بیان داشت: یکی دیگر از مشکلاتی که کشور ما در حوزه اقتصاد با آن مواجه است در زمینه صادرات بود هرچند که در سال‌های اخیر برای افزایش صادرات غیرنفتی تلاش‌هایی صورت گرفته اما در حد کافی و قابل قبول نیست و نمی‌توان با درآمدهای حاصل از این بخش کشور را اداره کرد.

لاریجانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود بر کاهش وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی تأکید دارند چرا که اقتصاد تک ساحتی موجب بروز مشکلاتی می‌شود از طرف دیگر مقررات داخلی در راستای حمایت از بخش خصوصی تدوین نشده که این امر نیز موجب بروز مشکلاتی در بخش تولیدی کشور شده است.

وی با بیان اینکه حرکت اقتصاد کشور از بعد از انقلاب به سمت دولتی شدن موجب وارد آمدن لطمات زیادی به اقتصاد کشور شده است، افزود: از طرفی شاهد هستیم که در این شرایط بخش‌های خصوصی در کشورهای همسایه ایران در زمینه‌های مختلف توسعه یافته‌اند و بازارهای سایر کشورها را تسخیر کردند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در این شرایط اقتصادی کشور می‌بایست به بخش‌های صنعت، معدن و مشکلات بانکی و مالیاتی این واحدها بیشتر توجه و رسیدگی شود چرا که متأسفانه این مشکلات موجب تعطیلی ۳۰ تا ۵۰ درصد از بنگاه‌های اقتصادی کشور شده است که در این راستا مجلس شورای اسلامی باید برای بهبود این شرایط تصمیمانی اتخاذ کند.

وی بیان داشت: مجلس شورای اسلامی در بودجه سالیانه مصوب کرده که جرائم ناشی از معوقات بخش‌های تولیدی همچون صنایع و کارخانه‌ها به بانک‌ها یا بخشوده و یا به‌صورت تقسیطی اخذ شود که در این راستا دولت می‌بایست آیین‌نامه این کار را تدوین و ابلاغ کند.

بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس آمارهای اعلام شده، وزارت نیرو ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، افزود: باید از مسئولان مربوطه پرسید چرا این‌گونه مدیریت کرده‌اید که نتیجه‌اش این حجم از بدهی‌ها است.

رئیس قوه مقننه، اضافه کرد: آمار دیگری می‌گوید دولت هزار میلیارد تومان معوقات بانکی دارد که خوشبختانه در دولت یازدهم گام‌های خوبی برای برگشت این معوقات برداشته شده و دولت توانسته است مانع افزایش تلاطم‌های اقتصادی در کشور شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ولی سکوت در برابر برخی حرکات هم جایز نیست
م ف
Romania
جناب آقای لاریجانی
توبعنوان رییس یه قوه نمیدانی که حضرت آقا برای چی از مذاکره کنندگان دفاع میکنند؟!
ضمنا آقا فرمودند مذاکره کنندگان شجاع متدین غیورهستن نفرمودن تصمیمات وکارشان هم درسته
ای بسا انسان متدین باشه ولی مدیرنباشه ولی تصمیم اشتباه بگیره!