سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۶
۲۱
تغییرات سیاسی در استانها در آستانه انتخابات!

آقای رییس جمهور! جلوی "مهندسی انتخابات" را بگیرید

سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 457412
درست است كه دولت اعتدالیون مشكل بدنه اجتماعی دارد و احتمالا بر اثر بی تدبیری های اعضای كابینه نمی تواند حتی رای گذشته خود را حفظ كند اما جبران این موضوع نباید از طریق مهندسی آرا اتفاق بیفتد.
آقای رییس جمهور! جلوی "مهندسی انتخابات" را بگیرید
گروه سیاست جهان نيوز ـ محمدامین توکلی زاده: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در پیش است. یكی از اعتراض های همیشگی به دولت ها این بوده كه نباید در انتخابات دخالت كنند و از امكانات دولتی و جایگاه های دولتی در این مورد استفاده نمایند.

اما متأسفانه این روزها شاهد تكرار این موضوع هستیم؛ دادن وام خودرو قبل از انتخابات در این دولت چه تفاوتی با توزیع سیب زمینی در دولت قبل دارد؟ جالب اینكه معترضان حركت دولت قبل، مدافعان این حركت هستند!

آیا تعویض استانداران در آستانه انتخابات و آن هم در چند استان مهم و تاثیرگذار در آستانه انتخابات امر صحیحی است؟ جابجایی فرمانداران، معاونان سیاسی و تشكیل شورای راهبردی منابع انسانی در استانداری ها نیز بماند كه خود فصل دیگری است.

درست است كه دولت اعتدالیون مشكل بدنه اجتماعی دارد و احتمالا بر اثر بی تدبیری های اعضای كابینه نمی تواند حتی رای گذشته خود را حفظ كند اما جبران این موضوع نباید از طریق مهندسی آرا اتفاق بیفتد. دولت با بدنه وسیع خود در پهنه كشور و داشتن رسانه های متعدد و بودجه فراوان در صورت دخالت در انتخابات، نظام رقابت سیاسی را به هم خواهد ریخت هرچند این ایراد فقط شامل این دولت نمی شود اما این احتمال می رود دولت اعتدالیون برای جبران كاستی های خود بیشتر از دولت های گذشته دست به تغییرات سیاسی مدیران بزند.

دولت باید به عنوان مجری انتخابات با پرهیز دادن استانداری ها و فرمانداری ها از دخالت و مهندسی انتخابات جلوی این شائبه ها را بگیرد و حتی دادن بسته های حمایتی خود را موكول به پس از انتخابات كند تا كمترین احتمالات مهندسی آرا نیز از بین برود و رقابتی شفاف و درست در انتخابات پیش رو شکل بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رهی
جالب است که اتهام زنندگان به اصولگرایان خود دچار آن شده اند در مقام عمل!
حبیب زاده
کافی است یک موج وحدت از طرف اصولگرایان که در حال شکل گیری است برسد آن وقت این مهندسی ها هم بی فایده خواهد بود و مجلسی انقلابی تر از مجلس نهم تشکیل خواهد شد ان شاء الله
حمید
اصول گرایان و موج وحدت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این احساس تکلیف اگر بگزارد................
فعلا که بین اعتدال و اصلاحات بر سر ریاست مجلس دعوا است اول آن را حل کنند بعد به فکر مهندسی انتخابات باشند
محسن ع
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ما خیلی وقت است که قبول کرده ایم بین اندیشه و سلیقه انسان ها تفاوت و اختلاف وجود دارد و همین تفاوت هاست که موجب پیشرفت بشریت می شود. این شمایید که فکر میکنید فقط خودتان حق هستید و هرکه با شما نیست باطل مطلق.
سرور
Romania
راست نمی گویید نمونه اش مجلس ششم و شورای اول تهران.
Iran, Islamic Republic of
دلتو خوش كن برادر آرزو بر جوانان عيب نيست
انتقام هاشمی از اصلاح طلبان به خاطر هشت سال توهین به وی در دوره اصلاحات بسیرا نزدیک است.
محسن ع
Iran, Islamic Republic of
چه عجب. بالاخره دوستان تندرو هم اعتراف میکنند که احتمال و امکان مهندسی در انتخابات وجود دارد و با جابجایی چند استاندار میتوان روی نتیجه انتخابات اثر گذاشت.
یاشار
احسنت به این نظر؟ واقعا چه عجب؟
می بینیم که شما هم فتنه گر شدید و از قبل ادعای مهندسی انتخابات و ادعای تقلب در انتخابات رو مطرح می کنید ، به جمع فتنه گرها خوش آمدید .... از طرف ملت ایران
از طرف ملت ایران!
باز دوباره رفتید تو مترو، سینما، پارک رفراندوم برگزار کردید؟
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم
مگه داریم مگه میشه...
شما هم....
انتخابات مگه تقلب هم میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فتنه گر حیا کن این کشور رو رها کن
مهندسي با تقلب فرق مي كنه از ابزار دولتي نبايد استفاده كنند
باید مراقب بود برخی در انتخابات دوره هشتم مجلس از مشهد شکست خورده و ..
Germany
رحمانی فضلی اصولگرا!!!!
استراتژي چوب پنبه اي جواب نمي دهد!!اعتداليون !بيدار باشيد!؟
سینا
آقای دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی یک اعتدالگرا هستند که کاملا به خط مشی، سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید پایبند و وفادار هستند.
چقدر با مهارت خودتونو خر میکنید مهندسی انتخابات در تخصص اصولگرایانه وگر نه اصولگراها که جایگاه مردمی ندارن.فکر میکنید ملت رو میتونید گول بزنید سال 88 سال مرگ عوامفریبی بود و چنان رسواتون کرد که تا دهها نسل بعد هم کسی برا شما خونریزها تره خورد نمیکنه
محمد
چه خوش خیال ، مگر میتوانند فتنه گران روی کار بیابند این مملکت باز هم سینه سپر اسلامی آماده بکار دارد