شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

رکورد دایی ۴ سال دیگر تمدید شد !

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 397518
علی دایی با ۱۴ گل زده برترین گلزن تاریخ جام ملت های آسیاست.
به گزارش جهان به نقل از خبرآنلاین؛ در حالی که ۲۰ روز دیگر به آغاز شانزدهمین دوره جام ملت های آسیا باقی مانده است، انتظار نمی رود بازیکنی موفق به شکستن رکورد جاودانه علی دایی شود. دایی در ۱۹۹۶، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ تیم ملی ایران را در این تورنمنت همراهی کرد و موفق به زدن ۱۴ گل شد. او در اولین حضور خود با ۸ گل آقای گل جام ملت های ۱۹۹۶ آسیا شد و در دو جام بعدی نیز در هر دوره ۳ گل زد.

پس از دایی، لی دونگ کوک کره ای با ۱۰ گل نفر دوم گلزنان تاریخ جام ملت های آسیا است و نائوهیرو تاکاهارا از ژاپن با ۹ گل و جاسم الهویدی کویتی با ۸ گل دیگر گلزنان برتر تاریخ جام ملت های آسیا هستند.
الکساندر گنریخ (ازبکستان) و یونس محمود (عراق) با ۶ گل و کو جا چئول (کره جنوبی) و اسماعیل عبدالطیف (بحرین) با ۵ گل تعقیب کنندگان دایی در این جدول هستند که بعید است در این دوره رکورد او شکسته شود و احتمالا او که از سال ۱۹۹۶ تاکنون برترین گلزن تاریخ این رقابت هاست، همچنان رکورددار باقی خواهد ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *