پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

یک‌اقلیتی: اصولگرایان پیروزانتخابات خواهندبود

سه شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب: 204476
عضو فراکسیون اقلیت مجلس با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود مشارکت مردم در انتخابات در شهرهای کوچک بالا باشد، گفت: اصولگرایان در مجموع پیروز انتخابات می‌شوند.

به گزارش فارس، امیر طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس و عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی در ‌نشست خبری که در ‌"کافه تیتر" برگزار شد، با دفاع از عملکرد مجلس هشتم گفت: علیرغم برخی انتقادهای عمومی به مجلس هشتم در مجموع می‌توان عملکرد این مجلس را مثبت ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه مجلس هشتم در بررسی لوایح و طرح‌ها و همچنین تصویب قوانین نسبت به مجالس گذشته عملکرد بهتری داشته است، در عین حال گفت مجلس هشتم در بعد نظارت بر دستگاه‌های اجرایی عملکرد مناسبی نداشته است.

طاهرخانی با بیان اینکه عملکرد مجلس هشتم در بعد نظارت به طوری بودکه مردم تصور می‌کردند مجلس در مقابل دولت کوتاه می‌آید، سؤال از رئیس جمهور، استیضاح‌های منتفی شده و کمیته‌های تحقیق و تفحص را مصداق ضعف مجلس هشتم در بعد نظارت دانست.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا به درخواست تحریم کنندگان انتخابات، تن نداده و وارد انتخابات شده است، گفت: بنده مباحث و مطالبات خودم را دارم و به هیچ عنوان تحریم انتخابات را به صلاح ندانسته و نمی‌دانم.

وی با بیان اینکه تحریم انتخابات از سوی افراطیون خارج نشین مطرح می‌شد، گفت: در داخل کسی بحث تحریم انتخابات را مطرح نکرد مگر اینکه بخشی‌ها انتظارات و مطالباتی برای شرکت در انتخابات داشته‌اند، به طور مثال بر نارضایتی عمومی از وضعیت اقتصادی کشور از جمله مباحثی بود که برخی دوستان می‌گفتند دولت باید پاسخگوی این نارضایتی‌ها باشد.

طاهرخانی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس درباره تعداد اصلاح طلبان حاضر در انتخابات، گفت: بنده اطلاع دقیقی در این باره ندارم اما گفته شده که 800 اصلاح طلب در انتخابات شرکت کردند که البته امیدواریم این افراد بتوانند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند و در نهایت برای ما خروجی مهم است.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس در پاسخ به سؤال دیگری در باره رد صلاحیت برخی از نامزدهای انتخابات تصریح کرد: بنده درباره جزئیات رد صلاحیت‌ها اطلاعی ندارم اما اگر فردی پرونده‌ای در وزارت اطلاعات و یا قوه قضائیه داشته باشد به طور طبیعی رد صلاحیت خواهد شد و این رد صلاحیت‌ها قانونی است و نامزدهایی که پرونده نداشته باشند، در شورای نگهبان تائید صلاحیت خواهند شد.

خبرنگار فارس از طاهرخانی درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات پرسید که نماینده مردم تاکستان گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان مشارکت درشهرهای کوچک بالا و خوب باشد اما ممکن است مشارکت در شهرهای بزرگ مثل تهران خیلی بالا نباشد چراکه مردم شهرهای بزرگ برخی اعتراض‌ها به وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور دارند.

طاهرخانی حضور مردم در انتخابات را نماد مردم‌سالاری دینی دانست و از آحاد مردم خواست با حضور در پای صندوق‌های رای به توطئه‌های دشمنان پاسخ دهد.

وی در عین حال گفت که ترورهای اخیر و برخی تهدیدها و تحریم‌ها می‌تواند به عنوان تلاش دشمن برای کاهش مشارکت قابل تامل باشد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگاری که درباره نقش مجلس از آنچه نابسامانی در وضعیت اقتصادی کشور می‌‌خواند، پرسید که طاهرخانی گفت: عموم نارضایتی‌های مردم از وضعیت اقتصادی به قوه مقننه برنمی‌گردد. ممکن است اشکال مجلس به رای اعتماد به آقای حسینی باشد اما این دلیل نمی‌شود چراکه اگر آقای لاریجانی از وزیر اقتصاد حمایت نمی‌کرد، قطعا آقای حسینی استیضاح می‌شد.

وی افزود: بنده معتقدم تیم اقتصادی آقای احمدی‌نژاد بسیار ضعیف است. ممکن است در تیم اقتصادی ایشان مثلا آقای حسینی به عنوان یک فرد ضعیف نباشد اما در مجموع تیم قوی در حوزه اقتصاد مشاهده نمی‌شود البته نمایندگان در استیضاح آقای حسینی معتقد بودند که اگر وزیر استیضاح شود، رئیس دولت وزیر ضعیف‌تری را به مجلس معرفی خواهد کرد.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که آیا شما در لیست جبهه مردم‌سالاری قرار دارید یا نه، پاسخ داد: اگر چنین اتفاقی بیفتد، هیچ مانعی ندارد. ممکن است جبهه مردم‌سالاری لیست سراسری بدهد و بنده هم در این لیست باشم اما در این باره هیچ بحثی تاکنون نداشته‌ایم.

طاهرخانی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر ضرورت اعلام برائت از سران فتنه برای اصلاح‌طلبانی که قصد حضور در مجلس را دارند،‌ گفت: وقتی دبیر محترم شورای نگهبان می‌فرمایند عملکرد افراد به صورت فردی بررسی خواهد شد، ما مطمئن هستیم افراد شاخصی که مواضع روشنی داشتند، مورد توجه مسئولان قرار خواهند گرفت.

وی در پاسخ به سؤال دیگری گفت که ولایت فقیه، قانون اساسی و اصل نظام خط قرمز جریان اصلاحات است و اصلاح‌طلبان خود را تابع قانون و ولی فقیه می‌دانند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی درباره پیش بینی نتیجه انتخابات مجلس نهم گفت: مجلس نهم در مجموع اصولگرا خواهد بود و یک اقلیت اصلاح طلب شکل خواهد گرفت اما به نظر می‌رسد اصولگرایان با شکاف‌های عمیقی مواجه شوند. برخی اصولگرایان طرفدار دولت اگر رد صلاحیت نشوند، از مقبولیت بیشتری نسبت به اصولگرایان سنتی برخوردارند اما ممکن است برخی حامیان دولت به دلیل ارتباط با جریان انحرافی از فیلتر شورای نگهبان عبور نکنند.

طاهرخانی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره تغییر رئیس دانشگاه آزاد گفت: ثبات مدیریت از جمله مواردی است که همواره در بخش مدیریت باید مورد توجه قرار گیرد البته اگر قرار باشد رئیس دانشگاه آزاد برود و رئیس قوی‌تری بیاید، اشکال ندارد اما مهم است که چه کسی می‌خواهد جایگزین آقای جاسبی شود.

وی خطاب به خبرنگاری که می‌گفت آیا تغییر رئیس دانشگاه آزاد به منزله چرخش نخبگان نیست، گفت: چه طور می‌شود نوبت آقای جاسبی که می‌رسد، بحث چرخش نخبگان مطرح می‌شود. چرخش نخبگان تنها در مورد آقای جاسبی صدق نمی‌کند.

نماینده مردم تاکستان گفت: البته برخی‌ها نباید فکر کنند که این نخبگان تنها حامیان دولت و اطرافیان دولت هستند بلکه ممکن است برخی‌ها نخبه باشند اما حامی دولت فعلی نباشند لذا اگر قرار است چرخش نخبگان مورد توجه قرار گیرد، باید به همه نخبگان فرصت داده شود.

طاهرخانی در پایان با بیان اینکه عملکرد خودش را در مجلس هشتم مثبت می‌داند، گفت: در تاکستان 295 پروژه را شخصا پیگیری کردم و فکر می‌کنم عملکردم نست به دوره‌های گذشته قابل قیاس نباشد. اگر قرار باشد نمره‌ای به خودم بدهم، 17 یا 18 را ترجیح می‌دهم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *