جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۹
در نتیجه بی‌توجهی وزیر به تذکر نمایندگان درباره مرتضوی؛

طرح استیضاح شیخ‌الاسلامی تحویل هیئت رئیسه شد

شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب: 214178
با وجود هشدار نمایندگان مجلس به وزیر کار، وی سعید مرتضوی را به عنوان رئیس جدید صندوق تامین اجتماعی معرفی کرد.
به گزارش جهان، سعید مرتضوی عصر امروز در مراسمی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از مسئولان این وزارتخانه و نمایندگان جامعه کارگری به عنوان مدیرعامل جدید صندوق تأمین اجتماعی کشور معرفی شد.

صندوق تأمین اجتماعی کشور در دو ماه گذشته با سرپرستی  موسویان اداره می شد و پیش از وی نیز حافظی مدیرعامل این صندوق بود.

پیش از این، جمعی از نمایندگان مجلس از جمله الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس هشدار داده بود که "امضاهای استیضاح وزیر کار آماده است و اگر مرتضوی منصوب شود طرح استیضاح را تقدیم هیات رئیسه می‌کنیم."

اتهامات مرتضوی

سعید مرتضوی که در پرونده حادثه کهریزک متهم بود، در زمینه‌های «معاونت در قتل»، «نقض حقوق شهروندی» و «هتک حیثیت ناجا» تفهیم اتهام شده است و احتمالا به زودی به محاکمه خواهد رسید.

دادستان سابق تهران و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا، در تیرماه سال جاری خبر از برائت خود در اتهامات این پرونده داده بود اما اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه این خبر را تکذیب کرد.

هشدار سروری

بر این اساس، به دنبال انتصاب مرتضوی، نمایندگانی که درباره این انتصاب به وزیر کار هشدار داده بودند، بلافاصله موضوع استیضاح وی را پیش کشیدند.

پرویز سروری، نماینده مردم تهران در مجلس عصر امروز با اشاره به انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی، به مهر گفت: سازمان تامین اجتماعی یک مرکز حساس و مهم و تاثیرگذار است که شاید بتوان گفت که یکی از قطب های بزرگ اقتصادی کشور در این سازمان قرار دارد. شریف ترین افراد زحمت کش کشور عضو این سازمان یا صندوق آن هستند و ارائه خدمات مناسب به آنها از ضروریات جامعه ماست.

نماینده تهران یادآورشد: متاسفانه با تغییرات پی درپی مدیریتی در چند سال اخیر شاهد کاهش بهره وری و استفاده بهینه از این سازمان هستیم و افرادی که تجربه لازم را ندارند برای تصدی این سازمان معرفی می شوند. احساس می شود که سازمان تامین اجتماعی به مانند کارگاه آموزش شده است که افراد با حضور در آن آموزش لازم را فرا می گیرند و در دستگاههای دیگری اعمال مدیریت می کنند.

تا دیر نشده جبران شود

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه بهتر است تا دیر نشده وزیر کار این انتصاب خود را پس بگیرد یا این که آقای مرتضوی خودش داوطلبانه کنار رود، افزود: درصورت کنار گذاشته نشدن مرتضوی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر کار را که متن آن تهیه شده و به امضای نمایندگان مجلس رسیده است قطعا پیگیری می کنیم.

درخواست استیضاح شیخ الاسلامی تحویل شد

در همین حال، محمد رضا باهنر در گفت وگو با فارس با اشاره به انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی گفت: استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت غیر رسمی تحویل هیئت رئیسه مجلس شد.

وی ادامه داد: در اولین فرصت زمانی که مجلس باز شود استیضاح اعلام وصول می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتی آقای احمدی نژاد با آن ادبیات گقتاری دور از شان رئیس جمهور در مجلس سخن میگوید انتظار احترام وزیر ایشان به نظر مجلس بسیار ساده انگارانه می باشد زیرا با شخصیتی که آقای احمدی نژاد به عنوان فردی غیر منعطف در برابر نظرهای مخالف از خود نشان داده اند من مطمئن هستم این گونه دستورها و اعطای پست ها با دستور مستقیم ایشان انجام شده است. بعضی وقت ها احساس می کنم ایشان از قصد برخی کارها را که به صلاح نیست و برای کشور مشکل ساز است، انجام می دهند.
Iran, Islamic Republic of
شما اطمینان دارید که این انتصاب نظر وزیر بوده است؟
Iran, Islamic Republic of
این هم یکی دیگر از تفریحاتی که دولت برای مجلس و... تراشیده وگرنه در مملکت قحط الرجال نیست.سازمان تامین اجتماعی حاشیه کم داشت با ورود ایشون این نقیصه هم بر طرف شد!.این رو هم بگم که ما خانواده های تحت پوشش به هیچ عنوان مننژیت و از این قسم بیماریها نداریم اگرهم داشته باشیم از سایر بیمه های کم خطرتر استفاده میکنیم .باشد که به دست خود بهانه ای به دست ایشان ندهیم.
اینکه به زودی میشود یعنی کی ؟ سه سال بعد از اعمال جرم ؟ کمی زود نیست ؟ اینکه کسی با این جرایم به شغلهای حساس به کار گرفته میشود یعنی چه ؟
Iran, Islamic Republic of
آقايان مجلسي ها دولت شمارا به مسخره گرفته وخودتان هم اين را ميدانيد .
((((((((((((يكي نيست بپرسه مرتضوي يا هر كس ديگر . سوال اصلي اينه كه تامين اجتماعي كه با پول بيمه ما كارگران اداره ميشه چرا ديگران سر رئيسش دعوا ميكنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟))))))))))) جريان چيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دلشون برا ما كارگرا سوخته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه سوخته چرا طرح قرار دادي شدن كارگران تو گوشه مجلس خاك ميخوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تامين اجتماعي چي داره كه اين همه روش دعواست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سازماني كه باپول ما كارگرا اداره ميشه كسي نيست بپرسه چه قدر به كارگران خدمات رساني میکنه
گیرم که متهم است. هنوز که اتهامش ثابت نشده عده ای با او مانند قاتل رفتار می کنند. به موقع محاکمه هم می شود.
Iran, Islamic Republic of
یک قاضی چه تناسبی با سازمان تامین اجتماعی داره؟
United States
مجلس از بس در استیضاح های قبلی با شل کن سفت کن خودش را سبک کرده دیگر تا این وزیر استیضاح نشود برخی مردم باور نمی کنند. از طرفی نمی دانم چه اصراری هست که دولت محترم مدام چوب در لانه زنبور بکند و داد همه را در بیاورد مگر در مملکت قحط الرجال است که از بین پیامبران سراغ جرجیس رفته اند؟!