جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

نیم نگاهی به پیروزی

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 420773
هدف هر کسی در هر کاری تنها باید "انجام وظیفه ی الهی" باشد و در آخر نتیجه هر چه بود، او پیروز است و این گونه نه دیگر ناراحت می شود و نه می ترسد.
به گزارش جهان، وبلاگ "دانشجوی نوطلبه" نوشت:
ما اگر تمام تلاشمان را بکنیم و به نتیجه نرسیم، اگر نگاه درستی به پیروزی نداشته باشیم، احساس می کنیم که شکست خورده ایم. دایره ی وهم انسان با تغییر نگرش به موضوعات، کوچک می شود و وقتی دایره وهم کوچک شد، ما به پیروزی نزدیک تر می شویم.
 
قرآن برای اینکه نگاه مسلمانان را به پیروزی تغییر دهد، می فرماید: "و قتلوهم حتَی لا تکون فتنۀ" که اگر بخواهم زیباترین ترجمه این آیه را برایتان بنویسم، سخن امام در صحیفه است، که می فرماید: "خدای تبارک و تعالی چون نظرش به اول و آخر است، تا آخر نظر دارد، می گوید جنگ تا رفع فتنه، غایت رفع فتنه است." و ایشان در جای دیگر می فرماید: "ما مامور به وظیفه هستیم، نه مامور به نتیجه".
 
برداشت بنده از این دو جمله این است که پیروزی اصلی رفع فتنه هاست _که بر اساس اندازه فتنه ها، پیروزی ها هم اندازه های مختلفی پیدا می کنند_ و توفیقی است که خدا باید به ما عطا کند؛ ماموریت ما تحقیق و انجام وظیفه است، اما نتیجه آن به اراده الهی بستگی دارد و ما هیچ کاره ایم.
 
این حقیر فکر می کند که هدف هر کسی در هر کاری تنها باید "انجام وظیفه ی الهی" باشد و در آخر نتیجه هر چه بود، او پیروز است و این گونه نه دیگر ناراحت می شود و نه می ترسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *