جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲

تایید اظهارات منتقدان از سوی صالحی+فیلم

سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 419874
علی اکبر صالحی در دانشگاه شریف ضمن تایید حرف‌های منتقدین مبنی بر تعلیق تحریم‌ها و نه لغو، خاطرنشان کرد: براساس این قطعنامه تمام تحریم‌ها ملغی می‌شود و تنها ۲ نوع تحریم شورای امنیت چه تسلیحاتی و چه تجهیزات اشاعه‌ای مانند خرید کیک زرد باقی می‌ماند که البته ما به دنبال لغو آنها نیز هستیم که ما از چند ماه صحبت می‌کنیم، اما نظر آنها روی چند سال است.
به گزارش جهان به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، صالحی که در مراحل نهایی رسیدن به تفاهم سیاسی لوزان به تیم مذاکره‌کننده اضافه شد و به عقیده بسیاری از کارشناسان، اضافه شدن وی و همتای آمریکایی‌اش به جمع مذاکره‌کنندگان، تاثیر بسزایی در رسیدن به این بیانیه سیاسی داشته است، روز گذشته حرف‌های منتقدین این تفاهنامه را تایید کرد و گفت: «بگذارید حقیقت را بگویم، آمریکا CEASE می‌کند.».

واژگان انگلیسی که در نگارش متن توافق هسته‌ای میان ایران و ۵+۱ اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند، برداشت‌های متفاوتی از معانی در بین اذهان عمومی ایجاد کرده‌اند تا جایی که ظریف در برنامه نگاه یک گفت: «از واژه TERMINATE استفاده کردیم تا جایی برای برداشت نادرست از متن باقی نماند.».

ظریف اما نگفت که چند خط پایین تر از آن، با به کار بردن قید CEASE، واژه TERMINATE هم بی معنی شده است؛ و تلاش تمام موافقان و مدافعان تفاهم سیاسی لوزان، تاکید بر لغو تحریم‌ها و عدم تعلیق بوده است و همین موضوع هم باعث شد تا انتشار فکت شیت ایرانی، مطالبه اصلی منتقدان بیانیه سیاسی لوزان شود.

علی اکبر صالحی اما در دانشگاه شریف ضمن تایید حرف‌های منتقدین مبنی بر تعلیق تحریم‌ها و نه لغو، خاطرنشان کرد: براساس این قطعنامه تمام تحریم‌ها ملغی می‌شود و تنها ۲ نوع تحریم شورای امنیت چه تسلیحاتی و چه تجهیزات اشاعه‌ای مانند خرید کیک زرد باقی می‌ماند که البته ما به دنبال لغو آنها نیز هستیم که ما از چند ماه صحبت می‌کنیم، اما نظر آنها روی چند سال است.

در ادامه، فیلم اظهارات مهدی محمدی درمورد لغو و تعلیق تحریم‌ها در بیانیه لوزان و همچنین اظهارات صالحی در این باره را می‌بینید.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *