شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

چرا عامل فاجعه‌ی «چَپل‌هیل» نظام حاکم بر غرب است؟

پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۴۱
کد مطلب: 409479
ساده‌انگارانه است اگر کسی فقط آن فرد قاتل سنگدل را مسبب اصلی این جنایت بداند چراکه این شخص و بسیاری دیگر از مردم دنیای غرب را دولتمردان غربی نسبت به اسلام و مسلمانان منفی‌باف و تیره‌ذهن کرده‌اند. همان دولت‌مردانی که پس از حادثه‌ی «شارلی ابدو» در فرانسه، خیلی سریع و برق‌آسا به محکوم‌کردن حادثه و برپایی تظاهرات پرداختند اما در فاجعه‌ی «چپل هیل» فقط سکوت اختیار کردند.
به گزارش جهان، رضا رستمی در "گروه اینترنتی رهروان ولایت" نوشت:
 «... با اسلام انگار احساس راحت‌تری داشتم. اما جالب اینجاست وقتی که شروع کردم به یادگیری اسلام، اصلا فکر نمی‌کردم باورش کنم! اما به طرز عجیبی، مستقیم به قلب من راه پیدا کرد و می‌دانستم که حق است. راستش قبلاً اصلا نمی‌خواستم مذهب خاصی داشته باشم یعنی فکر می‌کردم بهش نیازی ندارم. اما یه سری سوال‌هایی همیشه ذهن مرا مشغول کرده بود؛ مثل اینکه چرا ما اینجاییم؟ هدف زندگی چیه؟ خب حالا زندگی هم کردیم و مردیم بعدش چه می‌شود و به کجا می‌رویم؟ ... وقتی رفتم سراغ کتاب‌های اسلام، جواب این سوال ها را گرفتم. برای همه‌ی سوال‌هایم جواب داشت. همینطور که جلو می‌رفتم و جواب سوال‌هایم را می‌گرفتم گریه می‌کردم. نمی‌دانستم چرا؟ فقط گریه میکردم. قرآن خیلی عالی بود، خیلی. در مورد پیامبر هم همینطور. با توجه به تحقیقات و مطالعه‌ی من، این فرد بهترین و کاملترین مردی بوده که من می‌توانم تو ذهن خودم تجسم کنم. خب به خاطر همین چیزها مطمئن بودم که اسلام میتونه از من آدم بهتری بسازه.»
 
«امیلی کریک» -دانشجوی دانشگاهی در ایالت کالیفورنیای آمریکا - یکی از هزاران نفری است که باوجود تبلیغات بسیار سنگین و منفی علیه اسلام، به تحقیق منصفانه پرداخته و با میل تمام به آن گرویده است.[1] این یعنی جذابیت اسلام به حدی زیاد است که حتی در اوج زرق‌وبرق مادی‌گرایی و شهوت‌پرستی هم می‌تواند یک جوان 22ساله‌ی اهل کالیفرنیای آمریکا را شیفته و دلباخته‌ی خود کند.
 
نمونه‌هایی مانند «امیلی کریک» فراوان هستند و همین مساله‌ سبب نگرانی و ترس فزاینده درمیان سردمداران دولت‌های استکباری شده است. آن‌ها مصمم هستند هرطور که شده جلوی این رشد روزافزون را بگیرند و برای رسیدن به این هدف، از هیچ بی‌ادبی و جنایتی هم دریغ نمی‌کنند. یک‌روز، جیره‌خوار معلوم‌الحالی مثل سلمان رشدی را اجیر می‌کنند تا در جهت تضعیف باورهای اسلامی دست به قلم ببرد؛ روزی دیگر با خلق حادثه‌ی 11 سپتامبر و با تمام رسانه‌های خود، اسلام را دین خشونت و مسلمانان را افرادی خشن و جانی معرفی کردند. کاریکاتورهای موهن، فیلم‌های اهانت‌آمیز مثل «فتنه»، جازدن گروه‌های تروریستی مثل طالبان و داعش به عنوان نمونه‌هایی از مسلمانان واقعی و دفاع از قرآن‌سوزی یک کشیش سبک‌مغز آمریکایی، مثال‌هایی از اسلام‌ستیزی مستمر و جدیِ دنیای غرب علیه آخرین و کامل‌ترین دین پروردگار است.
 
شهادت مظلومانه‌ی سه جوان دانشجوی مسلمان که در روزهای گذشته در شهر «چَپِل هیل» واقع در ایالت کارولینای شمالی کشور ایالات متحده آمریکا صورت گرفت درواقع، نتیجه‌ی تبلیغات منفی و سیاه دولت‌هایی است که بطور مستمر و همیشگی فضای ذهنی جامعه را نسبت به اسلام و مسلمانان تاریک و بدبین می‌کنند. هجمه‌های همه‌جانبه‌ی دنیای غرب به اسلام، چنان توهم و خیالاتی در ذهن برخی شهروندان غربی ایجاد کرده است که طلبکارانه می‌گویند: ««با توجه به زيان و ضرری كه از جانب دين شما به جهان وارد مي شود، می‌توانم بگويم كه اين صرفا حق من نيست كه به شما توهين كنم، بلكه وظيفه من است.»[2]

ساده‌انگارانه است اگر کسی فقط آن فرد قاتل سنگدل را مسبب اصلی این جنایت بداند چراکه این شخص و بسیاری دیگر از مردم دنیای غرب را دولتمردان غربی نسبت به اسلام و مسلمانان منفی‌باف و تیره‌ذهن کرده‌اند. همان دولت‌مردانی که پس از حادثه‌ی «شارلی ابدو» در فرانسه، خیلی سریع و برق‌آسا به محکوم‌کردن حادثه و برپایی تظاهرات پرداختند اما در فاجعه‌ی «چپل هیل» فقط سکوت اختیار کردند. در این میان حتی برخی روزنامه‌های غربی هم نتوانسند از کنار این تبعیض آشکار، به سادگی بگذرند و نوشتند: «اگر کاربران شبکه‌های اجتماعی جنایت چپل هیل را منتشر نمی‌کردند، آیا رسانه‌ها به آن می‌پرداختند؟» و «اگر قاتل جنایت «چپل هیل» یک مسلمان بود عملکرد رسانه‌های دنیا چگونه بود؟»[3]
 
دست آلوده‌ی استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل که به خون مظلومان زیادی آغشته است این‌بار هم جنایت تازه‌ای آفرید و سه جوان را فقط به جرم اسلام و مسلمانی، به شهادت رساند. غم این حادثه‌ی دردناک، بزرگ است اما نباید تردید داشت که روند اسلام‌گرایی در جهان غرب، سرعت بیشتری خواهد گرفت و حضور مسلمانان در قلب کشورهای غربی، پررنگ‌تر خواهد شد. ما معتقدیم هنوز هم وجدان‌های سالم و حق‌جو در غرب وجود دارد که باید پیام اسلام را به آ‌نها رساند و از برداشت‌های سطحی و نادرست جلوگیری کرد. [4] [5] 
 
پاورقی:
1- زمان گفتن شهادتین، صدایم می‌لرزید
2- گزارش جهادگر از شهدای Chapel Hill
3- اعتراف تلخ روزنامه‌ی انگلیسی
4- http://www.collegian.com/2015/02/a-moment-of-silence-for-chapel-hills-shooting-held-on-plaza/112627
5- پیامی از جنس حقیقت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *