شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 6 Jul 2024
 
۰
هفته پنجم بوندسليگا

سرانجام شالكه پيروزي را تجربه كرد

پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۴۳
کد مطلب: 135572
هفته پنجم رقابت هاي بوندسليگا با ادامه صدرنشيني ماينس و نخستين برد شالكه به پايان رسيد.
ايسنا، چهارشنبه شب با انجام 6 ديدار همزمان پنجمين هفته رقابت هاي فوتبال دسته اول باشگاه هاي آلمان به پايان رسيد.

در رقابت هاي اين هفته كه سه شنبه شب با 3 مسابقه آغاز شده بود، شالكه پس از 4 هفته ناكامي شاهد پيروزي بود. "پادشاهان آبي پوش" كه در تمام 4 ديدار گذشته خود در بوندسليگاي 2011 - 2010 ناكام مانده بودند، در خانه فرايبورگ 2 بر يك به پيروز رسيدند تا نخستين امتيازها در فصل جاري به حساب مردان فليكس ماگات واريز شود. هونته لار هلندي، يكي از خريدهاي گرانقيمت و پر سر و صداي آبي ها در فاصله 3 دقيقه مانده به پايان بازي زننده گل پيروزي بخش تيمش بود.

بوروسيادورتموند هم پس از چهارمين برد خود به مكان دوم جدول رقابت ها راه يافت. مردان يورگن كلوپ چهارشنبه شب 5 بار دروازه كايزرسلاترن را باز كردند تا با 12 امتياز پايين تر از ماينس 15 امتيازي در مكان دوم جدول رقابت ها بايستند.

ناكامي هاي اشتوتگارت در اين هفته از رقابت ها نيز ادامه يافت. قهرمان سال 2007 بوندسليگا براي چهارمين بار در 5 هفته سپري شده از فصل جاري رقابت هاي بوندسليگا شكست را پذيرا شد. شكستي كه در آخرين دقيقه بازي (90) به اين تيم تحميل شد. پينولا، بازيكن نورنبرگ در دقيقه 90 بازي را كه تا آن دقيقه با تساوي يك بر يك پيش مي رفت، به سود ميزبان به پايان رساند.

پيروزي 3 بر يك ولفسبورگ در خانه هامبورگ از ديگر نتيجه هاي مهم چهارشنبه شب فوتبال آلمان شمرده مي شود. لوركوزن و سنت پائولي نيز ديگر تيم هاي برنده بازي هاي چهارشنبه شب بوندسليگا بودند.

در جدول اين رقابت ها در پايان هفته پنجم ماينس صدرنشين است. دورتموند در مكان دوم جاي دارد و دو تيم 10 امتيازي هوفنهايم و هانوفر سوم و چهارم هستند. بايرن مونيخ، مدافع عنوان قهرماني تنها با 8 امتياز در مكان هشتم جدول ايستاده است. مردان فان خال پس از دوري بلند مدت آرين روبن بايد چهار هفته را هم بدون فرانك ريبري به ميدان بروند. اين فرانسوي تازه ترين بازيكن آسيب ديده باواريايي هاست.


نتيجه ديدارها:


**‌ چهارشنبه

• بايرلوركوزن 2

بندر (9)، ويدال (90، پنالتي)

اينتراخت فرانكفورت يك

گكاس (19)

• بوروسيادورتموند 5

باريوس (31، 88)، گروس كرويتس (38)، هوملس (65)، لواندووسكي (75)

كايزرسلاترن صفر

• هامبورگ يك

چوپو موتينگ (27)

ولفسبورگ 3

ژكو (15)، گرافيته (71، 78)

• بوروسيامونشن گلادباخ يك

آرانگو (25)

سنت پائولي 2

آساموآ (66)، برونس (71، پنالتي)

• فرايبورگ يك

سيسه (69)

شالكه 2

راكيتيچ (9)، هونته لار(87)

• نورنبرگ 2

شيبر (3)، پينولا (90)

اشتوتگارت يك

كاكاو (85)


** سه شنبه

ماينس 2 - كلن صفر

هوفنهايم يك - بايرن مونيخ 2

هانوفر 4 - وردربرمن يك



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *