پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱
در حاشیه ترک ناگهانی فرانسه توسط شاه سعودی؛

عیاشی پدر باآدمکشی پسر جمع نشد

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب: 436776
درپی ترک فرانسه توسط ملک سلمان، اخبار تأیید نشده حاکیست دولت فرانسه به دلیل فشار افکار عمومی، محترمانه عذر سلمان را خواسته است. شبکه «بی اف ام» هم میزبانی سرد فرانسویها را دلیل ترک فرانسه عنوان کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در حالی که قرار بود شاه سعودی تعطیلات خود را به مدت سه هفته در سواحل جنوب فرانسه بگذراند، اما بعد از گذشت تنها هشت روز از اقامتش در سواحل «نیس»، «ملک سلمان» به یک باره این کشور اروپایی را ترک کرده و عازم مراکش در آفریقا شد. وی در حالی به تعطیلات خود در فرانسه پایان داد که یک هزار نفر از افراد خاندان سلطنتی او را در این سفر همراهی می کردند.

این اتفاق غیر منتظره در حالی رخ داد که از هفته گذشته و به دلیل مزاحمت هایی که خاندان سعودی در سواحل نیس واقع در منطقه «ریوریرا» برای مردم ایجاد کرده بودند، توماری اعتراضی با بیش از ۱۰۰ هزار امضا در رسانه ها منتشر شده بود.

سفیر سعودی در پاریس هم که از صبح امروز در معرض سوالات خبرنگاران قرار داشت، در پاسخ به چرایی این تصمیم ناگهانی شاه سعودی گفت: «ملک سلمان فرد زود رنج و حساسی است و از جمع آوری امضا برای تومار اعتراضی رنجیده خاطر شده، لذا ترجیح داده فرانسه را به مقصد مغرب ترک کند.»

در این باره اما؛ اخبار تأیید نشده ای هم در برخی رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه دولت فرانسه به دلیل فشار افکار عمومی، محترمانه عذر سلمان و همراهانش را خواسته است. از سویی شبکه «بی اف ام» فرانسه هم میزبانی سرد فرانسوی ها را دلیل نارضایتی سلمان و تصمیم وی مبنی بر ترک این کشور عنوان کرده است.

به هر حال به نظر می رسد قرق شدن مساحت چند کیلومتری سواحل جنوب فرانسه و اجبار به تحمل مزاحمت های یک هزار اشراف زاده سعودی، آن هم در حالی که این رژیم با فرماندهی «محمد بن سلمان» وزیر دفاع بی تجربه و جویای نام خود، بیش از ۴ ماه است از کشتار وحشیانه ملت مظلوم و مقاوم یمن ـ اعم از زن و مرد و کودک ـ هیچ ابایی ندارد، آتش خشم افکار عمومی فرانسه را شعله ور کرده و در نهایت سلمان را ـ با فشار الیزه یا داوطلبانه ـ مجبور به ترک خاک این کشور اروپایی کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما راسخ
خدا خودش ریشه ی این جرثومه های فساد را- کلهم اجمعین -بخشکاند که در سفر و حضر باعث بی آبرویی اسلام می شوند.عام الفیل دیگری باید و طیرا ابابیل دیگری و سجیل دیگری که این بار نه بر سر ابرهه ی اشغالگر که بر سر مدعی دروغین خادم حرمین و ایل و تبارش ببارد و خاکسترشان کند.ان شاءالله.