شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

افتتاح کانون بزرگ بسیج رسانه‌ تهران

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب: 393170
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه کانون بزرگ بسیج رسانه‌ تهران به زودی افتتاح می‌شود، گفت: سازمان بسیج رسانه درصدد است تعدادی از خبرنگاران را برای انعکاس مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به کربلا اعزام کند.
به گزارش جهان؛ مسعود بصیری در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه مانند سایر اقشار ۲۲گانه بسیج ماموریت‌های محوله خودش را در موضوع رسانه برعهده دارد، اظهار داشت: تفاوت بسیج رسانه با روابط عمومی و سایر نهادهای اطلاع رسانی در این است که در بسیج رسانه فارغ از اینکه رسانه‌های داخل نظام توسط چه شخص، نهاد یا دستگاهی اداره می‌شوند، تلاش صورت می‌گیرد تا تمام افرادی که جزء خانواده رسانه هستند و در این عرصه فعالیت می‌کنند را در یک مجمع گرد هم آورد ضمن آنکه فرصت‌هایی را ایجاد کند که این فرصت‌ها اجازه می‌دهد اهداف بلند جمهوری اسلامی ایران، انقلاب و اسلام بیشتر نمایش داده شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور افزود: هر فردی که در این کشور با هر رسانه‌ و گرایش سیاسی زیر چتر انقلاب فعالیت می‌کند مد نظر این سازمان بوده و همین که قلب آنها برای انقلاب، کشور و نظام می‌تپد از نظر این سازمان، بسیجی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌‌کنیم تمامی افراد فعال در رسانه‌های کشور ساماندهی شوند، ابراز داشت: البته در این میان برخی از افراد کارت بسیج دارند و عده‌‌ای دیگر هنوز این کارت را اخذ نکرده‌اند؛ درصدد هستیم برای افرادی که مایلند ساماندهی شوند، فرصتی فراهم شود و طی تشکیلاتی برای آنها کارت بسیج صادر شود.

بصیری با بیان اینکه از نظر ما تفاوتی میان بسیجی کارت‌دار و بسیجی بدون کارت نیست، ادامه داد: ساماندهی این امر، فرصتی را فراهم می‌آورد تا تسهیلاتی را در اختیار افرادی که عضو بسیج رسانه شده‌اند، قرار دهیم و در برنامه‌ها نسبت به میزان اعضا ظرفیت‌سازی شود.

بصیری در ادامه سخنان خود ابراز داشت: تلاش می‌کنیم صدای جهموری اسلامی ایران را در لابه‌لای حجم عظیم رسانه‌های خارجی به جای جای جهان برسانیم تا صدای انقلاب اسلامی به تمامی افراد در کشور و نقاط مختلف جهان برسد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: در هفته بسیج سازمان بسیج رسانه تلاش کرده است اقداماتی که در طول سال و در برنامه‌‌های بلند مدت و میان مدت انجام داده است به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه طی سه ماه گذشته تعداد بسیجیان رسانه دو برابر شده است، یادآور شد: هم اکنون دفاتر انجمن‌ها و کانون‌های بسیج رسانه در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف افتتاح شده‌اند.

بصیری با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه در ۱۲ استان کشور انجمن‌های جدید راه‌‌اندازی کرده است، ابراز داشت: در حال حاضر در ۳۲ استان کشور این دفاتر و کانون‌‌ها مستقر شده‌‌اند.

بصیری همچنین گفت: تمامی کسانی که مایل هستند در بسیج رسانه عضو شوند می‌توانند در اینترنت، بسیج رسانه را جستجو کنند و شماره‌های تماس و اطلاعات لازم را کسب کنند. البته در شهرستان‌های مختلف، کانون‌های بسیج رسانه وجود دارد که افراد می‌توانند با مراجعه به این مراکز اقدام کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه در ادامه ضمن قدردانی از حمایت فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) برای افتتاح و راه‌اندازی کانون بزرگ بسیج رسانه‌ تهران، خاطرنشان کرد: این کانون به زودی افتتاح خواهد شد و با تحقق این مهم انجمن‌ها و دفاتر آن به تدریج در رسانه‌های مختلف تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

وی اظهار داشت: تمام افرادی که مایل به عضویت در سازمان بسیج رسانه هستند، می‌توانند در انجمن عکاسان بسیجی، مستندسازان بسیجی، انجمن نویسندگان و خبرنگاران و ... رسانه عضو شوند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه غریب به اتفاق کسانی که در رسانه‌‌های کشور فعالیت می‌کنند بسیجی هستند، ابراز داشت: این در حالی است که ممکن این دسته از افراد کارت بسیج نداشته باشند که این امکان تا پایان سال جاری فراهم می‌شود.

به گفته بصیری، دریافت کارت بسیج رسانه می‌تواند فوایدی را برای اعضا داشته باشند چراکه سازمان بسیج رسانه درصدد است به احترام اعضا خدمات حداقلی را برای آنها منظور کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه یادآور شد: این خدمات می‌تواند در حوزه‌های اردویی باشد به‌طوری‌که برای اولین بار قرار است تعدادی از خبرنگاران را برای پوشش مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به کربلا اعزام خواهیم کرد و این امر به رسانه‌ها اعلام شده است تا رسانه‌ها اسامی خبرنگاران را معرفی کنند.

بصیری با اشاره به درنظر گرفته شدن برنامه‌های آموزشی و زیارتی برای افراد و اعضای بسیج رسانه، خاطرنشان کرد: در صدد هستیم در حوزه بین‌الملل نیز فعالیت‌‌های خود را گسترش دهیم و بسیج جهان اسلام در حوزه رسانه را در مدت زمان کوتاهی راه‌اندازی خواهیم کر.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *