پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

آقای کیارستمی، برای حرف هایتان چقدر کف زدند!؟

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب: 383270
شما نیز سعی کنید مفهوم جنگ را بفهمید تا خدای نکرده بیگانه و دشمن به حساب نیاید.
به گزارش جهان، سید امیر علی حیدری در وبلاگ "پیکایل" نوشت:

    بســم الله الرحمـن الرحیــم
      جناب آقای کیارستمی سلام، حرف های روشن فکرانه شما بد جور حال و هوای کهنگی و عقب ماندگی  می دهد، البته اگر کلمات، زبان سخن آوایی داشتند مطمئناً خود کلمه عقب ماندگی برای نسبت دادن به حرف های شما دلخوریش را اعلام می نمود، چرا مسئولیت حرف هایی که می زنید را عهده دار نمی شوید؟!
 
در یک سطر و چند جمله شما که کلی با افاده روشنفکری و پز دانستن در میان جمع دانشجویی  دانشگاه سیراکیوز زده شده، چقدر تناقص می تواند باشد؟
 
- فرمودید: [فیلم] خانه دوست ماندگار شد چون راجع به یک ارزش انسانی صحبت می‌کرد.
 
- لطفاً سوال مرا پاسخ دهید؛ آیا می دانید تعریف درست  ارزش انسانی چیست؟ در صورت مثبت بودن جوابتان آیا جنگیدن برای وطن و حفظ ناموس یک ارزش انسانی به حساب نمی آید؟
 
آقای رستمی ارزش انسانی با پُز روشنفکری حاصل نمی شود، ما قشر جوان این مملکت خسته شده ایم از حرف و شعار های تو خالی که از هر طرف به گوشمان می رسد.
 
- خطاب به جناب آقای حاتمی کیا فرمودید: فیلم‌های تو نماند چون تو راجع به یک پریودی از تاریخ ایران حرف زدی که تازه آن پریود هم [کارش] به هیجان اورد بچه‌ها [بود].
 
- عجیب است، فیلم های آقای حاتمی کیا نمانده؟! پس با این حساب اگر هرکس بخواهد با حال و هوای دور بره خودش و فضایی که درون آن است صحبت کند، پس خیلی ها باید بگویند: اسمت چی بود؟ رستمی؟ آآآ آآ  هم.. هم... اسمت آشناست، بزار فکر کنم ببینم کجا شنیده ام؟! آهان فوتبالیستی؟
 
اگر احمدپور[شخصیت اصلی فیلم خانه دوست کجاست؟] رفت و دفترچه را پس داد. بچه های این آب و خاک نیز رفتند شرافت و ناموس این مملکت را که دشمن به آن دست درازی کرده بود را حفظ نمودند وگرنه حالا شما مجبور بودید احمدپور ها را {البته از شما مطمئن نیستم، شاید} می فرستادید  آب و خاک این مملکت را با دفترچه مطالبه می کردند.
 
 
من جوانی 26 ساله هستم که از جنگ فقط چند کتاب خوانده ام و هویت پدران این مرز و بوم را در فیلم ها و حماسه هایی که سرداران سینمایی این کشور، امثال جناب آقای حاتمی کیا به تصویر کشیده اند شناخته ام.
 
دیده و شنیده ام فرق میان قهرمانان جنگی ایـــــــران و عراق را، که چگونه در عراق با آمدن پیکر سربازان عراقی در شهرهایشان آشوب بپا می شود* و درک می کنم نارضایتی مردم عراق از جنگ بیهوده را، بله این جنگ مفهومی نداشت، اینجای کلامتان تا حدودی درست است، اما برای عراقی ها مفهوم نداشت یعنی برای بیگانه ها و دشمنان ایــــران حاصلی نداشت، اما برای ما پر از مفهوم های بزرگ بود. مفاهیمی همچون ارزش انسانی؛
 
البته دقت کنید آقای کیارستمی مفهوم نداشتن جنگ برای بیگانگان و دشمنان این کشور، مرهون فداکاری و ناکام گذاشتن دشمنان، بدست همین بچه های جوانی بود که با چشمانی باز این راه را انتخاب کردند و البته که کسی مجبورشان نکرد، تمام هموطنان من مفهوم جنگ را به خوبی درک می کنند. در آخر کلام؛ باید بر این موضوع مهم تاکید کنم که به خاطر فداکاری و ایثار سربازان خمینی کبیر (ره) این جنگ برای بیگانه ها و دشمنان ایــــران مفهوم و حاصلی نداشت.
 
تتمه: جناب آقای کیارستمی، شما نیز سعی کنید مفهوم جنگ را بفهمید تا خدای نکرده بیگانه و دشمن به حساب نیاید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *